« на головну 16.07.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1253)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

НА МЕЖІ СОЦІАЛЬНОГО ВИБУХУ: ТРУДОВІ КОЛЕКТИВИ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ ТА ДОРОЖНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПІД СТІНАМИ КАБМІНУ ВИМАГАЛИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВЛАСНИХ КОНСТИТУЦІЙНИХ ПРАВ

НА МЕЖІ СОЦІАЛЬНОГО ВИБУХУ: ТРУДОВІ КОЛЕКТИВИ АВТОТРАНСПОРТНИХ ПІДПРИЄМСТВ ТА ДОРОЖНІХ ОРГАНІЗАЦІЙ ПІД СТІНАМИ КАБМІНУ ВИМАГАЛИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВЛАСНИХ КОНСТИТУЦІЙНИХ ПРАВ

31 березня під стінами Кабіне­ту Міністрів від­булася Всеукраїнська акція протесту щодо виплати заро­бітної плати працівникам до­рожньої галузі.

У мітингу взяли участь близько тисячі праців­ників шляхового госпо­дарства майже з усіх регіонів України. Організато­ром акції виступила Профспіл­ка працівників автомобільного транспорту та шляхового гос­подарства України.

Протягом останніх років до­рожня галузь фактично доведе­на до банкрутства. Працівники дорожньої галузі стверджу­ють, що порушуються їхні кон­ституційні права: заробляти на життя працею та своєчасно одержувати винагороду за неї (стаття 43), а також на до­статній рівень життя для себе та сім’ї (стаття 48).

Дорожні підприєм­ства в областях, що вхо­дять до складу ПАТ «ДАК «Автомобільні до­роги України», працю­ють у режимі неповного робочого тижня (2–3 дні на тиждень). Середньомі­сячна зарплата одного пра­цюючого по Укравтодору за 2015 рік становила 3022 гривні, що на 30% нижче, ніж у цілому по Україні.

Станом на 28 березня 2016 року заборгованість із виплати зарплати лише в облавтодорах сягала майже 215,9 млн грн. Не виконуються зобов’язання, пе­редбачені Галузевою угодою та колективними договорами до­рожніх підприємств. Соціальна напруга у трудових колективах зростає, адже йдеться про 120 тисяч робітників дорожніх під­приємств та членів їхніх родин.

Аналогічна ситуація спо­стерігається і на приватних підприємствах, які у минулі роки за рахунок коштів, залу­чених Укравтодором під дер­жавні гарантії, виконали робіт на суму 1,6 млрд грн.

На сьогодні у дорожній га­лузі досі не вирішено питання фінансування та реформуван­ня системи управління авто­мобільними дорогами загаль­ного користування.

Всеукраїнську акцію протес­ту працівників шляхового гос­подарства підтримали народні депутати Ігор Шкіря та Сергій Каплін, Федерація профспілок України, Федерація профспілок транспорту України, Всеукраїн­ська громадська організація «Всеукраїнська асоціація авто­мобільних перевізників», Асоці­ація міжнародних автомобіль­них перевізників України, Всеукраїнська незалежна проф­спілка працівників транспорту та багато інших.

Голова Профспілки праців­ників автомобільного транспор­ту та шляхового господарства України Володимир Вакуленко зазначив: «На сьогодні галузь дорожнього господарства пере­буває у критичному стані й фак­тично доведена до банкрутства. Через колосальне недофінансу­вання за останні 10 років відбу­вається знищення галузі і, як на­слідок, працівників вітчизня­них підприємств. Затягування із розрахунками за виконані ро­боти призводить не тільки до не­виплати зарплати та зростання соціального напруження у тру­дових колективах, а й практич­но робить їх банкрутами. Трудо­ві колективи автотранспортних підприємств та дорожніх орга­нізацій перебувають на межі со­ціального вибуху».

Володимир Вакуленко та­кож зауважив, що на сьогодні територією України проходять сім міжнародних і національ­них транспортних коридорів, проте, маючи найбільший в Європі індекс транзитності, через незадовільний стан до­ріг Україна не використовує й половини власного транспорт­ного потенціалу.

Водночас Міністерство інф­раструктури і Кабінет Міні­стрів практично усунулися від виконання своїх обов’язків щодо галузі дорожнього госпо­дарства. Кошти практично не виділяються, ремонтні роботи належним чином не прово­дяться, а рахунки облавтодо­рів заблоковані.

Народний депутат України Сергій Каплін у своїй промові на мітингу зазначив: «Ми прийняли рішення: у разі невиконання вимог ар­мія автодорожників по цілій країні, а це надзвичайна армія людей праці, пере­криває всі централь­ні дороги по всій країні. При цьому ми не будемо це роби­ти, як окремі громад­ські організації, на 15–20 хвилин, ми зробимо так, що паралізуємо всю країну».

Під час мітингу члени Ор­ганізаційного комітету всеукраїнської акції протесту вручили відповідальним пра­цівникам Кабміну свої вимо­ги. Серед них, зокрема, такі:

– до 8 квітня ц. р. погасити за­боргованість із зарплати праців­никам дорожніх підприємств, яка станом на 28.03.2016 р. стано­вить 215, 9 млн грн, і спрямувати кошти, залучені Укравтодором у минулі роки, на оплату вико­наних впродовж 2012–2013 років робіт у сумі 1,3 млрд грн;

– внести зміни до законодав­ства України щодо реформуван­ня системи управління автомо­більними дорогами загального користування шляхом прийнят­тя законопроекту № 0954 «Про внесення змін до деяких законо­давчих актів України щодо ре­формування системи управлін­ня автомобільними дорогами загального користування»; за­конопроекту № 2724 «Про вне­сення змін до деяких законодав­чих актів України щодо ство­рення Державного дорожнього фонду України»; законопроекту № 2725 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо створення Державного до­рожнього фонду України»;

– забезпечити колективи до­рожніх підприємств обсягами робіт та їх фінансуванням у 2016 році; дієвий державний контроль за дотриманням законо­давства у сфері трудових відно­син; законодавче відновлення у 2016 році санаторно-курортного лікування працівників, оздоров­лення дітей, внесення відповід­них змін до бюджету Фонду со­ціального страхування (віднов­лення соціальних прав та гаран­тій працівників, пенсіонерів, чорнобильців, дію яких призу­пинено та скасовано у 2015 році); ефективний соціальний діалог, спрямований на виконання Ге­неральної угоди.

За інформацією Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України

 

ГРИНЕВИЧ НАЛАШТОВАНА ДОЛАТИ ВЕТО

На засіданні Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, що від­булося 29 березня, розглядалися ви­ключно питання профтехосвіти.

Нагадаємо, що нагальні питання, пов’язані з катастрофічною ситуацією, у якій пере­буває професійно-технічна освіта України, були порушені на Всеукраїнських зборах працівників профтехосвіти 18 березня ц. р. Присут­ні зазначали, що заробітна плата викладачів, сти­пендії учнів, майно та майбутнє профтехосвітян зависли в повітрі. Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Лілія Гриневич під час свого виступу запевнила, що сприятиме ви­рішенню цього питання на державному рівні.

Чекати довго не довелося: на засіданні Комітету ВРУ з питань науки і освіти 29 березня розглядалися виключно питання профтехосвіти. Серед присутніх були народні депутати – члени Комітету з питань науки і освіти, його співробітники, заступники міні­стрів освіти і науки та фінансів, представники мі­ністерств, органів виконавчої влади, самоврядуван­ня та роботодавців, керівники професійно-техніч­них навчальних закладів та громадськість. Від профспілок на засіданні були присутні заступник голови Всеукраїнської профспілки виробничників і підприємців України Дар’я Лазарєва і голова Проф­спілки працівників будівництва і промисловості бу­дівельних матеріалів України Василь Андреєв.

Складність ситуації у ПТО пов’язана із ветуванням Президентом двох законів – «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-техніч­ної освіти» та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансування професійно- технічної освіти». Винним у ситуації, що склалася у ПТО, Лілія Гриневич назвала Міністерство фінан­сів, яке надало Президентові неправильне роз’яснення. За її словами, запропоновані зміни вимага­ють 1,8 млрд грн державного фінансування замість 5,8 млрд. Компенсувати різницю мали з обласних бюджетів та міст обласного значення. Голова Комі­тету рекомендувала Міністерству фінансів пере­йти від пустих відмовок до конкретних дій і запро­понувати альтернативне вирішення проблеми.

У підсумку Комітет прийняв рішення:

– Рекомендувати Верховній Раді України за ре­зультатами повторного розгляду ЗУ «Про внесен­ня змін до Бюджетного кодексу України щодо фі­нансування професійно-технічної освіти» від 04.02.2016 № 982-VIII та «Про внесення змін до За­кону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» щодо фінансування професійно-тех­нічної освіти» від 04.02.2016 № 983-VIII, відхилених Президентом України, прийняти їх в цілому.

– Направити закони на повторний підпис Прези­дентові України.

– Призупинити передачу майна державних за­кладів профтехосвіти у комунальну власність.

Дар’я ЛАЗАРЄВА,

спеціально для «ПВ»

08.04.2016



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання