« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

На порозі об’єднання церков

На порозі об’єднання церков

Верховна Рада прого­лосувала за проект по­станови, яким підтри­мала президентське звернення до Вселен­ського патріарха Вар­фоломія про надання Томосу щодо авто­кефалії Української православної церкви (УПЦ).

П атріарх Варфоломій – єдина особа у світі, яка має канонічне право та законну владу, аби вирі­шити питання автоке­фалії УПЦ. Глава держави споді­вається на ухвалення позитивного рішення до 1030-річчя Хрещення України–Русі.

Петро Порошенко офіційно звернувся до Вселенського патрі­арха Варфоломія з проханням про створення єдиної Української по­місної автокефальної церкви. На його переконання, саме зараз Україна близька як ніколи до об’єднання церков. Адже звернен­ня до Вселенського патріарха під­тримали всі єпископи Української православної церкви Київського патріархату (УПЦ КП) і всі архіє­пископи Української автокефаль­ної православної церкви (УАПЦ). За 26 років незалежності України це перший документ, який об’єднав ієрархів двох церков – обидві вони не вважаються кано­нічними, на відміну від Україн­ської православної церкви Мос­ковського патріархату (УПЦ МП).

Що потрібно для створення єди­ної автокефальної православної церкви в Україні? Чому взагалі до­вкола цього точаться гострі диску­сії? Чи можливо відновити істо­ричну справедливість? Аналітики стверджують, що і українська вла­да, і ієрархи невизнаних церков очікують позитивного рішення па­тріарха Варфоломія. У такому разі об’єднана автокефальна церква України буде прямо підкорятися Константинополю, як це було піс­ля хрещення Київської Русі в 988 році і аж до 1686 року, коли Київ­ську митрополію приєднали до Московського патріархату. Після цього впродовж багатьох століть УПЦ залишалася під юрисдикці­єю Москви, поки на початку ХХ століття, на хвилі національно-ви­звольного руху в Україні не були зроблені спроби повернути само­стійну православну церкву.

У 1918 році Українська право­славна церква отримала автономію від Московського патріархату (ідею про автокефалію в Москві відверто проігнорували), проте вже 1921-му була її позбавлена і залишалася в менш значущому статусі Україн­ського екзархату аж до 90-х років.

Проголошена в 1991 році неза­лежність позначилась новою хви­лею автономного церковного руху. Українське православ’я роз­ділилось на кілька відгалужень. Відтоді Константинопольський патріархат офіційно визнає тіль­ки Українську православну церк­ву Московського патріархату.

Автокефальна церква в православ’ї – це помісна церква, що володіє адміністративною та ієрар­хічною незалежністю від інших по­місних церков. Її можуть очолюва­ти патріарх, архієпископ або митро­полит. Зазвичай автокефалія нада­ється на певній території в рамках конкретної держави.

Нова хвиля автокефалій за­вжди була відповіддю на політич­ні обставини – створення нової держави або нової імперії. Проце­дура надання автокефалії – досі одне з найбільш дискусійних пи­тань у Вселенській православній церкві. Зокрема, воно викликало чимало суперечок між церковни­ми ієрархами під час Всеправос­лавного собору влітку 2016 року. Як результат, питання взагалі зня­ли з порядку денного.

Наразі статус автокефалії надає спеціальний документ – Томос, який проголошує цю церкву авто­кефальною і де згадуються всі пункти і вимоги, яких нова церква повинна дотримуватися. Історично склалося так, що Томос підписує Константинопольський патріарх.

Два роки тому Московський па­тріархат забажав, аби надання ав­токефалії підписував не тільки Варфоломій, а й голови усіх інших помісних церков. Виходило, що без згоди Москви неможливо на­дання автокефального статусу но­вій церкві. Московський патріар­хат і нині волає про несправедли­вість і намагається усіляко зашко­дити підписання Томосу.

