ЛІНІЯ КРИЗОВОЇ ДОПОМОГИ
В Україні готують
до впровадження національну лінію допомоги для людей, які лишились на самоті
із своїми проблемами – переживають особисту кризу або думають про
самогубство.
П
ро це
йшлося на нараді «Гарячі лінії кризової допомоги: досвід, актуальність та
можливості», ініційованій Міністерством охорони здоров’я України та
Уповноваженим Президента з питань реабілітації учасників АТО Вадимом
Свириденком, куди було запрошено представників діючих гарячих ліній, аби
спільно проаналізувати досвід та визначити головні критерії для моделі
функціонування національної лінії кризової допомоги в Україні.
Як взірець успішної організації
подібного сервісу учасникам представили досвід австралійської телефонної
«Лінії життя» (Lifeline Australia). «Австралійська «Лінія життя» була
створена ще в 1963 році, і сьогодні обслуговує близько 1 млн дзвінків на рік.
Це понад 2,6 тис. звернень до сервісу на день», – пояснив виконавчий директор
Фонду досліджень Lifeline Australia Алан Вудворд, який погодився поділитись
досвідом з українськими колегами. За його словами, на гарячу лінію звертаються
люди з проблемами в родині або особистих стосунках, із залежностями, ті, в
кого виникає бажання вчинити самогубство, є проблеми з роботою або фінансами.
На австралійській «Лінії життя» працюють
3 тис. волонтерів, які перед тим, як безпосередньо приступити до роботи,
проходять 200-годинний тренінг. Ще 300 працівників отримують оплату за свою
роботу, оскільки відповідають на дзвінки у пізні години або у вихідні.
За інформацією урядового порталу, ідеєю перейнялися 15
організацій з України, які надають послуги постраждалим після психотравмуючих
подій або людям в кризовому стані. Усі вони організатори як державного, так і
недержавного телефонного консультування в Україні. Їхні ресурси отримують
15–35 дзвінків на день, які обслуговують від одного до чотирьох операторів на
зміні. «Навчені волонтери готові вислухати, надати підтримку і перенаправити,
за необхідності, до фахового закладу або спеціаліста, незалежно від віку,
статі, етнічного походження, релігії чи сексуальної орієнтації додзвонювача»,
– пояснив спеціаліст МОЗ України з медичної психології та психотерапії Андрій
Карачевський.
Будь-хто по всій Україні,
переживаючи особисту кризу, матиме можливість зв’язатися з «Лінією життя». Національна
телефонна служба підтримки кризових станів буде конфіденційною, доступною
24/7 від наземної лінії зв’язку, таксофону або мобільного телефону за єдиним коротким
номером. Дзвінок для додзвонювача має бути безкоштовним. Технічне забезпечення
переключатиме людину, яка телефонує, на вільного оператора в будь-якому куточку
України.
ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ
Оксана СИВАК, заступник міністра охорони здоров’я з
питань європейської інтеграції:
«Жоден
житель України не повинен лишатися на самоті із своїми проблемами. Ми хочемо, щоб
людина, яка переживає особисту кризу або думає про самогубство, мала можливість
зв’язатися з підготовленим співрозмовником. І як доводить міжнародний досвід,
телефонний дзвінок – це той перший крок, який робить людина, що потребує допомоги».
СУБСИДІЇ: ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ
В Україні триває процес перепризначення субсидій на
новий період.
Я
кщо у платіжці на оплату комунальних послуг за
травень не відображено субсидію, хвилюватися не варто, запевняють у Міністерстві
соціальної політики України. Скоріш за все, місцеве управління соціального
захисту населення через велику кількість субсидіантів не встигло опрацювати
інформацію: доходи громадян за новий період, склад зареєстрованих осіб, перелік
житлово-комунальних послуг і тарифи в місті, яка необхідна для перепризначення
субсидій на новий сезон. Субсидія обов’язково буде призначена заднім числом, а
субсидіантам рекомендовано сплачувати обов’язковий платіж за травень у такому
ж розмірі, як у квітні.
Для прикладу, якщо обов’язкова частка платежу, яку сім’я з двох
осіб сплатила за електроенергію у квітні, становила 30 грн, то таку ж суму
рекомендовано сплатити й за травень для того, щоб не довелося у червні
сплачувати подвійний розмір обов’язкового платежу – за травень і червень.
Якщо раніше при розрахунку розміру субсидії бралися до уваги
доходи за минулий календарний рік – із січня до грудня минулого року, то з 1
травня 2017 року вони враховуються за останні чотири квартали, що передують
місяцю, з якого призначається субсидія.
Тобто у травні – червні в процесі перепризначення українцям субсидій
на новий період 2017–2018 років субсидіантам врахують доходи не за весь 2016
рік, а за три квартали 2016-го й один квартал 2017-го. Новим субсидіантам врахують
доходи за попередні чотири квартали з моменту оформлення заяви і декларації.
Що це дає людям? У Мінсоцполітики пояснюють, приміром, що
громадянин весь минулий рік працював і отримував високу заробітну плату. У
цьому році з тих чи інших об’єктивних причин звільнився з роботи і потребує допомоги
в оплаті комуналки. Соціально несправедливо брати до уваги його минулорічні
доходи, коли він міг самотужки сплачувати рахунки за тепло, електроенергію та
воду. Тому Уряд іде назустріч таким людям, адаптуючи їх соціальний стан до
дати призначення субсидії.
Інформацію
про доходи громадян органи соціального захисту населення самостійно отримують
від фіскальної служби, через що часто виникають затримки у призначенні субсидій,
пояснюють у відомстві.
Нагадаємо, з 1 травня 2017 року в Україні діє оновлена програма
житлових субсидій. На основі змін у травні – червні органи соціального захисту населення
проводять перепризначення субсидії на наступний рік та розраховують її розміри
на літній період, а з жовтня – на новий опалювальний сезон. Повторно подавати документи
на оформлення допомоги необхідно лише тим, хто орендує житло та у кого відбулися
зміни в складі сім’ї. Для решти субсидіантів перерахунок проведуть автоматично,
без повторного звернення.
10.06.2017
|