« на головну 23.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Суспільство

Пільги в гаманці?

Пільги в гаманці?

Соціально важливі законопроекти по­винні обов’язково виноситись на обгово­рення громадськості, щоб у публічній дискусії знайти середину, яка дасть змогу зробити закон дієвою частиною реформування економіки держави. На цьому наголошували учасники круглого столу, який був присвячений обговорен­ню проектів законів України «Про фонд майбутніх поколінь» та «Про запрова­дження електронної соціальної карт­ки» і відбувся 29 липня 2011 року в клубі Кабінету Міністрів України. У його ро­боті взяли участь представники влади, громадських організацій, науковці

Відповідні законо­проекти підготов­лені на виконання Програми еконо­мічних реформ на 2010–2014 роки «Заможне суспільство, конкуренто­спроможна економіка, ефективна держава» і як соціально важливі винесе­ні на обговорення громад­ськості для того, щоб зна­йти прийнятні для всіх сто­рін шляхи вирішення про­блеми. Це потребує невід­кладного втручання з боку громадських організацій, уряду й ухвалення відпо­відних рішень, у тому чис­лі законодавчих, на дер­жавному рівні.

ДЛЯ БЛАГА НАЩАДКІВ

В основу створення за­конопроекту «Про фонд майбутніх поколінь» по­кладене акумулювання ре­сурсів для фінансування соціальних реформ, зокре­ма запровадження другого обов’язкового накопичу­вального рівня системи пенсійного забезпечення та медичного страхування в Україні. Розробники про­екту запевняють, що це дасть змогу підвищити рі­вень життя громадян пен­сійного віку, гарантувати їм стабільне фінансове за­безпечення та якісне ме­дичне обслуговування че­рез запровадження обов’язкового медичного страху­вання. Водночас відкрива­ється можливість досягти прозорого підконтрольно­го використання бюджет­них коштів та акумулюва­ти їх на соціальні проекти в майбутньому.

ЗВІДКИ ГРОШІ?

Учасники круглого сто­лу під час обговорення за­конопроекту «Про фонд майбутніх поколінь» звер­нули увагу на певну невід­повідність назви докумен­та окремим завданням, за­кладеним у ньому, вислов­лювали сумніви щодо дже­рел наповнення фонду. Зо­крема, заступник Голови Федерації профспілок України Сергій Кондрюк наголосив на тому, що хоча ідея створення вказаного фонду в цілому позитивна, але запропоновані принци­пи і механізми утворення фонду майбутніх поколінь у ФПУ викликають багато запитань. «Функціонуван­ня цього фонду взагалі ви­кликає недовіру з боку профспілок, – заявив Сер­гій Кондрюк. – Сьогодні може і випадково пролуна­ла фраза про тотожність понять «Фонд майбутніх поколінь» і «Стабілізацій­ний фонд». Саме існування такої думки вже говорить про те, що ідею фонду за­кладають не заради май­бутніх поколінь, а заради економії певних сум ко­штів, які будуть викорис­товуватися на інші, не за­декларовані цілі. Тобто на компенсацію дефіциту Пенсійного фонду. Тому логічним є запитання, чому фонд майбутніх поко­лінь має компенсувати роз­рив, який може виникнути в Пенсійному фонді внаслі­док кризи? Чи, скажімо, чому кошти фонду майбут­ніх поколінь використову­ватимуться на якісь інфра­структурні проекти чи ком­пенсацію заробітної плати бюджетників? Це зовсім інші цілі, які не збігаються із задекларованими».

Концепцію законопро­екту про фонд майбутніх поколінь загалом підтри­мала й сторона роботодав­ців. Разом із тим чимало його норм потребують удо­сконалення. Про це йдеть­ся у листі керівництва Спільного представниць­кого органу роботодавців до Міністерства фінансів України. Так, прогнозовані додаткові витрати, пов’язані з перенесенням час­тини єдиного внеску до обов’язкової накопичу­вальної системи приват­них пенсійних рахунків, безумовно, потребують по­шуку джерел їх покриття. Обсяги цих додаткових по­треб можуть бути сплано­вані, виходячи з орієнтов­ної величини внеску до на­копичувальної системи (до 7%), а це близько 25 млрд грн лише в перший рік її роботи. Водночас спрогно­зувати додаткові витрати, пов’язані із запро­вадженням обов’язкового державного медичного страхування, поки що не­можливо.

Великі сумніви у проф­спілок та бізнесу викликає і реальність наповнення цього фонду за допомогою запропонованих джерел. Вказаний у пояснювальній записці 1 млрд грн, як зая­вили представники гро­мадських організацій, який може бути спрямова­ний на забезпечення зако­ну через три роки, навряд чи допоможе збалансувати пенсійну систему, яка на той час за обсягом коштів сягне не менш як 200 млрд гривень.

Крім того, промовці на­голошували на тому, що визначення коштів фонду як складової спеціального фонду Державного бюдже­ту не узгоджується з підхо­дами щодо необхідності використання цих коштів поза межами бюджетного процесу.

БЕЗГОТІВКОВА «СОЦІАЛКА»

У законопроекті «Про запровадження електро­нної соціальної картки» його розробники – фахівці департаменту фінансів со­ціальної сфери Міністер­ства фінансів України мали на меті вдосконалити сис­тему соціальних виплат за рахунок упровадження су­часних інформаційно-комунікаційних технологій прозорого механізму надан­ня соціальних пільг і контролю за їх обсягом. Удоско­налення системи адресно-соціальної допомоги через запровадження електро­нної картки створить необ­хідні умови для соціально­го захисту громадян та по­долання бідності.

Під час обговорення за­конопроекту присутні ак­центували увагу на «го­стрих кутах» документа, оскільки найближчим ча­сом його мають розглянути на засіданні уряду. Так, за­уваження переважно стосу­валися технічних моментів запровадження електро­нних соціальних карток, зо­крема вартості їх виготов­лення, мережі терміналів, доцільності внесення на ці носії певних даних.

Присутні погодилися, що обидва законопроекти мають на меті розв’язання соціальних проблем. Зауваження й пропозиції, висловлені в ході диску­сії, планують обов’язково ще раз переглянути, а найбільш раціональні врахувати при обговорен­ні проектів законів в уря­ді та парламенті, а також при розробленні відповід­них нормативно-правових актів.

СОЦКАРТКА: ЩО МАТИМУТЬ УКРАЇНЦІ?

Законопроект передбачає, що соцкартку одержать усі громадяни, які беруть участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування. на ній буде зберігатися інформація про пільги, послуги, виплати та інші гарантії, на які має право громадянин.

Електронна соціальна картка буде засвідчувати осо­бу її власника, його соціальні права, а та­кож містити пенсійний, страховий і соціальний додатки. Ін­формація на картці буде онов­люватися у разі отриман­ня її влас­ником певних пільг або послуг

21.08.2011


Тетяна РУБАН, «ПВ»

ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання