Глава Державної фіскальної служби Роман Насиров може повторити
долю свого попередника Ігоря Білоуса. Рік тому розслідування відносно колишнього
керівника ДІС закінчилося відставкою. Нині аналізом діяльності пана Насирова впритул
зайнялись депутати Верховної Ради. Вони ініціюють перед урядом службове розслідування
та закликають чиновників визнати роботу податківців незадовільною. У якості аргументів
наводять конкретні факти корупції, службової бездіяльності, недолугої кадрової
політики, саботаж урядових доручень. Все це, на думку членів Комітету ВР з питань
податкової та митної політики, завдає шкоди державі.
За словами голови Комітету Ніни Южаніної, основними претензіями
до керівництва ДФС є факти «зловживань рядовими співробітниками і керівництвом
ДФС та податкової міліції службовим становищем, здійснення тиску на бізнес і неефективної
роботи податкової міліції».
Про можливі кадрові ротації у відомстві раніше говорили і в
уряді, однак зараз ініціативу перебрав парламент. Не виключено, що не втримається
у своєму кріслі і перший заступник Романа Насирова Сергій Білан.
Ще 12 травня Комітет планував розглянути питання про визнання
діяльності Романа Насирова щодо митної політики вкрай незадовільною, однак проект
рішення видався народним депутатам не зовсім коректним. Тож вирішено відтермінувати
питання стосовно відставки керівництва Державної фіскальної служби ще на тиждень.
Депутатська група налаштована досить рішуче, бо має на руках
дані, що податківці стали лідерами антирейтингу вітчизняних хабарників. Майже
третина підприємців зіткнулися з корупцією серед цієї категорії службовців. До
митників у народних обранців теж є претензії, хоча тут частка хабарників істотно
нижча. А на думку самих представників бізнесу, ситуація з корупцією у ДФС практично
не змінилась, хіба що стало ще гірше.
Виконавчий директор Європейської Бізнес Асоціації Ганна Дерев’янко
заявила: «Бізнес не відчуває, що стало легше. Всі продовжують скаржитися на корупцію,
і лідером із числа цих скарг залишається ДФС».
У підсумку ДФС потягла на дно загальний рейтинг України за рівнем
сприйняття корупції: дослідження засвідчило, що за останні півроку він погіршився
і становить мінус 0,8 бала за п’ятибальною шкалою. Фахівці кажуть, що це гірше,
аніж було одразу після Революції гідності.
Тож обіцянки Романа Насирова «здійснити реальну податкову реформу»,
які він щедро роздавав у травні минулого року одразу після призначення главою
ДФС, так і лишилися на папері. Кредит довіри, на думку членів профільного Комітету
ВР, голова відомства відверто змарнував.
ЗІ ШВИДКІСТЮ РАВЛИКА
Черговий – дванадцятий за ліком – раунд переговорів міністрів
закордонних справ країн «нормандської четвірки» відбувся у столиці Німеччини.
Напередодні зустрічі глава зовнішньополітичного відомства ФРН Франк-Вальтер Штанмайєр
зауважив, що позитивні зрушення у справі реалізації мінських домовленостей помітні,
але рух іде зі швидкістю равлика. На його переконання, політичний процес, пошук
політичного рішення практично зупинилися. Так далі тривати не може, зауважили інші
учасники зустрічі, бо відсутність прогресу на переговорах «підриває легітимацію
мінського процесу, а головне – таїть у собі ризик повторної ескалації конфлікту».
Іноземні дипломати впродовж останніх місяців намагаються зблизити
позиції російської та української сторін, але на заваді таких зусиль стоять «концептуальні
розбіжності».
Російська Федерація наполягає на політичних аспектах Мінських
домовленостей, на децентралізації України та конституційній реформі. Вимагає якнайшвидше
ухвалити закони про амністію та проведення виборів на підконтрольних сепаратистам
територіях.
У Києва – пріоритети діаметрально протилежні. Головне, з точки
зору українського уряду, добитися надійного і незворотного припинення військових
дій. Тоді буде простіше досягти згоди Верховної Ради ухвалити рішення з політичних
аспектів врегулювання ситуації на Донбасі.
Заступник глави МЗС України Вадим Пристайко заявив: «Головне
– зупинити обстріли на Донбасі». Після крихкої пасхальної паузи обстріли позицій
ЗСУ відновилися.
На переговорах у Берліні начебто переважив український підхід.
Експерти стверджують, що є ціла низка конкретних заходів, про які домовилися
в Німеччині. Насамперед, розведення військових з’єднань вздовж контактної лінії,
створення нейтральних зон із чітким обмеженням координат і термінів. Досягнуто
домовленості про обмін інформацією і про категоричну відмову від проведення військових
маневрів поблизу лінії зіткнення.
Тепер усім сторонам конфлікту треба докласти зусиль, аби ці
домовленості були реалізовані на практиці.
«Україна наполягає на тих пунктах Мінських угод, які є принциповими.
Це питання безпеки, обміну полоненими. Ще один важливий пріоритет – це виведення
військ з Донбасу, роззброєння. При цьому Росія робить акцент на якнайшвидшому
проведенні виборів».
«Переговори щодо конфлікту на Донбасі давно вже стали процесом
заради процесу. Жодна зі сторін не може припинити його без серйозних іміджевих
втрат. Чекати прогресу не варто. За аналогією з анекдотом радянських часів: «Війни
не буде. Буде така боротьба за мир, що каменя на камені не залишиться».
«Я рідко погоджуюся з міністром закордонних справ, але, схоже,
мова дійсно йде про заморожування конфлікту. Я так зрозумів, що вже є істотний
прогрес у плані відновлення контролю над відведенням важкого озброєння, поверненням
до створення демілітаризованої зони».