« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

Дії ФПУ щодо поліпшення соціального забезпечення сімей із дітьми

Дії ФПУ щодо поліпшення соціального забезпечення сімей із дітьми

З моменту проголо­шення соціальних іні­ціатив Президента в Україні поки що не сформовано систем­ну програму реформ для розв’язання чис­ленних проблем. Зо­крема, на цей час досі недооцінено значущість, роль, ста­тус та функції сім’ї, передусім із дітьми.

 З-поміж проблем, що нако­пичилися, варто окресли­ти головні:

– нерівне становище передусім сімей із ді­тьми: бідність у родинах, які ви­ховують двоє дітей, становить 39,6% їх загальної кількості, троє дітей – 53,8%, четверо та більше – 72,3%;

– зростання вразливості бага­тодітних родин, сімей із дітьми-інвалідами та інших, прожи­вання значної частки населен­ня в умовах, що не задовольня­ють елементарних потреб через неадекватне визначення міні­мального споживчого кошика та структури прожиткового мі­німуму;

– недосконалість системи со­ціальної допомоги та необхід­ність упровадження консолідо­ваної системи надання адресної допомоги й соціальних послуг.

СОЦІАЛЬНА ДОПОМОГА

Голова Федерації профспілок України Юрій Кулик іще 2012 року звернувся до віце-прем’єр-міністра – міністра соціальної політики з пропозиціями й об­ґрунтуваннями щодо внесення змін до окремих законодавчих та інших нормативно-правових актів, що визначають рівень і порядок надання дер­жавної соціальної до­помоги малозабезпеченим сім’ям, а та­кож сім’ям із дітьми, які передбачали, зо­крема:

– вдосконалення Методики обчислен­ня сукупного доходу сім’ї для всіх видів соціальної допомоги щодо не­врахування при обчисленні су­купного доходу сум сплачених податків і внесків до фондів загальнообов’язкового держав­ного соціального страхування;

– скасування показника «рі­вень забезпечення прожитково­го мінімуму» при визначенні права на надання і розмірів соціальної допомоги та забезпе­чення надалі використання ба­зового державного соціального стандарту – прожиткового міні­муму.

– напрацювання законодав­чих пропозицій щодо набли­ження мінімального гарантова­ного державою розміру допомо­ги по догляду за дитиною до до­сягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» до рівня прожитково­го мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

При цьому пропонувалося встановити, що у період до 31 грудня 2016 року допомога по догляду за дитиною до досяг­нення нею трирічного віку ви­плачується у розмірі, що дорів­нює різниці між 100% прожит­кового мінімуму, встановлено­го для працездатних осіб, та се­редньомісячним сукупним до­ходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше: з 1 січня 2013 року – 50%, з 1 січня 2014 року – 60%, з 1 січня 2015 року – 70%, з 1 січня 2016 року по 31 грудня 2016 року – 80%, з 1 січня 2017 року – 100% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

На жаль, запропоновані профспілковою стороною про­позиції не знайшли підтримки з боку окремих центральних ор­ганів виконавчої влади. Незва­жаючи на це, ФПУ й надалі вжи­ває всіх можливих заходів для їх вирішення.

На початку 2013 року ФПУ сформувала та направила до Мінсоцполітики для реагуван­ня перелік проблем, які містять ознаки соціальної несправедли­вості й потребують урегулюван­ня, а також пропозиції щодо шляхів їх вирішення. Серед них – необхідність під­вищення розміру допомоги по догля­ду за дитиною до до­сягнення нею три­річного віку, який нині залишається на низькому рівні. При цьому міні­мальний розмір до­помоги (130 грн) не переглядався з 2008 року. Проф­спілки пропонують терміново підготувати та внести на роз­гляд Верховної Ради законодав­чі пропозиції щодо поступового наближення мінімального га­рантованого державою розміру допомоги по догляду за дити­ною до досягнення нею триріч­ного віку відповідно до Закону України «Про державну допомо­гу сім’ям з дітьми» до рівня про­житкового мінімуму, встанов­леного для працездатних осіб.

Пропозиції щодо вдоскона­лення Методики обчислення су­купного доходу сім’ї, скасуван­ня показника «рівень забезпе­чення прожиткового мініму­му», а також виконання рішен­ня Конституційного Суду Укра­їни щодо врегулювання розміру допомоги по догляду за дити­ною до досягнення нею триріч­ного віку були, зокрема, наді­слані до Ради національної без­пеки і оборони України в рам­ках підготовки до розгляду на засіданні РНБО питання про си­туацію у сфері оплати праці та соціального забезпечення гро­мадян.

ПРОПОЗИЦІЇ ДО ДЕРЖБЮДЖЕТУ

У рамках участі профспілок у формуванні бюджетної полі­тики були сформовані пропози­ції профспілок до проекту Дер­жавного бюджету України–2014, серед яких:

– передбачити кошти на під­вищення розмірів соціальних стандартів і гарантій, які забез­печували б виконання базових положень Конституції України про право працівників та чле­нів їхніх родин на достатній рі­вень життя;

– забезпечення в повному об­сязі коштів на фінансування державних гарантій щодо на­дання соціальних пільг у повно­му обсязі та на запровадження Методики обчислення сукупно­го доходу сім’ї без урахування в ньому сум сплачених податків і внесків до фондів загальнообов’язкового державного соці­ального страхування;

– забезпечити використання виключно базового державного соціального стандарту – про­житкового мінімуму – під час визначення права на надання та розмірів соціальної допомо­ги, скасувати практику застосу­вання показника «рівень забез­печення прожиткового мініму­му (гарантований мінімум)» для призначення допомоги від­повідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;

– забезпечити встановлення державних соціальних гарантій на основі оновленого прожитко­вого мінімуму для основних со­ціальних і демографічних груп населення;

– підвищення рівня соціаль­ного захисту малозабезпечених верств населення та надання со­ціальних послуг людям похило­го віку, інвалідам, сім’ям із ді­тьми та дітям-сиротам, малоза­безпеченим сім’ям і дітям, по­збавленим батьківського піклу­вання;

– забезпечити фінансування програми соціальної підтримки сімей із дітьми з урахуванням збільшення мінімального га­рантованого державою розміру допомоги по догляду за дити­ною до досягнення нею триріч­ного віку відповідно до Закону України «Про державну допо­могу сім’ям з дітьми» зі 130 грн до рівня не менше розміру про­житкового мінімуму на дитину до 6 років;

– забезпечити індексацію суми допомоги при народженні дитини, яка виплачується рів­ними частинами упродовж 24, 48 і 72 місяців на першу, другу, третю та кожну наступну дити­ну відповідно.

ПРІОРИТЕТИ

У рамках роботи в складі Науково-експертної ради, ство­реної при Мінсоцполітики, ФПУ брала активну участь у розро­бленні Концепції соціального розвитку України на 2013–2023 роки. У профспілкових пропо­зиціях щодо наповнення Кон­цепції наголошується, що участь України у міжнародних договорах зобов’язує нашу дер­жаву встановити законодавчі гарантії та запровадити меха­нізми реалізації основних соці­альних прав людини, серед яких:

– право сім’ї на соціальний, правовий та економічний за­хист, обумовлене обов’язком держави надавати соціальну допомогу й допомогу сім’ям із дітьми, у т. ч. житло, допомогу щойно одруженим тощо;

– право дітей і підлітків на соціальний, правовий та еконо­мічний захист, що передбачає забезпечення дітям і підліткам, з урахуванням прав і обов’язків їхніх батьків, догляду, допомо­ги, освіти та підготовки, яких вони потребують, зокрема шля­хом створення або забезпечення функціонування закладів і служб, а також надання захисту та спеціальної допомоги з боку держави дітям і підліткам, які тимчасово або постійно позбав­лені допомоги з боку їхніх сі­мей;

– право на достатній життє­вий рівень, тобто такий життє­вий рівень, включаючи їжу, одяг, житло, медичний догляд та необ­хідне соціальне обслуговування, який є необхідним для підтри­мання здоров’я і свого добробуту та добробуту своєї сім’ї.

Загалом поліпшення матері­ального становища сімей має відбуватися завдяки сприянню у працевлаштуванні працездат­них членів сімей та забезпечен­ня їх гідною оплатою праці для досягнення достатнього рівня життя родини, а також збіль­шення адресної допомоги роди­нам, члени яких не в змозі подолати наявні ризики самостійно.

(За матеріалами департаменту бюджетної політики та соціального захисту апарату ФПУ)

18.07.2013


Олена ОВЕРЧУК редактор відділу «ПВ»

ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання