Картка киянина «вистрілить» із 1 жовтня
Київ вивчає
досвід багатьох країн, де запроваджено електронну соціальну картку, й обирає
власний шлях запровадження проекту «Картка киянина» з урахуванням як
позитивного, так і негативного досвіду. Ми знаємо, що аналогічні картки працюють
у Казахстані, Російській Федерації (як у деяких регіонах, так і в Москві).
Реалізація цього проекту дасть можливість підвищити якість та ефективність
надання соціальних послуг, оптимізувати витрати й централізувати контроль
над цільовим використанням бюджетних коштів.
Що це і з чим
його їдять?
У КМДА
стверджують: соціальна картка не лише дасть змогу встановити реальну кількість
пільговиків, а й поліпшити надання соціальних послуг. За словами столичних
чиновників, із 80 000 киян, які мають право на безплатний проїзд, реально ним
користуються лише 20 тисяч. При цьому транспортні підприємства свої «пільгові»
кошти все одно одержують. Отже, встановлення справжньої кількості тих, хто
користується своїм правом їздити безплатно в муніципальному транспорті, дасть
можливість удвічі скоротити бюджетні витрати.
Поки що така
картка діятиме лише як проїзний квиток у метро. Як зазначив заступник голови
КМДА Руслан Крамаренко, її буде введено для обліку пільгових категорій киян,
які мають право на безплатний проїзд у метрополітені.
«Проїзний квиток
коштує 80–100 грн, а ми будемо класти на цю картку 120 грн і
відстежуватимемо, скільки грошей витрачається на проїзд. Якщо пільговик не
захоче використовувати ці гроші на проїзд, він незабаром зможе їх витратити на
придбання ліків чи продуктів у соціальних магазинах», – заявив пан
Крамаренко.
Хто має право на
отримання такої картки? Відомо, що пенсіонери (а їх у столиці 800 000) і так
мають право на безкоштовний проїзд у транспорті. Це їм гарантує держбюджет. А
от соціальну картку отримуватимуть лише ті категорії громадян, які мають
право на спеціальні, додаткові пільги з місцевого бюджету. Це пенсіонери, на
яких не поширюється загальнодержавна пільга на проїзд у комунальному
транспорті, інваліди, особи, які не мають права на пенсію, багатодітні сім’ї,
які виховують троє і більше неповнолітніх дітей, непрацюючі особи, які
доглядають за дітьми-інвалідами, малозабезпечені, що проживають разом із
інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком
лікарської комісії медичного закладу потребує стороннього догляду.
Експеримент із
запровадження проекту «Соціальна картка киянина» діятиме з 1 жовтня до кінця
2011 року. Вже з 1 січня наступного року передбачається її впровадження для
всіх киян. Окрім того, у планах міських чиновників – доповнити картку 16
окремими додатками, серед яких, зокрема, комунальний (пільги на оплату
комунальних послуг), медичний (упровадження знижок на придбання ліків в
аптеках), транспортний (проїзд у метрополітені, автобусі, тролейбусі,
трамваї) та ін.
Як одержати і
користуватися?
Що потрібно для
того, аби стати власником «диво-карти?». Слід подати заяву до районного
управління соціального захисту й зібрати відповідні документи. Їх вичерпний
перелік, як обіцяє пан Крамаренко, буде вивішено на сайті КМДА.
Далі соціальний
відділ має підтвердити право на отримання соціальної допомоги. Після того
подані документи перевіряються: їх передають до Єдиного соціального реєстру
міста, а киянин дістає індивідуальний ідентифікаційний номер.
Згодом людині
мають запропонувати список банків, і вона вибирає, в якому хоче
обслуговуватися. Цей банк і буде виготовляти соціальну картку. При цьому до
виготовлення й захисту персональних даних таких карток висуваються суворі
вимоги. Картка має бути виготовлена на спеціальному виробництві, яке
забезпечує необхідний рівень безпеки технологічного процесу захисту розміщеної
на ній інформації. Після подання документів киянин-пільговик зможе отримати
свою картку впродовж тижня.
Як стверджують
розробники картки, її можна буде використовувати як у метро, так і, приміром,
у аптеці чи магазині. Клієнт просто вставляє картку до термінала, вводить свій
пін-код, а продавець тим часом бачить на екрані монітора фото власника. Спеціальний
торговий модуль вираховує розмір знижки, що відображається на екрані.
Далі – справа
техніки. Якщо покупець надає перевагу безготівковому розрахунку, то
інформація про фінансову трансакцію надходить до банку і той списує відповідні
кошти з рахунка. Якщо ж людина платить готівкою, власник картки сам сплачує вартість
товару чи послуги. А соціальна частина, яку КМДА має відшкодувати підприємству,
направляється в модуль Київської адміністрації.
Але киянин, що
користується пільгами, мусить знати, що якщо він витратив суму на своїй
картці на аптеку чи соціальний магазин, то вже транспортом скористатися не
зможе. І навпаки. Руслан Крамаренко нагадав досвід російської Ярославської
області, коли люди, одержавши пільги на послуги ЖКГ грошима, благополучно
витратили їх на харчування, а комірне так і не заплатили.
Експеримент може
не вдатися
Як і будь-яке
починання, введення соціальної картки киянина викликає чимало запитань. Йдеться,
насамперед, про транспортних пільговиків. Але ж магнітні турнікети, які
відстежують пільгових пасажирів, існують лише в метро й на лінії швидкісного
трамвая. Як бути з автобусами, тролейбусами, звичайними трамваями та
маршрутками? Адже зрозуміло, що обіцянка київської влади обладнати всі зупинки
міського транспорту турнікетами, а маршрутки – спеціальними чіпами швидко в
життя не втіляться.
Викликає подив
(якщо не недовіру) і надмірний оптимізм київських чиновників. За словами Руслана
Крамаренка, соціальна картка киянина нічого не коштуватиме бюджету столиці.
Мовляв, буде проведено інвестиційний конкурс, у результаті якого всі витрати
на себе візьмуть примарні інвестори.
Крім того, деякі
фахівці побоюються, що картка киянина поділить столичних жителів на два сорти
– вищий і нижчий. Мовляв, корінні жителі столиці отримуватимуть пільги, а
вихідці з інших регіонів, які працюють у Києві й платять податки, не матимуть
на це права. Приміром, у Москві, де картка москвича діє іще з 2001 року, вона
вважається такою собі ознакою приналежності до столиці. Адже надається
виключно тим, хто має постійну реєстрацію у Москві.
З московського
досвіду відомо також, що для реалізації деяких пільг доводиться разом із
карткою возити із собою купу документів – пенсійне посвідчення, довідку про
те, що пільгу не монетизували, тощо.
Нарешті, ще один
аргумент, який викликає занепокоєння: на соціальній картці киянина буде забагато
особистої інформації (крім ПІБ та інших реквізитів, вона міститиме також групу
крові, схильність до алергії чи інші хвороби). Отже, залишається ймовірність
зчитування цих даних із корисливою метою.
Але міські
чиновники сповнені оптимізму: бюджетові картки нічого не коштуватимуть, дадуть
змогу скоротити кількість пільговиків і визначити, хто реально користується
пільгами та якими. Що ж, до початку експерименту залишилося не так багато часу.
Поживемо – побачимо.
КАРТКА ЧИ
МОНЕТИЗАЦІЯ?
Соціальна картка киянина – це не перший експеримент, до якого вдаються
урядовці. так, на початку року було вирішено замінити пільги грошовою компенсацією.
іншими словами, пільги для пенсіонерів, інвалідів, ветеранів або чорнобильців
скасують, але компенсуватимуть їм право на безплатний проїзд у транспорті
грошима. Щоправда, експеримент не мав успіху: адже ідея монетизації пільг
провалилася у Росії.
21.08.2011
Раїса ЧИРВА,«ПВ»
Коментарі
#1 26.04.2015 12:50 добавил: Петр Ефимович дитковский | додати коментарСимвол вищого і нижчого сорту- картка киянина!
Парадо сів в Україні вистачає, що не день, то новий хіт. Тепер ось придумали ділити українців на два сорти: на киян та всіх інших. Цікаво, невже громадяни єдиної країни мають такі відмінності? Уявімо на хвилинку розділених французів з картками парижан і не парижан, - нонсенс. Чи це ще один спосіб відмити гроші? Замість того, щоб дійсно допомогти місту КМДА придумує способи запудрити мізки. Тому виникає питання, чи в своєму розумі пан Кличко «енд компані», як, на думку ЗМІ, то він скоро переборщить за своїми «реформ» самого Космосу. Отже, розділ українців почався, інше вже справа техніки. Тепер пропонується всім іншим українським містам ввести свої картки, що забороняють безкоштовний в´їзд киянам у їх міста, тоді подивимося, що з цього вийде. Кожному місту теж доведеться такі картки винайти, дивись і держава перетвориться на давньогрецькі поліси, де були міста-держави, а не ціла країна.
От і нехай відгородяться кияни від усіх колючим дротом, пустять по периметру ментів з автоматами й собаками, щоб не дай Бог, хтось з українців самовільно НЕ проліз в град Київ.
Нехай встановлять КПП і пропускатимуть до себе по карткам киянина, за які-небудь заслуги, наприклад: спер хто у своїй громаді мішок грошей, - заходь, братан, виділимо тобі огородик в Кончі-Заспі під халупку! А якщо серйозно, то зненавидять киян по всій Україні, будуть їх зневажати!
Київ не буде столицею, її перенесуть у Харків, там бовдурів значно менше !
Цього і хотіли домогтися київські бовдурі!
Вони це ЗРОБИЛИ!
Валять неньку Україну! Московія плеще в долоні !
|
|
|