Глава Уряду Арсеній Яценюк вкотре «ощасливив» населення своєю
турботою. «У випадках, коли температура у помешканні не перевищує 12 градусів
за Цельсієм, громадянин не повинен сплачувати за рахунком від теплокомуненерго»,
– заявив він у традиційних «10 хвилинах».
Та навіть якщо температура нижча 18 градусів, Прем’єр радить
не сидіти в кожусі, а терміново запросити комісію, яка складе відповідний акт.
Сама ж комісія має прибути не пізніше встановленого терміну в 72 години. Для цього
треба лише грамотно оформити заявку – чи то до ЖЕКу, чи до ОСББ. Якщо ж комісія
так і не дійде до заявника, а це, скоріш за все, так і буде, достатньо залучити
свідків, котрі підтвердять, що температурний режим занижено. Загалом, за кожен
недоданий градус глава Уряду дозволив віднімати 5%.
Можна було б порадіти, що Уряд зглянувся на проблему переважної
більшості мешканців багатоквартирних будинків, до яких чомусь не надходить тепло.
Але ухвалене ним рішення зовсім не нове. Ще 2005 року вийшла постанова Кабміну
«Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання
холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг
з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення».
А через 5 років мали б врегулювати питання про проведення перерахунків плати за
надання послуг, якщо вони не відповідають нормативам. Однак ці документи ухвалювались
іншими складами Кабміну. Та ось документ чинного Уряду, датований 30 жовтня
2015 року, – постанова № 1037. У ній чорним по білому написано те саме, про що
заявив Прем’єр на початку січня. Зокрема, про додатковий перерахунок плати за тепло.
Радіти передчасно. Бо в плані дій від Прем’єра є кілька підводних
каменів. Аби довести, що батареї у квартирах холодні або ледь теплі, треба відзвітувати
перед комісією, що власник квартири зробив усе належне: заклеїв вікна або замінив
їх на склопакети, поміняв двері. Словом, утеплився, як міг. Комісія зверне увагу
й на дії тих, на чиєму балансі конкретний будинок. Якщо не утеплили місця загального
користування, приміром, під’їзд, на перерахунок плати за централізоване опалення
розраховувати не варто. Експерти сходяться на думці, що оновлений план дій Уряду
є нічим іншим, як черговим виявом популізму. Тож ставляться до ініціативи критично
і наголошують, що той переплутав поняття причин і наслідків. Бо дії відповідальних
осіб комунальної сфери мали б бути спрямовані на те, аби батареї в оселях українців
були гарячими.
ПІДСТУПНА ПОПРАВКА
Наприкінці грудня Київ взяв на себе зобов’язання запустити роботу
Національної агенції із запобігання корупції (НАЗК) та впровадити електронні декларації
державних службовців у І кварталі 2016 року. На підставі цих зобов’язань Європейська
комісія підготувала позитивний звіт для України. Але вже за тиждень Верховна Рада
при ухваленні бюджету дивним чином перенесла запровадження електронних декларацій
на 2017 рік. Довго з’ясовували, хто і на якому етапі таку поправку вніс до Закону
про державний бюджет. Однак наразі питання в іншому: чи не призведе це до зриву
безвізового режиму між Україною та Європейським Союзом? Так само, як і затягування
при створенні Національної агенції з питань корупції, поправка може істотно вплинути
на рішення Європи. Адже європейські інститути, покликані ратифікувати безвізовий
режим з Україною, будуть надто прискіпливо придивлятися до кожного рядка зобов’язань,
добровільно взятих на себе Києвом.
Якщо поправку депутати зголосились оперативно вилучити, то
запуск роботи агенції гальмується. Уряд оголосив повторний конкурс на посади двох
її членів. Нагадаємо, що Національне агентство з питань запобігання та протидії
корупції покликане займатися перевіркою майнових декларацій чиновників. Воно мало
б запрацювати ще до кінця минулого року, але…
У середині грудня було призначено на посаду трьох із п’яти членів
агенції – Наталію Корчак, Віктора Чумака та Олександра Скопича. Тоді в Уряді заявили,
що заповнення трьох з п’яти вакантних посад є «достатньою умовою для запуску агентства».
Водночас активісти стверджують, що в такому складі НАЗК не зможе обрати свого голову,
а для ухвалення будь-якого рішення потрібно мінімум три голоси.
Призначено новий конкурс. Не виключено, що і він не дасть позитивного
результату. Однак створення, а головне – діяльність НАЗК є однією з умов отримання
нашою країною безвізового режиму. То хто гальмує процес: Україна чи Європейський
Союз?
«Від того, як швидко ми зможемо переконати міністрів юстиції
і внутрішніх справ країн Європейського Союзу, що ми все виконали і продовжуємо
вдосконалювати законодавство залежить, коли Рада ЄС буде розглядати це питання
– в березні або червні».
«Тільки тоді європейські інституції, які ще мають ратифікувати
безвізовий режим з Україною, проголосують без проблем. У будь- який момент європейці
можуть відмовитися від своїх слів про безвізовий режим на підставі того, що Україна
теж відмовилася від своїх зобов’язань».
«Україні необхідно продемонструвати успіхи не перед Європарламентом,
який голосуватиме, виходячи з політичних переконань, а перед Єврокомісією та Радою
ЄС. І бажано це зробити вже наприкінці січня – саме тоді можуть відбутися дебати
щодо безвізового питання в Раді ЄС».