ВИПИВ ЗА КЕРМОМ? ПЛАТИ БІЛЬШЕ!
Верховна Рада ухвалила, а Президент підписав закон, що збільшує
штрафи за керування автомобілем у нетверезому стані втричі. Штрафні санкції почали
діяти з 27 липня. Та чи зупинить це водіїв-п’яниць і «мажорів»? Експерти з цього
приводу мають великі сумніви.
На думку багатьох аналітиків, важливо не збільшувати штрафи,
а домагатися того, щоб санкції діяли на всіх без винятку – від безхатченка до Президента.
І невідворотність покарання, і рівність перед законом усіх, без винятку, громадян
– це набагато ефективніший засіб, ніж одні платитимуть більше або половину від
того, а інші як нічого не платили, так і не платитимуть. У когось є впливові друзі
у високих кабінетах, хтось має захисне «посвідчення», для декого кілька десятків
тисяч гривень – дрібничка, через яку не варто перейматись.
Однак практично всі експерти погоджуються, що в світі ще не
вигадали жодного іншого способу замість збільшення розміру штрафів і невідворотності
покарання. Це два стримуючі фактори, які мають навести лад на українських дорогах.
Бо керування у нетверезому стані серед причин аварійності – на другому місці.
Відтак такий превентивний захід має бути досить ефективним. Бо чим істотніше фінансове
покарання для водія, тим більше він замислюватиметься, чи варто сідати за кермо
у стані сп’яніння, бодай легкого. Адже якщо станеться аварія, це буде вважатися
обтяжуючою обставиною.
Нові патрульні діляться своїм досвідом. «Буває, що рівень алкоголю
у крові сягає 4 проміле. При цьому водій божиться, що випив кухоль пива ще позавчора»,
– розповів нашому виданню патрульний з м. Вишневого.
Управління безпеки дорожнього руху повідомляє, що за перше півріччя
2016 року в Україні сталися понад 72 тис. дорожньо-транспортних пригод, у яких
загинули 1417 українців, ще 15543 громадян зазнали травм різного ступеня тяжкості.
При цьому понад 10% загиблих та травмованих припадає саме на ДТП, винуватцями яких
були нетверезі водії.
Дотепер суди різним водіям встановлювали різну міру покарання
– когось лише штрафували, а в когось ще й забирали права. Тепер права відбиратимуть
в усіх, хто буде п’яним за кермом. Жорстко? Можливо, але іншого виходу немає. До
того ж, це світова практика. Адже любителів сідати за кермо у нетверезому стані
в усьому світі вистачає.
БОГДАН ГЛЯДИК, АВТОЮРИСТ:
«Раніше водії могли скористатись потужною юридичною підтримкою,
аби їх не позбавляли водійських прав. Віднині штраф і позбавлення прав – обов’язкові
заходи. І це добре. На статистику аварійності це має вплинути. Хоча наші водії,
як свідчить практика, досить винахідливі, тож будуть шукати різні способи, аби уникнути
покарання».
СУД УЗЯВ ПАУЗУ
Кабінет Міністрів України не надав суду розрахунки, на підставі
яких ухвалював рішення про істотне підвищення ціни на газ. Про це стало відомо
під час попереднього судового засідання за позовом лідера партії «Батьківщина» до
Уряду.
Нагадаємо, що Юлія Тимошенко оскаржує постанову № 315, ухвалену
КМУ 27 квітня 2016 року. За цим документом, було скасовано так звані соціальні норми
споживання газу за пільговими цінами і встановлено єдину ціну на газ для споживачів
у розмірі 6879 грн за тисячу кубометрів блакитного палива.
Голова партії переконана: «Ми не маємо права на бездіяльність
і зобов’язані включити всі інструменти, які у нас є для того, щоб припинити знущання
над українцями щодо встановлення ціни на український газ і необґрунтованого підвищення
тарифів на тепло і воду».
Сама Юлія Тимошенко не дуже сподівається на справедливість суду,
тож закликає громадянське суспільство взяти під контроль судовий процес проти Уряду.
При цьому лідер «Батьківщини» нагадує, що Конституцією України передбачені умови,
за яких тарифи мають бути соціально підйомними для громадян.
Стосовно судового розгляду позову, думки експертів дещо різняться.
Одні вбачають у самому факті його подання виключно політичний піар, інші звинувачують
Уряд в ігноруванні позову. Адже відповідно до ухвали суду, відповідач, себто Уряд
України, мав надати вичерпний перелік документів, які стали основою для прийняття
оскаржуваного рішення. Але представник Кабміну обмежився лише текстом постанови
та пояснювальної записки до неї. Жодних розрахунків, економічного та техніко-економічного
обґрунтування нової ціни на газ надано не було. Позивачі заявили клопотання про
повторну вимогу надати вичерпний перелік документів, якими керувався Уряд при ухваленні
рішення про підвищення ціни на газ. На їх переконання, чиновники не хочуть чи не
можуть надати розрахунки, на підставі яких ухвалено нову ціну на газ, а мільйони
українських сімей приречені на виживання. Суд зважив на клопотання і відклав розгляд
справи до 25 серпня.
Артем АФЯН, керуючий партнер юридичної компанії «Юскутум»:
«Це все гучні процеси останнього часу. Мушу зазначити, що, на
превеликий жаль, правової складової там небагато. І насправді справедливості там
мало хто шукає. На моє переконання, це суто політичні процеси, тому що дійсно є
такі норми, що має бути обґрунтування тарифів, але жодної методики обґрунтування
немає. Тому політики, які зазвичай позиціонуються як опозиційні, громадські активісти
будь-яке підвищення будуть оскаржувати, і зазвичай це сприймається як піар. Більше
активної роботи у ЗМІ, ніж у суді. В Україні були справи, де скасовувались тарифи.
Але на той час вже вступала в дію інша постанова про підвищення. Тому це така гра,
яка не вирішується в суді, тобто тут не можна досягти реального результату для
населення. Але він і не потрібний сторонам. Це сучасна українська політика, яка
із судочинством має мало що спільного».
08.08.2016
|