Представництва УПЦ КП і УАПЦ сподіваються, що нарешті вдасться розв’язати аномальну си­туацію щодо розділення право­славної церкви в Україні. Архіє­пископ Євстратій, голова інформа­ційного управління Київської па­тріархії, певен, що Вселенський патріархат ухвалить рішення на користь України, хоча й не виклю­чає шаленого спротиву з боку Мо­скви. Там уже поквапились пові­домити, що нинішня ініціатива України «закінчиться великим пшиком».

 

«Надія» розправляє крила


Хто каже, що поне­ділок – день важ­кий, глибоко по­миляється. Так вважає запорізь­кий льотчик-випро­бувач гвинтокрилів Андрій Федоров. Саме в понеділок 16 квітня він підняв у небо вертоліт ві­тчизняного вироб­ництва з оптиміс­тичним іменем «Надія».

В ертоліт є модерні­зованою версією Мі-2, який видат­ний конструктор Ігор Сікорський свого часу називав одним із кращих вертольотів світу. За часів незалежності запорізь­кі фахівці постійно модерні­зували стару модель. Так і отримали свою «Надію». На ньому проводяться всі випро­бування паливної системи. «Це набагато краще й надій­ніше, ніж звичайний МІ-2 на старих двигунах», – ствер­джує авіатехнік Денис П’яткін. До того ж, «Надія» має потужні двигуни, розро­блені у Запоріжжі.

Випробування нового ци­вільного вертольоту трива­тиме цілий рік, але перший «похід» у повітряний про­стір засвідчив, що підприєм­ство «Мотор-Січ» на пра­вильному шляху.

Орієнтовна вартість гвин­токрила – 2 млн грн. Висота польоту – до 5 тис. м, ванта­жопідйомність – близько тон­ни. Основні комплектуючі, встановлені на гвинтокрилі «Надія», – лопасті, двигун, ре­дуктор, стенди тощо – україн­ського виробництва. Гелікоп­тер «Надія» призначений для патрулювання доріг, моніто­рингу трубопроводів і газо­проводів, для використання підрозділами Державної служби з надзвичайних ситу­ацій, санітарної авіації, Дер­жавної прикордонної служби та інших оборонних цілей.

«Паливний бак перенесе­ний із салону – це міжнарод­ні вимоги. Пасажирські си­діння більш зручні, збільше­на дальність польоту. Сьо­годнішній політ довів, що у цієї машини є життя», – роз­повів про характеристики гвинтокрила льотчик-випро­бувач Андрій Федоров. Гвин­токрил на 70% складається з композитних матеріалів. Вони легші й зручніші. На переконання директора під­приємства «Агроаеродніпро» Олександра Панікаревича, застосування композитних матеріалів дозволяє зменши­ти вагу гвинтокрила. А у співвідношенні з приладо­вим устаткуванням і джгута­ми, вага конструкції змен­шується на 400 кг. Це дозво­лить машині брати більше вантажу на борт і літати на довші дистанції.

Протягом року вертольоту повинні надати українську та міжнародну сертифікацію. Як повідомив почесний прези­дент, генеральний авіакон­структор АТ «Мотор Січ» В’ячеслав Богуслаєв, до цієї події вони йшли довгих 10 ро­ків. «Я вам обіцяв, що в Запо­ріжжі буде піднято україн­ський вертоліт. Ми побудува­ли вертодром – це законний майданчик для випробування техніки. Потрібно було серти­фікувати майданчик, ми зро­били це днями і отримали сер­тифікат», – додав конструктор.

Перші польоти пройшли успішно, пілотам подобають­ся нові конструкторські рі­шення. «Приладова дошка буде без аналогових приладів, з цифровими індикаторами, буде збільшена дальність по­льоту. Також ми хочемо вста­новити на нього автопілот і ві­брогасники, які додадуть ком­форту в польоті», – ділиться враженнями Андрій Федоров.

Серійний випуск гелікоп­тера почнеться наступного року. Та вже нині можна з упевненістю стверджувати, що «Надія» – це доказ того, що Україна залишається високо­технологічною державою, а не сировинною колонією.

 

 

27.04.2018



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання