Пенсійні питання – мозоль суспільства
Федерація профспілок
постійно тримає на контролі та реагує на зміни у сфері пенсійного забезпечення.
Так, мінімальний розмір пенсії за віком для осіб, що втратили працездатність,
встановлюється на рівні прожиткового мінімуму, і з 1 жовтня ц. р. пенсіонери
отримуватимуть 784 грн. Проте затверджений Верховною Радою України показник
прожиткового мінімуму набагато нижчий від фактичного.
Так, його
офіційна величина для непрацездатних осіб, встановлена з 1 квітня 2011 року
відповідно до статті 24 Закону «Про Державний бюджет України на 2011 рік», у
червні була занижена на 20,1% – порівняно з фактичним розміром прожиткового
мінімуму для непрацездатних, визначеним Мінсоцполітики України.
Незважаючи на те,
що до 1 жовтня 2011 року пенсії не обмежувалися максимальним розміром,
середній розмір пенсії станом на 1 липня ц. р. становив 1205,37 грн. Причиною
цього є те, що з року в рік поглиблюється розрив у розмірах пенсій, призначених
у різні роки. Останній перерахунок усіх пенсій було проведено ще у 2008 році із
застосуванням середньої зарплати по країні за 2006 рік (928,81 грн), а в 2011
році новопризначені пенсії обчислюються відповідно до середньої зарплати по
країні за 2010 рік (1982,63 грн). Унаслідок цього розміри раніше призначених
і новопризначених пенсій відрізняються більш ніж удвічі. Тривалі переговори та
наполягання профспілок щодо необхідності проведення перерахунку всіх раніше
призначених пенсій із застосуванням показника середньої зарплати за 2007–2008
роки виявилися марними.
Так, упродовж
2009–2011 років ФПУ домагалася вирішення питання про перерахунок пенсій
працюючим пенсіонерам. Оскільки починаючи з 2009 року пенсії перераховуються
із застосуванням показника середньої заробітної плати за 2007 рік замість
аналогічних показників за 2008–2010 роки, ФПУ неодноразово зверталася до
Мінпраці, Мін’юсту, Пенсійного фонду України, Прем’єр-міністра щодо
необхідності забезпечення виконання законодавчих норм. На звернення у травні
ц. р. до Президента України ФПУ одержала відповідь від Мінсоцполітики, що це
питання «врегульовано» нещодавно прийнятим Верховною Радою Законом «Про заходи
щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи». Не погоджуючись
із цим, ФПУ надіслала звернення до Мін’юсту та Генеральної прокуратури України
(від 06.09.2011 р.) щодо відновлення порушених прав працюючих пенсіонерів.
НЕ ДОПУСТИМО
БІДНОСТІ
Разом із тим
перерахунок пенсій у зв’язку зі зростанням середньої заробітної плати по
країні останні три роки проводиться на мінімально допустимому рівні – не більш
ніж на 20% зазначеного показника. Для недопущення подальшого поширення
бідності серед пенсіонерів і часткового підтримання купівельної спроможності
пенсій ФПУ наполягала на проведенні перерахунку пенсії на 100% темпів зростання
середньомісячної заробітної плати за минулий рік, проте домовленостей
досягнуто не було.
Нещодавно до ФПУ
звернулися профспілкові організації Полтавської області щодо необґрунтованого
призупинення органами Пенсійного фонду виплати пенсій за вислугу років у разі
працевлаштування одержувача такої пенсії за сумісництвом на посади, які
передбачені Переліком закладів і установ освіти, охорони здоров’я та соціального
захисту, і посади, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років. Оскільки
право на пенсію за вислугу років визначається лише за основним місцем роботи,
ФПУ звернулася (2.09.2011 р.) до Мін’юсту та Мінсоцполітики щодо відповідності
дій Пенсійного фонду чинному законодавству.
Упродовж цілого
року ФПУ спільно з членськими організаціями багато уваги приділяла питанню пенсійної
реформи та вживала заходів із відкликання з Верховної Ради України проекту
Закону України «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування
пенсійної системи», який суттєво погіршує умови пенсійного забезпечення
громадян, ніяк не вирішує проблеми фінансової стабілізації та соціальної
справедливості пенсійної системи.
НАБОЛІЛИЙ ЗАКОН
Прийнятим 7 липня
ц. р. Верховною Радою України Законом «Про заходи щодо законодавчого забезпечення
реформування пенсійної системи» погіршується рівень пенсійного забезпечення
громадян і не вирішуються існуючі проблеми. Негативами зазначеного закону,
визнаними профспілками і суспільством, зокрема, є підвищення пенсійного віку,
збільшення тривалості страхового стажу для призначення пенсії за віком у
мінімальному розмірі, зниження показника середньої заробітної плати в країні
для обчислення пенсій тощо.
Законом
передбачено окремі позитиви, хоч їх і небагато, зокрема:
– запроваджується
максимальний розмір для всіх видів пенсій (на рівні 10 прожиткових мінімумів
для непрацездатних осіб);
– збільшується
максимальна величина заробітної плати, в межах якої нараховуються страхові
внески, з 15 до 17 прожиткових мінімумів для працездатної особи (вбачається
збільшення надходжень до Пенсійного фонду);
– запроваджується
норма щодо врахування під час обчислення пенсій заробітку за період роботи з
1 липня 2000 року до виходу на пенсію, а заробіток за будь-які 5 років
поспіль за період до 1 липня 2000 року передбачається враховувати лише за
бажанням пенсіонера;
– покращується
порядок обчислення середнього заробітку для призначення пенсій (окрім періоду
в межах 10% загального стажу роботи, який можна виключати з періоду, за який
ураховується заробітна плата для обчислення пенсії; особа також може додатково
виключати періоди строкової військової служби, навчання, догляду за інвалідом
І групи або дитиною-інвалідом віком до 16 років, за пенсіонером, який за висновком
медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, догляду за дитиною
до досягнення нею трирічного віку);
– під час
обчислення пенсій для всіх категорій працівників враховуватиметься лише та
заробітна плата (дохід), на яку нараховувалися страхові внески (нині для
працівників прокуратури, суддів, народних депутатів України, військовослужбовців
ураховується вся сума заробітної плати, незалежно від нарахування страхових
внесків).
Відділ пенсійного
забезпечення соціально-економічного департаменту ФПУ
ПРОПОЗИЦІЇ Є –
РЕАКЦІЇ НЕМАЄ
У центрі уваги
ФПУ постійно перебувають питання пільгового пенсійного забезпечення, зокрема
щодо обчислення стажу роботи у шкідливих і важких умовах праці, проведення
атестації робочих місць та її урахування при призначенні пільгових пенсій,
відшкодування фактичних витрат на виплату й доставку пільгових пенсій тощо.
ФПУ неодноразово зверталася до Мінсоцполітики щодо необхідності провести
аналіз чинної нормативної бази та разом із соціальними партнерами розробити і
внести відповідні зміни до законодавства. Однак наразі згоди у цьому питанні не
досягнуто.
25.09.2011
Коментарі
#1 28.03.2012 19:52 добавил: Людмила Василівна | додати коментарСпасибо Вам за борьбу по защите прав пенсионеров. А теперь ответьте на мой вопрос: По всей стране работающие пенсионеры уже получают пенсю с примененем Зс за 2008, 2009 та 2010 год (Кто успел до письма ВАСУ от 19. 07. 2011г. получить решение суда 1 инстанции, апеляционной инстанции и даже ВАСУ, принявшую законную силу. А теперь теже суды отказывают в удовлетворении исков работа. щих пенсионеров. Но пенсионеры на этом не останавливаются , подают иски на касацию,,,, и даже в ЕС Негодование растет, люди продолжают и далее бороться с незаконным начислением пенсии при перерасчете. Скоро будет очень много решений против Украины. Неужели власти все-равно? Рейтинг падает. Люди оценивают власть по поступкам, законным действиям, а не по болтологии "О социальной защите отдельных слоев населения". Неужели Рада юстиции не может прекратить безпредел, цинизм, который сейчас наблюдается в судах?
Генпроку атура никак не реагирует на обкрадывание пенсионеров. Когда это прекратится? Посмотрите, что делаеться на сайтах, где обсуждаються вопросы незаконного перерасчета пенсий. Может быть увеличить возраст выходв на пенсию до 80 лет? Тогда УПФ не придеться платить 2 пенсии на похороны - хоронить будут предприятия, где на рабочем месте умрет пенсионер. Как Вы думаете!!! С ув. КЛВ.
|
|
|