ФІНАНСУВАННЯ ЗА ВЛАСНИМ БАЖАННЯМ?
З прийняттям державного бюджету на 2016 рік вкотре постало
питання пільгового проїзду для окремих категорій громадян.
Як відомо, категорії пільговиків визначені низкою законів України,
і держава передавала на місцеві бюджети субвенціями кошти на покриття витрат транспортним
компаніям за їх перевезення. В держбюджеті на 2016 рік таких витрат не передбачено
взагалі, але й пільговий проїзд, відповідно до постанов Кабміну, не скасований.
Місцеві громади залишилися без коштів на компенсацію проїзду пенсіонерам, людям
з обмеженими можливостями, ветеранам війни, чорнобильцям та іншим категоріям.
Попри те, що право на пільговий проїзд закріплене в законодавстві, люди фактично
не можуть ним скористатися. Це може викликати численні акції протесту, особливо
на фоні падіння економіки та зниження реальних доходів населення.
Чому це питання залишилось неврегульованим, депутати й самі
не знають. Кажуть, норма випадково випала при голосуванні за державний кошторис.
Однак наслідки депутатської недбалості вже відчули на місцях. Місцеві органи влади
мають право фінансувати пільги та не мають достатньо коштів. На компенсацію безоплатного
проїзду в Україні потрібно 2,2 млрд грн. Якщо цю суму розподілити за регіонами,
виходить чимала витратна частина місцевого бюджету. Хтось із очільників району
чи області знаходить резерви, а хтось не може задовольнити всіх пільговиків. Тож
мери більш ніж 200 українських міст звернулись до вищих органів влади з проханням
виділити кошти на компенсацію пільгового проїзду. Співавторами законопроекту
стали представники шести депутатських фракцій, тож є надія, що його найближчим
часом винесуть на розгляд і підтримає парламент.
Доки питання не врегульовано, перевізники почали діяти рішуче.
У маршрутках з’являються оголошення про відмову безкоштовно перевозити пільговиків
певних категорій. У такий спосіб вони намагаються привернути увагу влади до проблеми
відшкодування пільгових перевезень. Виходить замкнуте коло: держава відмовляється
компенсувати перевізникам витрати, ті не хочуть працювати в збиток, тож і відмовляються
задарма перевозити пільговиків.
Міністерство соцполітики виступає за внесення відповідних змін
до бюджету, аби функцію фінансування пільг залишити за державою. Міністерство
фінансів займає протилежну позицію. Слово – за парламентом.
ОКСАНА ПРОДАН, НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ, ІНІЦІАТОР ТА СПІВАВТОР ЗАКОНОПРОЕКТУ
№ 4024:
«Ми пропонуємо забезпечити право на пільговий проїзд реальними
коштами. Субвенція з державного бюджету в розмірі 1,91 млрд грн дасть змогу місцевим
громадам акумулювати фінансовий ресурс, спрямувати його на розвиток своїх регіонів,
а не витрачати останнє на те, що має забезпечити український уряд».
НА НЕМА Й СУДУ НЕМА
Суд відновив на посаді звинуваченого в хабарництві голову Держслужби
зайнятості («ПВ» розповідали про деталі інциденту в №38 за 2015 рік). Першим про
це дізнався його безпосередній керівник – міністр соціальної політики Павло Розенко.
Який і сповістив громаді, що у нього є офіційна заява адвоката про те, що термін
відсторонення Ярослава Кашуби з посади сплив, тож він має повернутися на своє робоче
місце. Тим більше, стверджував адвокат, що жодних судових розглядів у справі хабарництва
немає.
Ситуація більш ніж дивна. 11 вересня минулого року співробітники
СБУ спільно з Генеральною прокуратурою затримали голову Державної служби зайнятості
на хабарі в 622 тис. грн. У багажнику його автомобіля знайшли зброю. Картинку
із затриманням високопосадовця показали практично всі українські телеканали. Суспільство
очікувало гучного розгляду справи за хабарництвом, бо набирала обертів задекларована
боротьба з корупцією.
Однак усе пішло традиційним шляхом. Друзі затриманого перейнялись
«важким матеріальним станом та тією обставиною, що в нього дуже хворіє мати», повитрушували
зі своїх скарбничок копійки і нашкребли майже 2 млн грн на заставу.
Хоч якогось судового розгляду справи про хабарництво громадськість
так і не дочекалась. Жодного логічного продовження у ганебній поведінці чиновника.
Який, до слова, незадовго до свого затримання відвідав Німеччину, де пройшов тренінг
із запобігання корупції.
Одразу після свого затримання глава Державної служби зайнятості,
затриманий за організацію корупційних схем, скористався послугами координаційного
центру Міністерства юстиції з безоплатної правової допомоги. Одним словом, за наші
з вами гроші винайняв собі адвоката. Адвокат виявився тямущим і до розгляду справу
не довів. Свою справу добре знає.
Чим закінчиться історія, говорити зарано. Відомо лишень, що пан
Розенко категорично проти того, аби поновлювати на посаді чиновника-хабарника.
Попри всі судові постанови та клопотання адвокатів. «Жодних підстав щодо поновлення
на посаді Кашуби я не бачу», – заявив міністр.
Ярослав ЮРЧИШИН, експерт Реанімаційного пакету реформ:
«Це все, що нам варто знати про «судову реформу» та бажання політиків
топ- рівня боротися з корупцією. Пафосно затримали з хабарем на руках і… поновили
на посаді. Прямісінько в розпал судової реформи. Нова резонансна історія, немов
її трагічний апофеоз. Печерський суд ухвалює рішення, яким зобов’язує Мінсоцполітики
поновити на посаді голови Державної служби зайнятості України Ярослава Кашубу,
який восени минулого року був спійманий на отриманні хабара в більш ніж 600 тис.
грн. При цьому правоохоронні органи викрили цілу схему, за допомогою якої керівництво
Держслужби наживалося на тендерній данині з підприємців. Усе це було чітко зафіксовано,
доказової бази напевне вистачило б на солідні терміни ув’язнення всім фігурантам
справи, насамперед Кашубі. Але справою зайнявся Печерський суд, і все пішло цілком
традиційним шляхом».
27.02.2016
|