ЯК НЕ ПЕРЕТВОРИТИСЯ НА ТЕРИТОРІЮ БЕЗ МАЙБУТНЬОГО
У той час, коли в країні найвищий
рівень корупції, тінізації та рейдерства у земельних відносинах, а аграрна політика
протягом багатьох років проводилась на користь аграрних олігархічних кланів, а
не селянина, Уряд не залишає спроб усе ж таки протягнути через Верховну Раду законопроект,
яким буде відкрито ринок землі сільськогосподарського призначення. Зрозуміло, що
якби не спогади про те, що стало з попереднім президентом і владою, коли вони пішли
проти волі українців, то вказівка МВФ була виконана значно швидше.
З
робивши висновки з роботи «попередників», коаліція, Уряд та
Президент намагаються обхідними маневрами, підміною результатів та відвертою
брехнею все ж таки запустити ринок землі. На це кинуто великі кошти, цілий штат
аналітиків, психологів та експертів, які працюють над зміною суспільної
думки. Запущена телевізійна реклама. Яскравий приклад такої фальсифікації –
постанова щодо результатів парламентських слухань з української моделі розвитку
земельних відносин, висунута на голосування минулого тижня.
Наприкінці минулого року аграрним Комітетом
було проведено парламентські слухання «Регулювання обігу земель сільськогосподарського
призначення: пошук української моделі». На них були присутні керівники
фракцій, окремі депутати, представники Уряду та міністерства, керівники
великих та середніх аграрних підприємств, представники спілок та асоціацій,
фермери, представники місцевого самоврядування, депутати місцевих рад з усієї
України. Загалом близько 400 осіб. Зала Верховної Ради була заповнена вщент!
Розпочалися виступи. І переважна більшість виступаючих, окрім поточних
проблем, таких як рейдерство, несправедливі судові рішення, які передають
їхні врожаї на зберігання третім особам, неврегульованість земельних питань,
збереження спеціального режиму оподаткування, державної підтримки малого
фермерства… майже одноголосно стверджували: в нинішніх умовах відкривати ринок
землі небезпечно і непотрібно. Тих представників Комітету та Уряду, котрі виступили
з палкими закликами, що саме зараз потрібно розпочати продаж землі, не тільки
спокійно не вислухали, а навіть освистали та вигуками з місць показали своє
ставлення до цього.
Після проведення слухань відбулося чергове
засідання Комітету, на якому «розбір польотів» призвів до «палкої дискусії», й
однозначного рішення затвердити не змогли.
Яким же було моє здивування, коли через
півроку я побачив, що в проекті постанови в першому пункті результативної частини
йдеться про те, що результатом слухань є пропозиція до КМУ внести в парламент
законопроект про обіг земель!
Що це? Намагання хоч якимось чином виправдатися перед своїм
керівництвом або остання спроба зберегти обличчя? Адже зрозуміло, що і слухання
ці були проведені лише для того, аби, як то кажуть, підготувати суспільну
думку до «неминучих змін у земельному питанні». Ще раз повторюся: в залі на
слуханнях було до 400 осіб. І напевне, жоден з присутніх не чув, що потрібно
звернутися до КМУ з проханням терміново розробити законопроект про обіг земель.
До речі, аби не бути голослівним, для тих, хто все ж таки зацікавиться цим,
запропонував би подивитися на сайті Комітету стенограму цього заходу. А для
тих, хто не розуміє, в чому все ж таки справа, поясню: як тільки Верховною Радою
буде прийнято закон про обіг земель, мораторій буде автоматично скасовано!
Вважаю, що головним результатом цих слухань є розуміння, що
немає жодних стримуючих чинників для влади, аби зупинити її в досягненні
поставленої мети. Результати будуть підмінятися та фальсифікуватися.
Створюватимуться нові, більш лояльні асоціації та спілки. Платні «експерти» на
всіх телеканалах будуть пропагувати відкриття ринку сільськогосподарської
землі, говорячи про те, що багаті та розвинуті країни Європи торгують землею,
і лякатимуть прикладами країн, в яких такого ринку немає. Реклама лунатиме з
усіх каналів телебачення та радіо.
Хоча головна інформація про країни, які дозволили в себе
продавати та купувати землю, старанно замовчується. Аграрії в цих країнах
отримують від держави колосальну підтримку. Приміром, Польща підтримує малі та
середні фермерські господарства в рамках розвитку сільських територій: за
кожний гектар – 150 євро, на озеленення – 71 євро за га, картоплі – 400 євро,
хмелю – 480 євро, овочів – 400 євро. Тваринництво також дотується: за кожну
голову корови – 69 євро, вівці – 25 євро, кози – 15 євро. Якщо ти молодий фермер,
держава сплачує тобі ще 100 євро за гектар додатково. Крім того, існує програма
здешевлення вартості придбання тракторів і комбайнів до 80%. Не кажучи вже про
кредитні ресурси! Кредит можна віддавати до 25 років при відсотковій ставці
3–5%! В країнах Європи уряди захищають себе від концентрації великих масивів
землі в одних руках або в групи осіб, маючи працююче антимонопольне законодавство.
Тож такі країни і мають розвинене фермерство: Польща – 2,5 млн фермерських
господарств, Італія – 1,8 млн, Іспанія – 1 млн. А у нас офіційно в сільському
господарстві працюють скромні 52 тис. сільгосптоваровиробників, з них – 39
тис. фермерських господарств, і ця цифра щороку скорочується.
І замість того, аби розпочати все ж таки підтримувати
фермерів – сприяти створенню сімейних фермерських господарств, надавати їм
трудовий стаж та податкові канікули для розвитку, не знайшли нічого кращого,
ніж запропонували продавати землю. Як це допоможе у розвитку малого
фермерства, невідомо!
Сьогодні нам вдалося зупинити прийняття цієї постанови, але
намагання якимось чином підмінити думку українців триватимуть далі. Недарма
людям заборонили висловити її на всеукраїнському референдумі! Як не допустити
цього? Маємо об’єднатись у захисті української землі і майбутнього нашої
держави. Адже країна, в якої відібрали найголовніший, стратегічний ресурс,
автоматично стане територією без майбутнього.
Вадим ІВЧЕНКО,
народний
депутат України
ВІДБУЛОСЯ ЗАСІДАННЯ
ПРАВЛІННЯ ФСС УКРАЇНИ
24 травня відбулося позачергове
засідання правління Фонду соціального страхування України, на якому розглядалися
і були прийняті рішення про затвердження Порядку відшкодування витрат за надані
послуги санаторно-курортними закладами за вибором потерпілих унаслідок нещасного
випадку на виробництві та професійного захворювання, внесення змін до постанови
правління від 8 лютого 2017 року № 13 «Про затвердження граничної чисельності працівників
Фонду соціального страхування України, структури органів Фонду та створення робочих
органів», кадрові питання та ін.
П
останова «Про затвердження
Порядку відшкодування витрат за надані послуги санаторно-курортним закладам за
вибором потерпілих внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного
захворювання» – документ принципово нового підходу до забезпечення санаторно-курортним
лікуванням, яким упроваджується принцип «гроші ходять за людиною».
Відтепер санаторно-курортне лікування буде здійснюватися шляхом
відшкодування витрат за надані послуги із санаторно-курортного лікування
профільним санаторно-курортним закладам, розташованим у населених пунктах, на
території яких органи державної влади України здійснюють свої повноваження в
повному обсязі, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з
медичної практики, але виключно за вибором потерпілих внаслідок нещасного
випадку на виробництві або професійного захворювання, які стали інвалідами.
Відшкодування витрат за надані послуги санаторно-курортним закладам здійснюється
в межах встановлених їх граничних розмірів.
Оскільки керівниками обласних управлінь виконавчої дирекції Фонду
були надані пропозиції щодо корегування місцезнаходження відділень обласних
управлінь виконавчої дирекції Фонду на місцях та території, які вони будуть
обслуговувати, передбачено врегулювання питання щодо ефективного виконання
робочими органами Фонду завдань, передбачених законодавством. Так, кількість
робочих органів Фонду на районному та міському рівні збільшено на 188 одиниць
без збільшення раніше затвердженої чисельності працюючих. Також були змінені
назви відділень у зв’язку з прийняттям Закону України «Про засудження
комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів
в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки». Загалом було внесено зміни
в усіх регіонах, окрім Харківської області та м. Києва.
Також було прийнято рішення про переведення з 1 серпня керівників
виконавчих дирекцій фондів соціального страхування, що об’єднуються, до
виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.
Управління соціального страхування і пенсійного забезпечення апарату
ФПУ
10.06.2017
|