СПИШЕМО НА ІНФЛЯЦІЮ
Прем’єр Арсеній Яценюк вкотре розповів, як турбується про народ.
На всю країну заявив, що уряд зможе підвищити соціальні стандарти уже наступного
року. Щоправда, про розмір підвищення нічого конкретного не повідомив. Дуже сподівається,
«що наступний рік стане роком економічного зростання». На це розраховує і народ,
доведений нинішнім складом Кабінету Міністрів до злиденного життя.
Якщо відкинути обіцянки Арсенія Петровича й зазирнути у початковий
варіант державного бюджету на наступний рік, можна довідатися про таке: прожитковий
мінімум на одну особу з 1 січня становитиме 1330 гривень, із 1 травня – 1399, із
1 грудня – 1496 гривень. Себто соціальні стандарти підвищаться на 12%. А у гривнях
це буде, як завжди, мізерне зростання.
Водночас до головного кошторису країни на наступний рік закладено
12% інфляції. Відтак зростання соціальних стандартів, якими так пишається уряд,
елементарно «з’їсть» інфляція. А якщо її рівень виявиться вищим від запланованого,
то про підвищення можна взагалі забути. На це в Арсенія Яценюка готова відповідь:
«Я ніколи нічого не обіцяв». В усякому разі, майже чесно. До 11 грудня ми ще вислухаємо
низку ініціатив від прем’єра та уряду. 11 грудня спливає термін імунітету для уряду.
Тож він вдаватиметься до будь- яких маневрів, аби продовжити свої повноваження.
Міністр соціальної політики Павло Розенко не зарікається «нічого
не обіцяти». Навпаки, стверджує, що «проект бюджету на 2016-й буде ще більш соціально
орієнтованим. Ми переходитимемо до поступового підвищення соцстандартів».
Однак експерти не знаходять підстав довіряти профільному міністру.
І не виключають, що підвищення мінімальної зарплати і пенсії з 1 вересня поточного
року може стати останнім на найближчі рік- півтора, а то й два. Адже макропоказники,
зазначені в Держбюджеті-2016, є надмір оптимістичними. Сумнівно, що зростання
економіки становитиме в майбутньому році 2%, швидше за все – 0,5–1%. Це означає,
що Україна досягла дна і тільки виходить із кризи.
Але якщо прив’язувати підвищення соціальних стандартів до інфляції,
то цифри мали б виглядати геть по-іншому. Якщо зважити, що рівень інфляції нинішнього
року може сягнути 73%, то з цього і треба виходити. Але тоді доведеться підвищувати
стандарти рівня життя не на сто чи двісті гривень, а на суму, котра матиме чотиризначні
цифри.
ГРИГОРІЙ ОСОВИЙ, ГОЛОВА ФЕДЕРАЦІЇ ПРОФСПІЛОК УКРАЇНИ:
«Підвищення прожиткового мінімуму і зарплат, запропоновані Урядом,
– це косметичні правки, які не допоможуть людям компенсувати втрачене через інфляцію
та підвищення цін на комунальні послуги. З грудня 2013 року, коли заморозили зростання
зарплат у бюджетній сфері, інфляція з’їла 170% трудових доходів людей, тому підвищення
зарплат на 13% є неадекватним і нікому нічого не компенсує».
ОСТАННЄ ТАНГО КОРОЛЕВИ
Кабінет Міністрів ухвалив постанову, згідно з якою з 18 листопада
буде скасовано довідку-рахунок під час оформлення автомобілів. Саме цей документ
був чи не останнім джерелом комерційних надприбутків МРЕВ і спритних ділків. Міністр
МВС Арсен Аваков не шкодував епітетів у своєму коментарі: «Відсьогодні ми «вбиваємо»
довідку-рахунок – королеву корупції в ДАІ, годувальницю не одного покоління даїшників».
Відтепер для оформлення автомобіля у сервісних центрах МВС, котрі
з’явилися замість ДАІ та МРЕВ, продавцеві та покупцеві достатньо підписати договір
купівлі-продажу, який завірить адміністратор на підставі документів учасників угоди.
Ця процедура абсолютно безкоштовна, стверджують чиновники. Витрати на реєстрацію
автомобіля обмежуються оплатою послуг нотаріуса та обов’язкових державних платежів.
Найцікавіше, що ринкова ціна довідки-рахунку не була зазначена
в жодному нормативному документі, однак у ДАІ без цієї довідки транспортний засіб
не реєстрували. Собівартість виготовлення такого папірця становить менше тридцяти
гривень. «Продавали» її мінімум за 500 гривень. Та це якщо трапиться «совісний»
дядечко в погонах. Зазвичай посередники заповітний папірець пропонували за вищою
ціною – від 1000 до 2500. Про корупційні схеми знали в міністерстві й раніше, однак
реагували мляво. І от тепер настали системні зміни: корупційні відомства ліквідовано,
їх схеми порушено.
Однак автолюбителі не поспішають радіти «загибелі» королеви
корупції. Адже ми неодноразово стикалися з тим, що державні органи змінюють вивіски,
а процеси залишаються такими ж, як і двадцять років тому. Тож важливіше, щоб органи,
які замінять МРЕВ, працювали якісно. Щоб вивіска «Сервісний центр» якнайповніше
відповідала своїй назві. До того ж Верховна Рада проголосувала за законопроект
«Про сервісні послуги і сервісні центри МВС» тільки в першому читанні. Як свідчить
практика, від першого до другого читання може багато чого змінитися. Чи спростить
ліквідація міжрайонних реєстраційно-екзаменаційних відділів (МРЕВ) купівлю і продаж
авто для українців – питання поки що риторичне.
Андрій МАРТЕНС, менеджер групи реформування дорожньої галузі
платформи «РПР»:
«Ліквідація ДАІ та МРЕВ – правильний крок, але питання переходить
в іншу площину: хто і як замінить ці органи в короткостроковій перспективі? Звичайно,
що потрібно було ліквідувати ці структури, тому що вони себе скомпрометували корупційними
схемами. Ліпити з ДАІ нову структуру – марне витрачання часу. А створити нову структуру,
набрати інших людей, з іншими поглядами – це складно, але правильно. Однак не можна
ліквідовувати, не створивши нічого нового. Сподіваємось, що керівництво нової поліції,
яке має досвід реалізації реформ у Грузії, успішно впорається із цим завданням.
Питання в тому, наскільки швидко ми зможемо залатати цей проміжок. Є сумніви, що
ми оперативно закриємо цю нішу. Щоб набрати величезну кількість співробітників
поліції для забезпечення всіх автошляхів України, знадобляться величезні зусилля».
05.12.2015
|