« на головну 16.07.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1253)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «МИ ПРАЦЮЄМО НАД ЗРОСТАННЯМ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК У СУСПІЛЬСТВІ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

Латаємо бюджет худими гаманцями легально працюючих та службовців

Латаємо бюджет худими гаманцями легально працюючих та службовців

 Федерація профспілок України, розуміючи не­обхідність проведення подальшого реформу­вання податкової сис­теми України, вислов­лює своє розчарування розробленим Держав­ною фіскальною служ­бою України проектом Концепції реформуван­ня податкової систе­ми, а також відсутністю відкритого і відверто­го соціального діало­гу з обговорення даного проекту.

 Як повідомляє Департамент бюджет­ної політики та соціального захисту,

незважаючи на окремі позитивні мо­менти даного проекту (зокрема щодо скорочення кількості податків і зборів, зближення бухгалтерського та податкового обліку, збільшення втричі ставки податку на доходи фі­зичних осіб на дивіденди), його мета та цілі все ж мають доволі асоціаль­ну спрямованість. Приміром, у час­тині реформування зарплатних по­датків в Україні. Переважна біль­шість запропонованих проектом Концепції моделей введення прогре­сивної шкали оподаткування мають вкрай фіскальний характер і значно збільшують податковий тиск на на­йманих працівників. А якщо до цьо­го ще додати введення військового збору, зростання цін, реальне змен­шення заробітної плати для пере­важної більшості працівників, зупи­нення роботи десятків підприємств в Україні, зростання масового безро­біття, продовження невиплати зарп­лат, то все це, врешті-решт, призведе до соціального колапсу.

Таким чином, метою реформуван­ня податку на доходи фізичних осіб є збільшення доходів бюджету за ра­хунок збільшення дірки і в без того худому гаманці легально працюю­чих українських громадян. Водно­час досвід країн, що стикалися з фі­нансовими потрясіннями, свідчить, що в складних економічних і полі­тичних умовах фіскальний тягар, навпаки, має бути зміщений у бік найбільш заможних верств населен­ня. Альтернативними варіантами подолання дефіциту держбюджету, на думку Федерації профспілок України, може стати:

– розширення переліку корисних копалин, за видобуток та реалізацію яких стягується рента;

– введення податку на розкіш шляхом запровадження диференці­йованої шкали оподаткування ПДВ: на коштовні товари – найбільші ставки, а на товари першої необхід­ності – найменші, або звільнення їх від оподаткування, як це практику­ється в країнах ЄС, а також введення податку з власників транспортних засобів на легкові автомобілі з вели­ким об’ємом двигуна;

– суттєве підвищення акцизного податку на алкогольні та слабоалко­гольні напої, тютюнові вироби.

До того ж, ФПУ продовжує напо­лягати на тому, що фундаментом за­безпечення принципу соціальної справедливості в оподаткуванні має бути усунення нерівності та забезпе­чення уніфікації в підходах до опо­даткування заробітної плати порів­няно з іншими доходами (бізнес сплачує податок лише з частини до­ходів – прибутку, зменшеного на со­бівартість продукції, яка, по суті, ви­конує функцію неоподатковуваного мінімуму), а відтак впровадження до трудових доходів єдиного прин­ципу – оподаткування прибутку (за мінусом величини прожиткового мі­німуму, що є еквівалентом собівар­тості праці).

Щодо питання реформування єди­ного соціального внеску разом з по­датком на доходи фізичних осіб, то ФПУ вкотре наголошує, що за приро­дою походження внески на соціаль­не страхування не є податками і не входять до складу державного бю­джету, вони мають цільове страхове призначення – на відшкодування втраченого заробітку внаслідок хво­роби, нещасного випадку на вироб­ництві та в інших випадках непра­цездатності.

Має дотримуватись основний принцип системи соціального стра­хування, коли розміри єдиного соці­ального внеску покриватимуть ви­датки на матеріальне забезпечення та надання соціальних послуг за­страхованим особам, а також на функціонування самої системи соці­ального страхування.

Наголошуємо, що за чинним зако­нодавством, для того, щоб за повний страховий стаж заробити мінімаль­ну пенсію, працівник має отримува­ти мінімальну заробітну плату в роз­мірі 3093 грн. А при зниженні розмі­ру єдиного соціального внеску міні­мальна заробітна плата відповідно має бути ще більшою. Запропонова­ний проект Концепції реформування податкової системи України не тіль­ки не розв’язує цю проблему, а ще більше її поглиблює.

24.08.2014



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

08.05.2024 21:25

08.05.2024 21:01

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання