ІНВЕСТИЦІЇ СКОРОЧУЮТЬСЯ
Тиждень тому Держстат повідомив, що прямі іноземні інвестиції
в економіку нашої країни скоротилися на 5%. Станом на 31 грудня 2015 року вони
склали 43,371 млрд дол. США, що на 2,373 млрд нижче показника на початок року.
Зниження обсягу інвестицій Державна служба статистики пояснює
курсовою різницею, за рахунок чого акціонерний капітал зменшився на 5,024 млрд
дол. У повідомленні статистичного відомства йдеться про те, що дані про прямі інвестиції
в Україну є попередніми й використовуються Національним банком для складання платіжного
балансу та визначення міжнародної інвестиційної позиції.
Глава держави Петро Порошенко заявив, що очікує мільярдні інвестиції
уже цього року. На противагу цій заяві Прем’єр окреслив песимістичний сценарій.
«Іноземні інвестори завтра сюди не прибіжать, і ви краще від мене знаєте десятки
причин, з чим це пов’язано. Перша й основна: що буде на Донбасі?», – пояснив свою
позицію Арсеній Яценюк.
Із Главою Уряду важко не погодитись. Головна перешкода для припливу
іноземного капіталу – війна. Інвестор не квапиться вкладати гроші туди, де тривають
воєнні дії. Він просто не розглядає Україну як варіант. Занадто високі ризики
втратити бізнес через можливі руйнування. Щойно активність боїв на Донбасі ослабла,
це позначилось на поведінці інвесторів: чистий приплив прямих іноземних інвестицій
у серпні втричі вищий, аніж в середньому за перші 7 місяців минулого року.
Нинішній стан «виконання» Мінських домовленостей веде до заморожування
конфлікту та тривалого позиційного протистояння, що, своєю чергою, лишає Україну
в «сірій зоні» на політичній карті Європи.
За останні 2 роки приплив прямих іноземних інвестицій до України
був мінімальним, а це свідчить про те, що ми залишаємося вкрай інвестиційно непривабливою
державою. Наразі внаслідок геополітичних і певних економічних умов, звичайно, дуже
важко розраховувати на іноземні інвестиції, пояснюють експерти. Лякає інвесторів
і нестабільність у всіх без винятку гілках влади. Аналітики стверджують: якби
у нас дійсно була мінімізована корупція, почали активно реалізовуватися реформи,
зокрема пов’язані з пошуком нових конкурентних ніш, то іноземці вкладали б гроші
в Україну попри існування високої військово-політичної загрози з боку Росії.
ОЛЕКСАНДР ПАРАЩІЙ, КЕРІВНИК АНАЛІТИЧНОГО ВІДДІЛУ CONCORDE
CAPITAL:
«Вартість інвестицій переоцінили. Як наслідок, з початку року
їх вартість знизилася. Це вплив тільки однієї курсової різниці за 9 місяців. До
того ж, з країни дійсно вибула частина акціонерного капіталу нерезидентів, а більшість
іноземних інвесторів з великою обережністю ставляться до фінансування українського
бізнесу».
МАТЕРІВ-ОДИНАЧОК ПРОСЯТЬ НЕ ПАНІКУВАТИ
Від початку року припинено виплати допомоги на дітей одиноким
матерям. Відтак жінкам, які самостійно виховують своїх дітей, скасували обов’язкову,
гарантовану державою допомогу в розмірі 30% від прожиткового мінімуму. На практиці
це означає, що третина одиначок відтепер мають розраховувати виключно на свої сили.
Уряд підрахував, що з більш ніж півмільйона жінок цієї категорії 200 тис. такої
допомоги не потребують. Якими критеріями керувались чиновники, залишається таємницею
за сімома печатками.
Ті одиначки, які претендують на матеріальну підтримку з боку
держави, мають звернутись до управління праці та соціального захисту, де їм видадуть
бланк декларації. У ній слід вказати, яким майном володіє претендентка на допомогу,
й не забути повідомити, чи є у неї машина, чи не підробляє часом народними промислами,
чи утримує корівчину або з десяток курей, а в одному з пунктів ще й зазначити щомісячні
витрати на мобільний зв’язок. Нікого не хвилює, що в такий спосіб працююча матір
спілкується із своєю дитиною, за якою, крім неї, нікому доглянути.
Якщо відкинути емоції та проаналізувати новацію, то Уряд пропонує
нові правила нарахування допомоги. Якщо середньомісячний дохід сім’ї на одну людину
перевищує розмір прожиткового мінімуму на дитину, така сім’я не може розраховувати
на державну підтримку. Раніше розмір допомоги рахували за формулою 50% прожиткового
мінімуму мінус середньомісячний дохід на одну людину. При цьому виплата не могла
бути нижчою за 30% від такого мінімуму. Нині формула кардинально змінилась:
100% ПМ мінус середньомісячний дохід на одну людину. Норму про те, що мінімальна
виплата не повинна бути нижчою 30% ПМ, скасували.
Міністр соціальної політики Павло Розенко закликав не панікувати
з цього приводу. Мовляв, іде перезавантаження системи надання допомоги одиноким
матерям. Треба остаточно з’ясувати, чи потрібна 200 тис. жінок, котрі ризикнули
народити і виховувати дітей самотужки, будь-яка допомога від держави, якщо вона
декларує підвищення соціальних стандартів.
Данило КУРДЕЛЬЧУК, президент Ін’юрколегії:
«Дивними й розгубленими видаються кроки влади у питаннях надання
допомоги одиноким матерям на утримання дітей. Внесений Урядом законопроект, що
передбачав принизливу процедуру перевірок матеріальних статків одиначок (наявність
велосипеда чи пральної машини як підстави припинення виплат), справедливо розкритикований
фахівцями. Але це вже розгубленість і непослідовність урядових дій, оскільки такий
законопроект не повинен був покинути стіни Кабміну.
Якщо зважити на розмір щомісячних виплат на дітей одиноким матерям
у 150–200 грн, то дивною видається наступна інформація про збільшення виплат у зв’язку
з народженням першої, другої та третьої дитини в сім’ї. Виплати збільшуються на
десятки тисяч гривень. Звідки ж гроші візьмуться на ці виплати, й чому потрібно
було «економити» на сотнях гривень одиноким матерям?»
28.02.2016
|