ДЕСЯТЬ МІНІМАЛЬНИХ ЗАРПЛАТ. ЗА КОЖНОГО
Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення встановлених
законом гарантій працівникам, призваним на військову службу».
Ним внесено зміни до статті 265 Кодексу законів про працю України.
Передбачено, зокрема, що недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам,
які залучаються до виконання обов’язків, визначених законами України «Про військовий
обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну
підготовку та мобілізацію», тягне за собою накладення штрафу в десятикратному
розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення
порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.
Внесено зміни і до статті 41 Кодексу України про адміністративні
правопорушення. Ними передбачено, що порушення встановлених законом гарантій та
пільг працівникам, які залучаються до виконання військових обов’язків, тягнуть за
собою накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно
від форми власності та громадян – суб’єктів підприємницької діяльності від 50 до
100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Чому депутати, нарешті, звернули увагу на цю проблему? По-перше,
на вимогу Президента України. Петро Порошенко в жовтні, на антитерористичному форумі
в столиці закликав Верховну Раду розглянути закон про підвищення відповідальності
роботодавців за порушення прав військових. А подруге, через масові порушення закону,
який, власне, спрямований на посилення захисту трудових прав працівників, якщо
вони залучаються до виконання військових обов’язків. Аналіз звернень військових
свідчить про масове порушення їхніх прав. Працівників або звільняють з роботи,
або забувають своєчасно виплатити заробітну плату.
Автори законопроекту вважають, що такі норми посилюють соціальний
захист працівників, котрі проходять військову службу, і дають змогу реалізувати
своє право на працю як під час, так і після проходження військової служби.
Загалом громадськість обурює той факт, що поки українці воюють
в АТО, їх звільняють з роботи, причому роботодавці стверджують, що це відбувається
за обопільною згодою. Тим часом бійці в зоні АТО дізнаються про своє звільнення
абсолютно випадково.
Депутати внесли зміни до відповідних статей, якими визначаються
органи, що розглядатимуть відповідні справи та складатимуть адміністративні протоколи
про правопорушення.
УКРАЇНА НА ПОРОЗІ ЗЕМЛЕТРУСУ
Спікер парламенту Володимир Гройсман запропонував знову продовжити
мораторій на купівлюпродаж землі сільськогосподарського призначення, який спливає
1 січня 2016 року. На його думку, неприпустимо сьогодні відкривати ринок землі,
тому що ринку як такого не існує. Відтак це може бути використано для зловживань
та неефективного використання ресурсу, який є національним надбанням і належить
виключно народу.
Якщо раптом Верховна Рада не погодиться зі своїм очільником,
уже з 1 січня через непідготовленість ринку, тотальну бідність населення, недоступність
правової допомоги українці ввійдуть в епоху шаленого землетрусу, тобто перерозподілу
землі. На переконання експертів, це насправді буде злочином, відповідальність
за який мало хто береться взяти на себе.
Спроби механічного нав’язування ринку землі призведуть до масштабного
обезземелення селянства, переконують аналітики. Держава до запровадження ринку
землі не готова навіть юридично: земельний кадастр не підготовлений, електронна
база заповнена лише на 15%, не проведено інвентаризацію земель, а це одна з умов
створення кадастру. Відсутній закон про оборот землі, немає прозорої системи її
оцінки. Саме суспільство не готове сприймати землю як товар. Лише 20% українців
підтримують ідею продажу землі. При цьому половина населення України не усвідомлює
проблематику цього питання.
Ні суспільство, ні політичні еліти не готові зробити крок до
запровадження ринку землі. А термін мораторію спливає на початку наступного року.
Тож завдання еліт – не допустити бездумного й поспішного зняття мораторію на продаж
земель сільськогосподарського призначення. Можливо, цей гордіїв вузол здатне розв’язати
загальнодержавне обговорення чи навіть референдум. А поки що надія на здоровий
глузд українських парламентарів. Власне, до цього закликає і спікер парламенту,
і фермери, котрі в жовтні мітингували під будівлею Ради.
Юлія ТИМОШЕНКО, голова фракції політичної партії «ВО «Батьківщина»:
«Продаж землі є дуже дискусійним питанням, а під час війни –
це просто зрада інтересів держави. По-перше, якщо під час агресії ми почнемо продавати
землю, чи є в когось гарантії, що через підставних осіб Російська Федерація не
почне скуповувати українську землю?».
Андрій КОШИЛЬ, президент асоціації «Земельний союз України»:
«Кожен з нас має право на безоплатну приватизацію земельних
ділянок. Але якщо б усі захотіли реалізувати це право, для цього не вистачило б
території України. Безкоштовна приватизація земель – інструмент тіньового перерозподілу
земельних ресурсів».
Ігор КОНОНЕНКО, заступник голови фракції політичної партії «Блок
Петра Порошенка»:
«Моя особиста позиція: ми не мусимо продовжувати мораторій,
який уже продовжувався не знаю й скільки разів. Вважаю, що потрібно впроваджувати
ринок землі і врегулювати законодавство в питанні захисту місцевих громад унаслідок
децентралізації».
14.11.2015
|