« на головну 26.04.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1248)
04
Квітень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

ЗАЗ ПІДКОРЮЄ ЄВРОПУ

ЗАЗ ПІДКОРЮЄ ЄВРОПУ

Українські автовиробни­ки вийшли на європей­ський ринок. Польща за­купила 11 міських автобу­сів виробництва Запо­різького автомобільного заводу. Два з них уже курсують вулицями польського містечка Оборники.

В ибір наших найближчих європейських сусідів обу­мовили високий рівень безпеки, гідна якість і до­ступна ціна. Та не тільки це зі­грало на користь українських машин. Експерти зазначають, що у нової моделі автобуса є всі необхідні опції, які відповіда­ють за комфорт пасажирів, а найголовніше – не поступаються жорстким екологічним стандар­там Європейського Союзу.

Партія автобусів, які працюва­тимуть у Польщі, оснащені тур­бодизельними двигунами Deutz і Cummins, вони також обладнані кондиціонером, рампою для віз­ка людей з обмеженими можли­востями, автономним обігріва­чем салону. Автобус розрахова­ний на перевезення 61 пасажира.

Згідно з умовами контракту, автобуси повинні відпрацювати 7 років, що можна розцінювати як упевненість польського парт­нера в якості обраної техніки ЗАЗ.

Запорізький автомобільний завод – єдине в Україні підпри­ємство з повним циклом вироб­ництва легкових автомобілів (штампування, зварювання, фар­бування, обладнання кузова і складання автомобіля). За 2016 рік завод виробив 526 автотран­спортних засобів, що в 7,5 раза менше, ніж роком раніше.

Переорієнтація на випуск су­часних автобусів – чи не єдиний спосіб підтримки автомобілебу­дівної галузі в Україні. На під­приємстві сподіваються, що за­пропонована модель буде корис­туватися попитом не тільки у Польщі, а й у інших країнах Єв­ропейського Союзу. На думку фахівців, те, що автобусна техні­ка одразу після офіційної пре­зентації вийшла на муніципаль­ні маршрути й успішно здійснює перевезення пасажирів – найкра­щий доказ, що «Зроблене в Укра­їні» розширюватиме географію.

«Нам дуже приємно, що про­дукцію Запорізького автомобіле­будівного заводу було гідно оці­нено партнером. Вибір польської компанії на користь української автобусної техніки означає, що у нас є все для того, щоб пропону­вати конкурентний продукт кра­їнам Європейського Союзу. Що ж стосується українського рин­ку, то складається враження, що державний сектор ніяк не заці­кавлений у розміщенні замов­лень на виробництво автобусів для потреб наших міст. У склад­них умовах, у яких наразі пере­буває завод, виробництво сучас­них автобусів, які користуються попитом в ЄС, було б надійним засобом підтримки галузі в Україні. Сподіваємося, що влада зверне увагу на наші успіхи, і міста почнуть закуповувати ав­тобуси українського виробни­цтва», – підсумував начальник департаменту експорту автомо­білів Андрій Наталуха.

На самому підприємстві ціл­ком покладатися на увагу влади не ризикують. Тож минулого року, після трирічної перерви, вирішили відновити складання автобусів. І одразу відчули по­жвавлення на автомобілебудів­ному просторі.

Чи сподівалися на позитивну оцінку своєї роботи від поль­ських колег? І так, і ні. Насправді, намагалися не втратити шанс по­трапити на європейський ринок. І це, мабуть, найголовніше. Бо поки одні намагаються залякува­ти українських виробників висо­ким ступенем конкуренції, інші роблять свою справу. Без декла­рацій чи популістських лозунгів на кшталт «наше – найкраще» до­водять, що ми не будемо лиша­тись на задвірках Європи.

«Ми не стільки прагнули під­корити Європу, скільки врятува­ти власне підприємство від по­вного занепаду. Нині побачили нові горизонти. А це не тільки визнання за кордоном, а насам­перед збереження і створення ро­бочих місць у власному місті, у своїй країні», – зазначають авто­виробники Запорізького заводу.

 

СТАБІЛЬНІСТЬ. ПОКИ ЩО ВІДНОСНА

У країнська гривня дру­гий місяць поспіль зміц­нює свої позиції на між­банківському ринку. За цей час вона відвоювала у дола­ра більше 50 копійок. Нині в об­мінниках столиці американ­ські гроші купують в середньо­му по 26,20, а продають по 26,50. Причиною зміцнення курсу фі­нансисти називають високі сві­тові ціни на українську продук­цію та перевищення пропозиції валюти над попитом.

Фахівці фінансового ринку вва­жають, що українські гроші продовжать зростання до кінця літа. Натомість вже восени си­туація зміниться. Адже до кін­ця року Україна має повернути понад 2,5 млрд дол. США за зо­внішніми позиками та знайти валюту на закупівлю енергоре­сурсів на зимовий період.

Які фактори вплинули на від­носну стабільність української валюти? Експерти називають кілька: від надходження між­народних позик від МВФ до за­яви глави Нацбанку Валерії Гонтарєвої про власну відстав­ку, що певним чином «заспокої­ло фінансовий ринок».

Однак, на переконання фінансо­вих експертів, тенденцію перед­бачити вкрай важко. В усякому разі, більшість аналітиків одно­стайні в думці, що вже на почат­ку липня нас очікує чергове «просідання» гривні. Дехто з експертів передрікає непростий період для української економі­ки. Хоча прогнози економісти й фінансисти роблять неохоче й дуже обережно, адже оприлюд­нювати такого роду припущен­ня – справа невдячна й неперед­бачувана через те, що у нас від­сутня курсова стратегія, а по­части має місце штучна деваль­вація гривні.

Наша газета теж не робитиме довгострокових прогнозів ва­лютного ринку, а намагати­меться з’ясувати, за рахунок чого спостерігається відносна стабільність національної ва­люти. З погляду провідних фі­нансових аналітиків, у нас не­має причин для девальвації гривні впродовж останнього року. Оскільки зовнішньотор­говельний баланс, загальний платіжний баланс і стан дер­жавного боргу не здійснюють негативного тиску на курс. Від­так економічних причин для девальвації не існує. Але штуч­на девальвація є. І відбувається вона, стверджують аналітики, за сприяння НБУ, що є небажа­ним процесом, бо під час кризи потрібна тверда економічна по­зиція курсової політики, щоб стримувати негативні явища, а не пускати їх на самоплив.

Загалом, якихось несподіваних трендів експерти не прогнозу­ють. Запевняють, що період стабільності триватиме ще кілька тижнів. Цілком імовір­но, що глибокої девальвації не буде. Проте не можна не зважа­ти на те, що нинішнє затишшя має тимчасовий характер.

 

ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ


Дмитро БОЯРЧУК, виконавчий директор Центру CASE Україна:

«За загальним прогно­зом, гривня буде про­довжувати посла­блення – десь 28–29 грн за долар до кінця року. Але ж, знову таки, не очікується, що це буде якийсь там шоковий сцена­рій. Просто економіка генерує постійний де­фіцит валюти».

Руслан ДЕМУС, неза­лежний експерт Forex Club:

«Економічні виклики для гривні лишаються значними: немає стій­кого торгового балан­су, імпортозаміщення, низький рівень про­никнення товарів на нові ринки збуту. Крім того, існують по­літичні чинники, слабкість реформ, бо­йові дії на Донбасі, зовнішні фактори. Тому ризики падіння гривні нижче 27,3 за долар зберігаються високими».

Ярослав ЖАЛІЛО, президент Центру ан­тикризових дослі­джень:

«Що буде далі з грив­нею, спрогнозувати досить важко. Оскіль­ки ми не можемо чіт­ко збагнути, наскільки «націоналізація» теро­ристами українських підприємств на непід­контрольній території реально позначиться на економічній дина­міці, насамперед ім­порті й експорті, і, від­повідно, на торговель­ному балансі».

27.05.2017



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання