« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

Латаємо бюджет худими гаманцями легально працюючих та службовців

Латаємо бюджет худими гаманцями легально працюючих та службовців

 Федерація профспілок України, розуміючи не­обхідність проведення подальшого реформу­вання податкової сис­теми України, вислов­лює своє розчарування розробленим Держав­ною фіскальною служ­бою України проектом Концепції реформуван­ня податкової систе­ми, а також відсутністю відкритого і відверто­го соціального діало­гу з обговорення даного проекту.

 Як повідомляє Департамент бюджет­ної політики та соціального захисту,

незважаючи на окремі позитивні мо­менти даного проекту (зокрема щодо скорочення кількості податків і зборів, зближення бухгалтерського та податкового обліку, збільшення втричі ставки податку на доходи фі­зичних осіб на дивіденди), його мета та цілі все ж мають доволі асоціаль­ну спрямованість. Приміром, у час­тині реформування зарплатних по­датків в Україні. Переважна біль­шість запропонованих проектом Концепції моделей введення прогре­сивної шкали оподаткування мають вкрай фіскальний характер і значно збільшують податковий тиск на на­йманих працівників. А якщо до цьо­го ще додати введення військового збору, зростання цін, реальне змен­шення заробітної плати для пере­важної більшості працівників, зупи­нення роботи десятків підприємств в Україні, зростання масового безро­біття, продовження невиплати зарп­лат, то все це, врешті-решт, призведе до соціального колапсу.

Таким чином, метою реформуван­ня податку на доходи фізичних осіб є збільшення доходів бюджету за ра­хунок збільшення дірки і в без того худому гаманці легально працюю­чих українських громадян. Водно­час досвід країн, що стикалися з фі­нансовими потрясіннями, свідчить, що в складних економічних і полі­тичних умовах фіскальний тягар, навпаки, має бути зміщений у бік найбільш заможних верств населен­ня. Альтернативними варіантами подолання дефіциту держбюджету, на думку Федерації профспілок України, може стати:

– розширення переліку корисних копалин, за видобуток та реалізацію яких стягується рента;

– введення податку на розкіш шляхом запровадження диференці­йованої шкали оподаткування ПДВ: на коштовні товари – найбільші ставки, а на товари першої необхід­ності – найменші, або звільнення їх від оподаткування, як це практику­ється в країнах ЄС, а також введення податку з власників транспортних засобів на легкові автомобілі з вели­ким об’ємом двигуна;

– суттєве підвищення акцизного податку на алкогольні та слабоалко­гольні напої, тютюнові вироби.

До того ж, ФПУ продовжує напо­лягати на тому, що фундаментом за­безпечення принципу соціальної справедливості в оподаткуванні має бути усунення нерівності та забезпе­чення уніфікації в підходах до опо­даткування заробітної плати порів­няно з іншими доходами (бізнес сплачує податок лише з частини до­ходів – прибутку, зменшеного на со­бівартість продукції, яка, по суті, ви­конує функцію неоподатковуваного мінімуму), а відтак впровадження до трудових доходів єдиного прин­ципу – оподаткування прибутку (за мінусом величини прожиткового мі­німуму, що є еквівалентом собівар­тості праці).

Щодо питання реформування єди­ного соціального внеску разом з по­датком на доходи фізичних осіб, то ФПУ вкотре наголошує, що за приро­дою походження внески на соціаль­не страхування не є податками і не входять до складу державного бю­джету, вони мають цільове страхове призначення – на відшкодування втраченого заробітку внаслідок хво­роби, нещасного випадку на вироб­ництві та в інших випадках непра­цездатності.

Має дотримуватись основний принцип системи соціального стра­хування, коли розміри єдиного соці­ального внеску покриватимуть ви­датки на матеріальне забезпечення та надання соціальних послуг за­страхованим особам, а також на функціонування самої системи соці­ального страхування.

Наголошуємо, що за чинним зако­нодавством, для того, щоб за повний страховий стаж заробити мінімаль­ну пенсію, працівник має отримува­ти мінімальну заробітну плату в роз­мірі 3093 грн. А при зниженні розмі­ру єдиного соціального внеску міні­мальна заробітна плата відповідно має бути ще більшою. Запропонова­ний проект Концепції реформування податкової системи України не тіль­ки не розв’язує цю проблему, а ще більше її поглиблює.

24.08.2014



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання