ПАНДЕМІЯ COVID-19 ЗАВАДИЛА РОБОТІ ПРОФСПІЛКОВОГО ТУРОПЕРАТОРА
27
вересня в нашій країні відзначається професійне
свято – Всесвітній день туризму та День туризму в Україні.
На жаль, цьогоріч туристична галузь є однією з найбільш постраждалих
через запровадження обмежувальних заходів, викликаних пандемією COVID-19. Від
середини березня сфера гостинності й туризму по всій Україні повністю завмерла.
Спорожніли міста, готелі, курорти, музеї та галереї залишилися без відвідувачів.
Туристична сфера в усьому світі зазнає збитків унаслідок пандемії.
Утім, ситуацію, що склалася, слід розглядати не лише як проблему, а й як можливості
для виведення туристичної сфери в Україні на якісно новий рівень.
Під час економічної скрути відбувається потенційне зростання попиту
на відпочинок у межах України. Щоб туризм відновився після кризи, його треба реанімувати.
Зробити це можна багатьма шляхами. Серед основних – поліпшення сервісу й посилення
інформаційної компанії. Адже саме внутрішній туризм країни є основним драйвером
збереження та відродження туристичної галузі.
Сьогодні наше Товариство, засновниками якого є Федерація профспілок
України та Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, є найбільшим
профспілковим туристичним об’єднанням, яке має свої підрозділи в багатьох областях
України. У його складі діє 21 підприємство, яким підпорядковано власні туристичні
господарства загальною місткістю понад 7 тис. ліжко-місць.
На превеликий жаль, робота готельних комплексів ПрАТ «Укрпрофтур»
з березня по червень 2020 року була повністю зупинена через запровадження загальнонаціонального
карантину на території України відповідно до постанови КМУ від 11 березня
2020 року № 211.
Усе це не
могло не відбитись на фінансово-господарській діяльності туристичних підрозділів
системи ПрАТ «Укрпрофтур».
Що стосується
підготовки до літнього оздоровчого сезону 2020 року, то підприємствами системи
ПрАТ «Укрпрофтур» було проведено тендерні закупівлі, укладено відповідні договори
й угоди та виконано роботи з підготовки матеріально-технічного стану туристичних
комплексів до належного прийому й оздоровлення дітей.
Як приклад,
ПрАТ «Івано-Франківськтурист» на літній оздоровчий сезон 2020 року взяло участь
у тендерах на закупівлю послуг з оздоровлення дітей у ДЗСТ ЛОК «Карпатські зорі»
та ДЗСТ ЛОК «Верховина», а АТ «Тернопільтурист» – у дитячих закладах оздоровлення
та відпочинку «Лісовий» та «Збруч», ТОВ ОСК «Очаків» у м. Очаків. За результатами
проведених тендерів ці товариства було визнано переможцями та укладено договори.
Однак попри це сам літній оздоровчий сезон у цьому році так і не розпочався через
продовження Урядом дії адаптивного карантину та перенесення дати відкриття літніх
дитячих таборів. Такі заходи органів державної влади не дозволили товариствам здійснювати
свою господарську діяльність та надавати послуги з оздоровлення дітей протягом
цьогорічного літнього сезону.
Водночас
варто зазначити, що в період із березня по червень 2020 року на підготовку оздоровчих
комплексів системи ПрАТ «Укрпрофтур» для надання оздоровчих послуг наші підприємства
понесли витрати на оплату праці та сплату ЄСВ, податки на землю, нерухомість, а
також комунальні платежі. Загальна сума витрат коштів на ці цілі становить
2281633,00 грн, а упущена вигода в коштах через пряму державну заборону надання
послуг з дитячого оздоровлення – 26377064,00 грн.
На сьогодні
ринок готельних послуг в Україні перебуває в надскладному та кризовому стані,
що призводить до відсутності дохідної частини від надання готельних послуг. Основна
проблема туристичного сезону 2020 року в Україні полягає в тому, що навіть за умови
послаблення або скасування карантину кількість платоспроможних туристів зменшиться.
Одні втратили роботу, інші потерпають від значних збитків у бізнесі й т. ін.
Відсутність
міжнародних та регіональних виставок, форумів, з’їздів, семінарів, які, за попередніми
прогнозами, розпочнуться не раніше 2021 року, а також відсутність туристичного
потоку унеможливлюють ведення господарської діяльності в багатьох товариствах системи
й утримання повного штату працівників, що відповідають за даний напрям роботи.
Однак, незважаючи
на важку соціально-політичну й економічну ситуацію, всі інші труднощі та проблеми,
спричинені карантинними обмеженнями, що діяли на території України, трудові колективи
системи ПрАТ «Укрпрофтур», опираючись на багаторічний набутий досвід господарювання,
продовжують наполегливо працювати, виконуючи свій обов’язок з якісного обслуговування
населення. Одним з інструментів розвитку туризму майнових комплексів «Укрпрофтуру»
є використання маркетингових комунікацій, що спрямовані на просування туристичного
продукту та самих об’єктів системи Товариства. Системний підхід Правління ПрАТ
при побудові грамотної маркетингової комунікації на національному, регіональному,
міському рівні в майбутньому призведе до зростання туристичного потенціалу. Пріоритетним
завданням для «Укрпрофтуру» є забезпечення охорони здоров’я та безпеки всіх туристів,
а також персоналу, що працює в туристичній галузі.
За 6 місяців
2020 року працівниками Управління маркетингу та розвитку туризму ПрАТ «Укрпрофтур»
проаналізовано та надано наступну інформацію. Так, зведений показник із обслуговування
туристів (людей) у розрахунку діючих підприємств за 6 місяців 2020 року становить
20945 осіб, що на 34922 туристи, або 63%, менше, ніж за аналогічний період 2019
року. Показник обслуговування кількості людино-днів у 2020 році становить 76932
людино-дні, що на 73091 людино-день, або 49%, менше, ніж за аналогічний період
2019 року.
Апарат Правління
ПрАТ «Укрпрофтур» сподівається на швидку перемогу над коронавірусною інфекцією
COVID-19 та якнайшвидше відновлення туристичних і ділових поїздок, зняття заборонних
заходів у країні. Впевнений, основні здобутки туристичної галузі ще попереду. Правлінню
ПрАТ «Укрпрофтур» треба ще багато і наполегливо працювати, аби туризм впевненіше
став на ноги, набув більшого динамізму в своєму розвитку, був взаємовигідним і
для туристів, і для туристичної індустрії, і для держави загалом. Україна варта
того, щоб глибше відкрити перед світом свої унікальні природні багатства, самобутність
своєї історії, культури, народних звичаїв і традицій.
СЕРГІЙ СТРІЛЕЦЬ, ПРЕЗИДЕНТ
ПрАТ «УКРПРОФТУР»
29.09.2020
|