« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

Тарифи залізниці – під прицілом профспілок

Тарифи залізниці – під прицілом профспілок

  16 липня на виконання по­ложення Генеральної уго­ди щодо проведення обго­ворення проектів соціально важливих рішень органів виконавчої влади з проф­спілковою стороною в при­міщенні Укрзалізниці від­булась нарада з питань мотивації підвищення та­рифів на пасажирські пере­везення залізничним тран­спортом.

  Як інформує Департамент з пи­тань бюджетної політики та соці­ального захисту, в засіданні взяли участь представники СПО об’єднань профспілок, галузевих профспілкових організацій, фахівці апарату ФПУ, керівники та фахівці Укрзалізниці. Учасники заходу отримали інформаційно-довідкові матеріали про економічно-фінан­совий стан пасажирських переве­зень та шляхи покращення ситуа­ції. Провів засідання заступник Го­лови ФПУ Сергій Українець.

Про причини необхідності підви­щення тарифів на пасажирські пе­ревезення та роз’яснення щодо їх формування доповіли перший за­ступник начальника Головного па­сажирського управління Укрзаліз­ниці Микола Козак, заступник на­чальника Головного пасажирсько­го управління Укрзалізниці Іван Карпяк, фахівці управління еконо­мічного прогнозування Головного фінансово-економічного управлін­ня Укрзалізниці.

На розгляд профспілок надано проект наказу Мінінфраструктури України «Про затвердження тари­фів на перевезення пасажирів, ба­гажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому спо­лученні», в якому запропоновано поетапне підвищення рівня тари­фів на перевезення пасажирів з 1 липня та 1 жовтня 2014 року на 10% у всіх категоріях вагонів, окрім СВ та поїздів Інтерсіті+ (ІС+). Підви­щення тарифів у грудні 2014 року відносно грудня попереднього року складе 21%.

Представники Укрзалізниці наго­лошували на наступних основних причинах прийняття рішення про підвищення тарифів:

– доходи від перевезення пасажи­рів за чинними тарифами не по­кривають реальних фактичних ви­трат на здійснення основних видів діяльності залізниць;

– низький рівень рентабельності не забезпечує технічного розвитку залізничної галузі в умовах зна­чного зносу основних засобів, осо­бливо пасажирського рухомого складу. На сьогодні фізичний знос пасажирського рухомого складу становить: тепловози – 95,1%, електровози – 91,6%, вагони – 86%;

– залізничний транспорт несе зна­чне соціальне навантаження, здій­снюючи перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні за тари­фами, нижчими від економічно об­ґрунтованого рівня, та пільгових категорій пасажирів;

– відсутність державної підтримки, передбаченої статтями 9 та 10 За­кону України «Про залізничний транспорт» у питаннях виділення бюджетних коштів як на компенса­цію збитків від перевезень пільго­вих категорій пасажирів (25 катего­рій), так і на оновлення рухомого складу для перевезень пасажирів;

– рівень компенсації з бюджетів усіх рівнів за надані послуги з пе­ревезень пільгових категорій паса­жирів є недостатнім і в 2012 році становив 37,4%, 2013-му – 33%, за 3 місяці 2014-го – лише 12%;

– перехресне субсидування паса­жирських перевезень за рахунок вантажних за 2013 рік становило 6,8 млрд грн, у 2014 році прогнозу­ється на рівні 7,4 млрд грн;

– рентабельність залізниць у 2013 році становить 0,99%, проектом плану на 2014 рік передбачений її рівень 1,2%;

– зберігається тенденція щодо від­ставання темпів росту тарифів від темпів зростання цін на продукцію для потреб галузі. Так, у 2014 році порівняно з 1991-м тарифи на па­сажирські перевезення збільшили­ся в 16,3 раза, при цьому відбулося збільшення цін: на дизельне пали­во – у 83,6 раза, рейки – у 59,8 раза, електроенергію – у 34,9 раза тощо;

– індексація тарифів на перевезен­ня пасажирів у 2014 році дозво­лить лише частково зменшити пе­рехресне субсидування пасажир­ських перевезень за рахунок ван­тажних та компенсувати витрати на ремонт пасажирських вагонів;

– зниження запланованих обсягів перевезень та недоотримання до­ходних надходжень у 2013 році в сумі 3,2 млрд грн не дало змоги ви­конати зобов’язання з підвищення заробітної плати.

Водночас простроченої заборгова­ності з виплати заробітної плати протягом минулого року не було. Відповідно до Галузевої угоди, якою передбачено зобов’язання Укрзалізниці щодо забезпечення мінімальної заробітної плати, з 01.01.2014 посадові оклади та та­рифні ставки працівників залізнич­ного транспорту було підвищено на 5%.

Поетапне (по 10%) підвищення та­рифів на 21% запропоновано з ме­тою наближення рівня пасажир­ських тарифів до їх собівартості, підвищення доходних надходжень залізниць України та поступового зменшення перехресного субсиду­вання пасажирських перевезень за рахунок вантажних.

Фахівці Укрзалізниці відповіли на численні запитання учасників на­ради, доводячи, що сьогодні підви­щення тарифів є необхідним не тільки для стабільної роботи галузі, а й для забезпечення безпеки па­сажирських перевезень.

Заступник Голови ФПУ Сергій Укра­їнець у своєму виступі узагальнив отриману інформацію, підсумував­ши всі плюси і мінуси від підвищен­ня тарифів як для споживачів по­слуг Укрзалізниці, так і працівників галузі, а також відзначив позитив­ний вплив соціального діалогу для прийняття прозорих рішень та по­шуку можливої консолідованої по­зиції.

27.07.2014



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання