« на головну 16.07.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1253)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

ПЕНСІЙНІ НОВАЦІЇ 2016 РОКУ

ПЕНСІЙНІ НОВАЦІЇ 2016 РОКУ

Серед нововведень, які очі­кують на українських пенсі­онерів, – обмеження макси­мального розміру пенсій і зростання розміру пенсії, що підлягає оподаткуванню. Таку інформацію оприлюд­нило Міністерство соціаль­ної політики.

Спершу про фіксований роз­мір максимальної пенсії. Він становить 10 740 грн. Вище цієї позначки, заявля­ють у профільному міністерстві, пен­сія підвищуватись не буде попри за­плановані «пенсійні» індексації. Чи­новники переконані, що максималь­ний розмір пенсії повинен мати об­межувальні рамки.

Нинішнього року зберігається норма щодо оподаткування у розмірі 15% пенсій, що перевищують три роз­міри мінімальної заробітної плати. Норма, що вводилась як тимчасовий захід, отримала своє продовження. Оскільки підвищились мінімальні стандарти, то й розміри пенсій, котрі підпадають під оподаткування, дещо зросли – з 3654 до 4134 грн. Пенсії мен­шого розміру оподаткуванню не під­лягають. Про те, що переважна біль­шість населення отримують нижче 4 тис. грн, у Мінсоцполітики воліють не згадувати.

Цьогоріч продовжать обмеження для працюючих пенсіонерів. Тож їм доведеться обирати: пенсія чи зарплата? Перед нелегким вибором опи­няться третина українських пенсіо­нерів. Запитання, чому пенсіонерам доводиться працювати, з розряду ри­торичних. Вони працюють не тому, що хочуть, а тому, що змушені, аби не померти з голоду.

З 1 січня 2016 року розмір пенсії бу­дуть обраховувати тільки виходячи із суми заробітку, нарахованого піс­ля 1 січня 2004 року. Тоді почав діяти реєстр обліку страхових внесків до Пенсійного фонду. Їх розмір разом із стажем впливає на розмір майбут­ньої пенсії. Наразі майбутній пенсі­онер має вибір: подавати до ПФ дані про свій заробіток за будь-які 5 років поспіль до 2004-го або після. Як пояс­нили в Пенсійному фонді, таке по­дання є вигідним, якщо заробіток іс­тотно (вдвічі і більше) перевищував середню зарплату по країні в той пе­ріод, і тоді пенсія виявиться біль­шою. Експерти ж уже попереджують про існування тут «підводних каме­нів», бо замість використання при об­рахунку пенсій показника середньої зарплати за останні 3 роки, який ста­новить 3,4 тис. грн, Уряд пропонує за­фіксувати для цього середню зарпла­ту за 2012–2014 роки, тобто 2,9 тис. грн. Це означає, що в розрахунковій моделі суми пенсійної виплати буде використовуватись зарплата на 17,2% нижче, ніж за чинним законо­давством.

  • КОМЕНТАР

ГАЛИНА ТРЕТЬЯКОВА,

ЕКСПЕРТ З ПИТАНЬ ПЕНСІЙНОЇ СИСТЕМИ ІНІЦІАТИВИ «РЕАНІМАЦІЙНИЙ ПАКЕТ РЕФОРМ»:

«Українцю, щоб обрахувати пенсію, потрібно буде використовувати формулу, де розмір пенсії безпосередньо залежить від його заробітної плати. Я думаю, що 2016-й буде роком, коли влада має розібратися з тим, яким же чином забезпечуватимуться пенсіонери. Без стратегічного планування в пенсійній системі точно не обійтися».

 

ЩО ПОКАЖЕ «СТРУКТУРНИЙ МАЯК»?

Українські ЗМІ поширили інформацію щодо кардинальної зміни тексту Уго­ди між Урядом та МВФ у частині пен­сійної реформи й так званого «струк­турного маяка» на два нових, які суперечать раніше підписаним домовленостям. Зміни дискредитують державу перед міжнародни­ми партнерами, а підписантів меморандуму – Президента і Главу Уряду – перед власним суспільством. Через непрозорість прийняття рішень у процесі підготовки меморандуму про співпрацю з МВФ пенсійна реформа може опинитись під загрозою зриву.

Проект нової редакції змінювали вже двічі. У вересні була одна версія, в жовтні – інша. За результатами бюджетного процесу з’явився ще один варіант. У першому варіанті мемо­рандуму «структурним маяком» називалося «прийняття парламентом пакета пенсійної реформи, в якому будуть переглянуті пара­метри солідарної системи з метою забезпе­чення її додаткової стабілізації, скасовані со­ціальні пенсії і створені умови для прийнят­тя накопичувальної системи, що доповнюва­тиме солідарну». Однак до зазначеного тер­міну – грудня 2015 року – пакет не ухвалили. Наразі Уряд пропонує старі методи «рефор­мування» – знову хоче підвищити пенсійний вік, цього разу до 62 років. Хоча Президент Петро Порошенко днями заявив, що зміг пе­реконати західних партнерів такий пенсій­ний поріг не ухвалювати.

Про обов’язкову накопичувальну систему Уряд і не згадує. «Доки вищезгадані заходи не будуть запроваджені, і пенсійна реформа не буде встановлена на міцну опору, ми утри­маємось від запровадження другого рівня пенсійної системи». Напевне, фахівцям із МВФ буде складно знайти перекладача, який би чітко розтлумачив поняття «міцна опора».

Аналітики вважають, що влада зумисне гальмує зміни до пенсійної системи.

Виконувати «структурний маяк» МВФ щодо запровадження накопичувального рівня пен­сійної системи не хочуть ні в Уряді, ні в про­фільному Комітеті Верховної Ради. Збере­ження існуючої популістської та утриман­ської системи залишається зручним механіз­мом мізерного підвищення пенсій перед чер­говими виборами. За накопичувальної систе­ми такі маніпуляції навряд чи спрацюють.

  • КОМЕНТАР

Маріанна ОНУФРИК, експерт з питань соціальної політики:

«В абсолютних показниках (80,8 млрд грн у 2015 р.) видаткові статті на пенсій­не забезпечення сьогодні перевищують розмір дефіциту державного бюджету (76 млрд грн). Проте, об’єктивно, видат­ки з держбюджету на ці статті повинні бути більше принаймні ще на 22 млрд грн, оскільки на солідарну систему України покладено не властиві для неї виплати – доплати до мінімального розміру пенсій, фінансуван­ня пенсій за вислугу років тощо.

Готуючи Коаліційну угоду, депутати поставили собі мету встановити єдині принципи нарахування пенсій в Україні, поетапне запровадження накопичувального рів­ня пенсійної системи, розвивати недержавне пенсійне страхування тощо.

Уряд навесні 2015 року вніс на розгляд парламенту від­повідний законопроект, але досі його не ухвалили на­віть у першому читанні. Через це реформу системи пен­сійного забезпечення фактично відкладено на невизна­чений термін».

29.01.2016



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання