Короткий зліт, м’яка посадка
На державному підприємстві «Антонов»
уже 2 роки в цілковитій секретності будують новий військово-транспортний літак
«Ан-188». Завісу таємничості зняли партнери – турецькі фахівці. Макет літака показали
на авіашоу в Анталії. Під час міжнародного аерокосмічного салону Євразія–2018
ухвалено історичне рішення: Україна та Туреччина спільно створять середній військово-транспортний
літак. Фірмові короткі зліт та посадка, і цілковита автономність на непідготовлених
аеродромах. Вантажопідйомність до 50 тонн.
П
роект військово-транспортного літака передбачає повну вестернізацію
всіх комплектуючих, впровадження сучасних та надійних технічних рішень, а головне
– повну відповідність стандартам НАТО як у частині обладнання, так і щодо тактики
застосування літака. Закладені в проект рішення дозволяють створити перспективний
військово-транспортний турбореактивний літак, який зможе перевозити військову
техніку всіх видів, військове та будівельне обладнання, вертольоти, до 300 солдат,
а також гуманітарні вантажі, палети та контейнери.
Новий літак матиме можливість базуватися на різних аеродромах, в
тому числі на ґрунтових, здійснювати посадки на дуже короткі і смуги довжиною всього
600–800 м. Це його плюси, адже значно розширює кількість аеродромів, на яких він
може застосовуватися. Відтак ефективність новинки дуже висока, засвідчують експерти,
фахівці об’єднання «Антонов» та «Укроборонпрому».
Генеральний директор «Укроборонпрому» Павло Букін переконаний: «Новий
літак впевнено виведе українсько-турецький проект до переліку світових лідерів.
За результатами переговорів з турецькою делегацією було ухвалено перехід до практичної
реалізації проекту вже найближчим часом».
Виробники, своєю чергою, впевнені, що сповна використали свій багатий
досвід і сподіваються, що це буде найкраща транспортна машина.
Тимчасовий керівник підприємства «Антонов» Олександр Лось запевнив,
що одразу після оглядин макету в Туреччині в Києві розпочали робоче проектування
та будування фюзеляжу.
Директор програми «Ан-188» розкрив ще одну, майже комерційну, таємницю:
подібні літаки в світі проектуються за мільярди доларів протягом 8–10 років, натомість
Україна зробить це дешевше і швидше – максимум за 4,5 року.
Турецька армія кілька років поспіль придивляється до українських транспортників.
Якщо про створення «Ан-188» лише домовляються, на «Ан-178» турки змогли політати
під час авіашоу. Курортне містечко Анталія з висоти пташиного польоту розглядав
командувач німецькою жандармерією. Пізніше літальний апарат тестували військові.
Туреччина має другу в Європі за чисельністю армію та ще й величезну територію,
поблизу якої тривають військові дії, тож країна хоче мати сучасні військово- транспортні
літаки. І це можуть бути саме українські «Ан».
Авіашоу такого масштабу Туреччина проводила вперше. До участі долучилися
десятки літаків з усього світу. Однак загальна увага була прикута до розробок
«Антонова»: «Ан-178» та «Ан- 77». Останньому вистачило усього 350 м, аби відірватися
від землі. У польоті літак розвинув мінімальну швидкість над учасниками шоу,
здійснив «гірку» і ефектно приземлився – виключно по-антонівськи.
Українсько-турецький проект із створення надсучасного «залізного птаха»
–це новий рівень, нові досягнення. Це цілковита вигода для національної економіки,
визнання України як світового лідера літакобудування і надійного партнера. Цей
проект може стати одним з найбільш перспективних напрямків для української авіаційної
промисловості в найближчі 30 років.
«Якщо оцінювати
потенціал такої співпраці, то з упевненістю можна говорити про замовлення з боку
самої Туреччини 20–30 таких літаків до 2035 року і ще близько 50 літаків на зовнішньому
ринку. Але, як і у випадку з «Ан-70», головну скрипку в майбутньому проекті гратиме
мінлива велика політика», – підсумовує військовий експерт Ділан Малясов.
Україна: тут і зараз
Кабінет Міністрів
України схвалив розроблений спільно з експертним середовищем бренд Ukraine
NOW UA («Україна зараз»), який стане основою презентації України в світі.
Відповідне рішення представив Прем’єр- міністр України Володимир Гройсман.
«Команда Уряду, Міністерства інформаційної політики, експерти працювали над
створенням бренду «Україна зараз». Робота завершена. Це буде бренд України у
світі», – сказав Прем’єр-міністр.
Д
ержавний
секретар Міністерства інформполітики Артем Біденко зауважив, що робота над
створенням бренду тривала майже рік. Протягом цього часу було розроблено
кілька варіантів концепції, що були представлені на розгляд шести фокус-групам
у Великобританії, Німеччині та Польщі.
Зображення нового бренду являє собою
напис Ukraine NOW, в якій слово «Ukraine» використовується без кольорової
заливки, слово «NOW» – жовтого кольору. Крім того, в кінці напису є символ у
синьому колі, який має асоціюватися з оповіщеннями. Передбачається, що на
основі бренду буде розроблено модульний бренд-бук, який стане «єдиним голосом»
України в усьому світі.
За словами представника агентства, яке
створило бренд, люди, які ніколи не відвідували нашу країну, вважають її мешканців
закритими, агресивними та не завжди толерантними. Відтак новий бренд переконає
багатьох, що Україна – відкрита, сучасна країна, де саме зараз відбувається
все найцікавіше.
Ініціатори проекту кажуть, що бренд
доречно виглядатиме у зовнішній рекламі та пресі. Також розроблено мобільний
додаток, який допоможе іноземцям познайомитися з Україною.
Логотип бренду розроблено таким чином,
аби його було легко використовувати не тільки для презентацій та інформаційних
продуктів, а й навіть як наліпки на будь-які речі – від туристичних сумок до
автобусів та літаків.
Прем’єр Володимир Гройсман висловив
надію, що це перший і вагомий крок, аби презентувати Україну по всьому світі.
Нинішня подія вкотре засвідчила, що
формування позитивного міжнародного іміджу нашої країни – тема надто актуальна.
Аналітики констатують, що за весь час свого існування як незалежної держави
Україною було зроблено дуже мало для створення власного позитивного
міжнародного іміджу. Маючи сприятливі умови відразу після набуття незалежності,
вона так і не спромоглася виробити та реалізувати ефективну програму
формування власного позитивного іміджу за кордоном.
Нині Україна має великий
потенціал можливостей для забезпечення просування своїх національних інтересів
на світовій арені, серед яких головна роль належить зовнішньополітичним технологіям
зв’язків з громадськістю.
21.05.2018
|