« на головну 16.07.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1253)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

СПИШЕМО НА ІНФЛЯЦІЮ

СПИШЕМО НА ІНФЛЯЦІЮ

Прем’єр Арсеній Яценюк вкотре роз­повів, як турбується про народ. На всю країну заявив, що уряд зможе підвищи­ти соціальні стан­дарти уже наступно­го року. Щоправда, про розмір підви­щення нічого кон­кретного не повідо­мив. Дуже сподіва­ється, «що наступ­ний рік стане роком економічного зрос­тання». На це розра­ховує і народ, дове­дений нинішнім складом Кабінету Міністрів до злиден­ного життя.

Якщо відкинути обі­цянки Арсенія Пе­тровича й зазирну­ти у початковий ва­ріант державного бюджету на наступний рік, можна довідатися про таке: про­житковий мінімум на одну особу з 1 січня становитиме 1330 гривень, із 1 травня – 1399, із 1 грудня – 1496 гри­вень. Себто соціальні стан­дарти підвищаться на 12%. А у гривнях це буде, як за­вжди, мізерне зростання.

Водночас до головного кошторису країни на на­ступний рік закладено 12% інфляції. Відтак зростання соціальних стандартів, яки­ми так пишається уряд, еле­ментарно «з’їсть» інфляція. А якщо її рівень виявиться вищим від запланованого, то про підвищення можна взагалі забути. На це в Арсе­нія Яценюка готова відпо­відь: «Я ніколи нічого не обі­цяв». В усякому разі, майже чесно. До 11 грудня ми ще вислухаємо низку ініціатив від прем’єра та уряду. 11 грудня спливає термін імунітету для уряду. Тож він вдаватиметься до будь- яких маневрів, аби продо­вжити свої повноваження.

Міністр соціальної полі­тики Павло Розенко не зарі­кається «нічого не обіцяти». Навпаки, стверджує, що «проект бюджету на 2016-й буде ще більш соціально орієнтованим. Ми переходи­тимемо до поступового під­вищення соцстандартів».

Однак експерти не зна­ходять підстав довіряти профільному міністру. І не виключають, що підвищен­ня мінімальної зарплати і пенсії з 1 вересня поточно­го року може стати остан­нім на найближчі рік- півтора, а то й два. Адже макропоказники, зазначені в Держбюджеті-2016, є над­мір оптимістичними. Сум­нівно, що зростання еконо­міки становитиме в май­бутньому році 2%, швидше за все – 0,5–1%. Це означає, що Україна досягла дна і тільки виходить із кризи.

Але якщо прив’язувати підвищення соціальних стандартів до інфляції, то цифри мали б виглядати геть по-іншому. Якщо зва­жити, що рівень інфляції нинішнього року може сяг­нути 73%, то з цього і треба виходити. Але тоді дове­деться підвищувати стан­дарти рівня життя не на сто чи двісті гривень, а на суму, котра матиме чоти­ризначні цифри.

  •  КОМЕНТАР

ГРИГОРІЙ ОСОВИЙ, ГОЛОВА ФЕДЕРАЦІЇ ПРОФСПІЛОК УКРАЇНИ:

«Підвищення прожиткового мінімуму і зарплат, запропоновані Урядом, – це косметичні правки, які не допоможуть людям компенсувати втра­чене через інфляцію та підвищення цін на комунальні послуги. З грудня 2013 року, коли заморозили зростання зарплат у бюджетній сфері, інфля­ція з’їла 170% трудових доходів людей, тому підвищення зарплат на 13% є неадекватним і нікому нічого не компенсує».

 

ОСТАННЄ ТАНГО КОРОЛЕВИ

Кабінет Міністрів ухвалив постанову, згідно з якою з 18 листопада буде ска­совано довідку-рахунок під час оформлення автомобілів. Саме цей документ був чи не останнім джере­лом комерційних надприбутків МРЕВ і спритних ділків. Міністр МВС Арсен Аваков не шкодував епітетів у своєму коментарі: «Відсьогодні ми «вбиває­мо» довідку-рахунок – королеву ко­рупції в ДАІ, годувальницю не одного покоління даїшників».

Відтепер для оформлення автомобіля у сервісних центрах МВС, котрі з’явилися замість ДАІ та МРЕВ, продавцеві та по­купцеві достатньо підписати договір купівлі-продажу, який завірить адміністратор на підставі документів учасників угоди. Ця процедура абсолютно безкоштовна, стверджу­ють чиновники. Витрати на реєстрацію авто­мобіля обмежуються оплатою послуг нотаріу­са та обов’язкових державних платежів.

Найцікавіше, що ринкова ціна довідки-рахунку не була зазначена в жодному нормативному до­кументі, однак у ДАІ без цієї довідки тран­спортний засіб не реєстрували. Собівартість ви­готовлення такого папірця становить менше тридцяти гривень. «Продавали» її мінімум за 500 гривень. Та це якщо трапиться «совісний» дядечко в погонах. Зазвичай посередники запо­вітний папірець пропонували за вищою ціною – від 1000 до 2500. Про корупційні схеми знали в міністерстві й раніше, однак реагували мляво. І от тепер настали системні зміни: корупційні ві­домства ліквідовано, їх схеми порушено.

Однак автолюбителі не поспішають радіти «за­гибелі» королеви корупції. Адже ми неодноразово стикалися з тим, що державні органи змінюють вивіски, а процеси залишаються та­кими ж, як і двадцять років тому. Тож важливі­ше, щоб органи, які замінять МРЕВ, працювали якісно. Щоб вивіска «Сервісний центр» якнай­повніше відповідала своїй назві. До того ж Вер­ховна Рада проголосувала за законопроект «Про сервісні послуги і сервісні центри МВС» тільки в першому читанні. Як свідчить практи­ка, від першого до другого читання може бага­то чого змінитися. Чи спростить ліквідація міжрайонних реєстраційно-екзаменаційних відділів (МРЕВ) купівлю і продаж авто для українців – питання поки що риторичне.

  • КОМЕНТАР

Андрій МАРТЕНС, менеджер групи ре­формування дорожньої галузі платфор­ми «РПР»:

«Ліквідація ДАІ та МРЕВ – правильний крок, але питання переходить в іншу площину: хто і як замінить ці органи в короткостроковій перспективі? Звичай­но, що потрібно було ліквідувати ці структури, тому що вони себе скомпрометували корупційними схемами. Лі­пити з ДАІ нову структуру – марне витрачання часу. А створити нову структуру, набрати інших людей, з інши­ми поглядами – це складно, але правильно. Однак не можна ліквідовувати, не створивши нічого нового. Спо­діваємось, що керівництво нової поліції, яке має досвід реалізації реформ у Грузії, успішно впорається із цим за­вданням. Питання в тому, наскільки швидко ми зможе­мо залатати цей проміжок. Є сумніви, що ми оператив­но закриємо цю нішу. Щоб набрати величезну кількість співробітників поліції для забезпечення всіх автошляхів України, знадобляться величезні зусилля».

05.12.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання