« на головну 23.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

ЛІНІЯ КРИЗОВОЇ ДОПОМОГИ

ЛІНІЯ КРИЗОВОЇ ДОПОМОГИ

В Україні готують до впровадження національ­ну лінію допомоги для людей, які лишились на самоті із своїми пробле­мами – переживають осо­бисту кризу або думають про самогубство.

П ро це йшлося на нараді «Гарячі лінії кризової допомоги: досвід, акту­альність та можливос­ті», ініційованій Міністерством охорони здоров’я України та Уповноваженим Президента з питань реабілітації учасників АТО Вадимом Свириденком, куди було запрошено представ­ників діючих гарячих ліній, аби спільно проаналізувати досвід та визначити головні критерії для моделі функціонування на­ціональної лінії кризової допо­моги в Україні.

Як взірець успішної органі­зації подібного сервісу учасни­кам представили досвід австра­лійської телефонної «Лінії жит­тя» (Lifeline Australia). «Австра­лійська «Лінія життя» була створена ще в 1963 році, і сьогод­ні обслуговує близько 1 млн дзвінків на рік. Це понад 2,6 тис. звернень до сервісу на день», – пояснив виконавчий директор Фонду досліджень Lifeline Australia Алан Вудворд, який погодився поділитись досвідом з українськими колегами. За його словами, на гарячу лінію звертаються люди з проблема­ми в родині або особистих сто­сунках, із залежностями, ті, в кого виникає бажання вчинити самогубство, є проблеми з робо­тою або фінансами.

На австралійській «Лінії життя» працюють 3 тис. волон­терів, які перед тим, як безпосе­редньо приступити до роботи, проходять 200-годинний тре­нінг. Ще 300 працівників отри­мують оплату за свою роботу, оскільки відповідають на дзвін­ки у пізні години або у вихідні.

За інформацією урядового порталу, ідеєю перейнялися 15 організацій з України, які нада­ють послуги постраждалим піс­ля психотравмуючих подій або людям в кризовому стані. Усі вони організатори як державно­го, так і недержавного телефон­ного консультування в Україні. Їхні ресурси отримують 15–35 дзвінків на день, які обслугову­ють від одного до чотирьох опе­раторів на зміні. «Навчені волон­тери готові вислухати, надати підтримку і перенаправити, за необхідності, до фахового закла­ду або спеціаліста, незалежно від віку, статі, етнічного похо­дження, релігії чи сексуальної орієнтації додзвонювача», – по­яснив спеціаліст МОЗ України з медичної психології та психоте­рапії Андрій Карачевський.

Будь-хто по всій Україні, пере­живаючи особисту кризу, мати­ме можливість зв’язатися з «Лі­нією життя». Національна теле­фонна служба підтримки кризо­вих станів буде конфіденційною, доступною 24/7 від наземної лі­нії зв’язку, таксофону або мо­більного телефону за єдиним ко­ротким номером. Дзвінок для до­дзвонювача має бути безкоштов­ним. Технічне забезпечення пе­реключатиме людину, яка теле­фонує, на вільного оператора в будь-якому куточку України.

ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ

Оксана СИВАК, заступник міні­стра охорони здоров’я з питань європейської ін­теграції:

«Жоден житель України не повинен лишатися на самоті із своїми проблема­ми. Ми хочемо, щоб людина, яка переживає особисту кризу або думає про самогубство, мала можливість зв’язатися з підготовленим співрозмовни­ком. І як доводить міжнарод­ний досвід, телефонний дзві­нок – це той перший крок, який робить людина, що по­требує допомоги».

 

СУБСИДІЇ: ПЕРЕЗАВАНТАЖЕННЯ

В Україні триває процес перепризначення субсидій на новий період.

Я кщо у платіжці на опла­ту комунальних послуг за травень не відображе­но субсидію, хвилювати­ся не варто, запевняють у Мініс­терстві соціальної політики України. Скоріш за все, місцеве управління соціального захисту населення через велику кіль­кість субсидіантів не встигло опрацювати інформацію: доходи громадян за новий період, склад зареєстрованих осіб, перелік житлово-комунальних послуг і тарифи в місті, яка необхідна для перепризначення субсидій на новий сезон. Субсидія обов’язково буде призначена за­днім числом, а субсидіантам ре­комендовано сплачувати обов’язковий платіж за травень у такому ж розмірі, як у квітні.

Для прикладу, якщо обов’язкова частка платежу, яку сім’я з двох осіб сплатила за електроенергію у квітні, становила 30 грн, то таку ж суму рекомендовано сплатити й за травень для того, щоб не до­велося у червні сплачувати по­двійний розмір обов’язкового платежу – за травень і червень.

Якщо раніше при розрахунку роз­міру субсидії бралися до уваги доходи за минулий календарний рік – із січня до грудня минулого року, то з 1 травня 2017 року вони враховуються за останні чотири квартали, що передують місяцю, з якого призначається субсидія.

Тобто у травні – червні в процесі перепризначення українцям суб­сидій на новий період 2017–2018 років субсидіантам врахують до­ходи не за весь 2016 рік, а за три квартали 2016-го й один квартал 2017-го. Новим субсидіантам вра­хують доходи за попередні чоти­ри квартали з моменту оформ­лення заяви і декларації.

Що це дає людям? У Мінсоцполі­тики пояснюють, приміром, що громадянин весь минулий рік працював і отримував високу за­робітну плату. У цьому році з тих чи інших об’єктивних причин звільнився з роботи і потребує до­помоги в оплаті комуналки. Соці­ально несправедливо брати до уваги його минулорічні доходи, коли він міг самотужки сплачу­вати рахунки за тепло, електроенергію та воду. Тому Уряд іде назустріч таким людям, адапту­ючи їх соціальний стан до дати призначення субсидії.

Інформацію про доходи грома­дян органи соціального захисту населення самостійно отриму­ють від фіскальної служби, через що часто виникають затримки у призначенні субсидій, поясню­ють у відомстві.

Нагадаємо, з 1 травня 2017 року в Україні діє оновлена програма житлових субсидій. На основі змін у травні – червні органи соціального захисту населення проводять перепризначення субсидії на наступний рік та розрахову­ють її розміри на літній період, а з жовтня – на новий опа­лювальний сезон. Повторно подавати документи на оформлення допомоги необхідно лише тим, хто орендує житло та у кого відбулися зміни в складі сім’ї. Для решти субсидіантів перерахунок проведуть автоматично, без по­вторного звернення.

10.06.2017



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання