« на головну 23.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Актуально

Не допустити обмеження прав споживачів

Не допустити обмеження прав споживачів

 Як повідомляє Інформаційно-аналітичний центр ФПУ, на урядовому за­сіданні 19 червня серед інших питань було розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо безпечності харчових продуктів».

Мета цього законопроекту – нормативно-правове за­безпечення перерозподі­лу повноважень між від­повідними органами ви­конавчої влади щодо формування політики й здійснення державного нагляду в сфері безпеки та якості харчових продуктів, а також приве­дення законодавчих актів у відпо­відність до Конституції України в частині перерозподілу повноважень між Президентом і Кабінетом Міні­стрів у зв’язку з проведенням адмі­ністративної реформи.

У випадку прийняття законо­проекту планується внесення змін до 13 законодавчих актів України, зокрема Кодексу про адміністра­тивні правопорушення, Кримі­нального кодексу, Господарського кодексу, законів України «Про без­печність та якість харчових про­дуктів», «Про дитяче харчування», «Про захист прав споживачів», «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подаль­ше використання неякісної та не­безпечної продукції», «Про ветери­нарну медицину» та ін.

Позиція профспілок полягає в тому, щоб зміни до законодавства не призвели до погіршення ситуа­ції на споживчому ринку та змен­шення гарантованих на сьогодні прав споживачів. Тому після де­тального вивчення й обговорення зазначеного документа профспіл­ки дійшли висновку про те, що він потребує суттєвого доопрацюван­ня. Про це на засіданні уряду пові­домив перший заступ­ник керівника СПО об’єднань профспілок, в. о. першого заступни­ка Голови ФПУ Григо­рій Осовий, зазначив­ши, що згідно з Консти­туцією України, саме держава повинна захи­щати права споживачів, здійснювати контроль за якістю і безпечністю продукції, усіх видів по­слуг і робіт, а також сприяти ді­яльності громадських організацій споживачів.

На думку голови Профспілки машинобудівників та приладобу­дівників України Анатолія Кубра­ченка, який очолює громадську раду при Держспоживзахисті, за­пропонованим законопроектом по­рушено саму мету державної спо­живчої політики, яка передбачає забезпечення дотримання прав споживачів за допомогою право­вих, адміністративних та еконо­мічних інструментів державного впливу із широким залученням громади та індивідуальної ініціа­тиви споживачів.

Аргументуючи позицію проф­спілок, Григорій Осовий привернув увагу членів уряду та присутніх на засіданні до наступних питань:

– чинним Законом України «Про захист прав споживачів» встанов­лено, що виробник зобов’язаний пе­редати споживачеві продукцію на­лежної якості, а також надати всю інформацію про цю продукцію (ст. 6). Статті 14 і 15 Закону заборо­няють змінювати строк придатності продукції, здійснювати її випуск і реалізацію без дотри­мання встановлених від­повідними документа­ми вимог до такої про­дукції. На сьогодні ця досить жорстка, але об’єктивна вимога є за­побіжним заходом реа­лізації продукції з про­строченими термінами. Проте, новим законопроектом таку норму пропонується скасувати;

– викликає запитання заплано­вана зміна перевірки стандартів безпеки продукції. Сьогодні такі вимоги встановлюються норматив­ними документами, пропонується ж, щоб ці норми встановлювалися технічними регламентами;

– непокоїть можливість відсто­ронення від здійснення своїх функ­цій Держспоживзахисту, який нині має регуляторні повноважен­ня, може здійснювати адміністра­тивний вплив на порушників прав споживачів. Яка саме структура надалі здійснюватиме такі повно­важення, законопроект конкретно не визначає, що, на переконання профспілкової сторони, є також не­припустимим.

Крім того, з прийняттям законо­проекту місцеві органи виконав­чої влади будуть позбавлені мож­ливості в разі виявлення фактів реалізації продукції, яка не супро­воджується необхідною, доступ­ною і достовірною інформацією та відповідними документами, або продукції з простроченим термі­ном придатності припинити її ре­алізацію до пред’явлення інформа­ції, супровідних документів.

Чи не призведуть вказані зміни до погіршення прав споживачів? Представник профспілок не ви­ключає, що це може відбутися.

Після жвавої дискусії першому віце-прем’єру було доручено опе­ративно доопрацювати документ з урахуванням висловлених, зокре­ма й профспілками, пропозицій.

 

 

 ПЕНСІЇ ДЛЯ ДЕРЖСЛУЖБОВЦІВ

Заданими Інформаційно-аналітичногоцентру ФПУ, 19 червня на засіданні Кабінету Міністрів України було ухвалено по­станову уряду «Про затвер­дження Порядку та умов ви­значення заробітної плати для обчислення пенсії дер­жавного службовця», про­ект якої розроблений Мін­соцполітики з метою реалі­зації Закону України «Про державну службу» від 17.11.11 № 4050-VІ щодо по­рядку визначення заробітної плати для обчислення та пе­рерахунку пенсій держав­ним службовцям.

У новому Порядку змінено підходи до вибору періодів роботи, заробіток за які включається в розрахунок для призначення пенсії цій категорії громадян. Так, на­приклад, у разі звернення державного службовця за призначенням пенсії у пері­од із 1 січня 2014 до 31 груд­ня 2015 років включно бу­дуть враховуватися лише всі календарні місяці роботи, починаючи з 1 січня 2014 року до дати звернення. За висновками профспілок, це позбавляє державного служ­бовця права вибору періоду роботи, заробіток за який враховується для обчислен­ня пенсії: за останні 24 ка­лендарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців поспіль перед звер­ненням за пенсією, що було відображено у чинній поста­нові КМУ від 31.05.2000 № 865 та попередньому ва­ріанті Порядку. Таким чином, зазначена зміна призведе до обмеження конституційних прав державних службовців.

ЦКПрофспілки працівників державних установ України та СПОпрофспілок запропо­нували доповнити проект нормою щодо надання держслужбовцям такого права. «Ми поставили міні­стру соціальної політики за­питання, наскільки нова формула розрахунків краща чи ефективніша за ту, яка іс­нує нині, – сказав у своєму коментарі перший заступ­ник керівника СПОоб’єднань профспілок, в. о. пер­шого заступника Голови ФПУ Григорій Осовий, – а також звернули увагу присутніх, що за цією новою форму­лою поки що не зроблено актуальних розрахунків».

Як зазначив Григорій Осо­вий, за його даними, в уряді досі точаться дискусії навко­ло можливості запрова­дження всіх складових зако­ну «Про державну службу» з 1 січня наступного року, тому що перехід на нові умо­ви оплати праці для держ­службовців, передбачений новим законом, потребує збільшення видатків на їх утримання (за оцінкою Мі­ністерства фінансів, 25–30 млрд грн). «У нинішніх економічних умовах перед­бачити в держбюджеті такі кошти – проблематично, – наголосив представник профспілок, – тож ми висло­вили занепокоєння з приво­ду можливого відтерміну­вання введення в дію зако­ну. Надалі будемо вивчати ситуацію і в разі потреби пропонувати внесення змін до прийнятої постанови про Порядок визначення заро­бітної плати для обчислення пенсії держслужбовця».

 

 

 ГРОМАДСЬКА РАДА ПІДТРИМАЛА ФПУ

 За інформацією Депар­таменту бюджетної політики та соціально­гозахисту, 20 червня від­булося засідання Громад­ської ради при Державній інспекції України з питань захисту прав споживачів, у якому взяли участь пред­ставники ФПУ.

Громадська рада підтримала звернення Федерації проф­спілок України до Кабінету Міністрів України стосовно:

– доповнення «Норм спожи­вання природного газу насе­ленням у разі відсутності га­зових лічильників» видом споживання природного газу – «плита газова за наяв­ності електричного водона­грівача» для норми спожи­вання 9,8 куб. м/людино-місяць, шляхом внесення відповідних змін до поста­нови Кабінету Міністрів України від 08.06.96 № 619;

– скасування сплати подвій­ної норми споживання газу при відсутності централізова­ного гарячого водопостачан­ня за заявами мешканців щодо встановлених у їх осе­лях електроводонагрівачів (бойлерів) та на підставі складання відповідних актів;

– фіксування в тристорон­ньому акті, який має підпи­суватися теплопостачаль­ною, газозбутовою організа­ціями та кінцевим спожива­чем, факту та терміну відсут­ності гарячого водопоста­чання, що є підставою для перерахунку населенню плати за гаряче водопоста­чання та газ.

За результатами засідання прийнято рішення звернутися до Кабінету Міністрів України з проханням сприяти вирі­шенню порушених питань.

26.06.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання