« на головну 25.12.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1263)
21
Листопад
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Суспільство

Автівки в Україні стануть бездоглядними

Автівки в Україні стануть бездоглядними

На останньому пе­ред канікулами тижні Верховна Рада зробила водіям подарунок – скасува­ла обов’язковий техогляд приватних ав­томобілів. Відтепер за технічний стан своїх машин відповідатимуть самі водії.

Без талонів

Закон, ухвалений де­путатами, має назву «Про внесення змін до дея­ких законодавчих актів України щодо усунення надмірного державного регулювання в сфері ав­томобільних перевезень». Документом перед­бачається скасування обов’язкового техогляду для легкових автомобілів, що не використовують­ся з комерційною метою. Для інших транспортних засобів техогляд значно спрощується.

Головне нововведення закону – відсторонення Державтоінспекції від проведення техогляду і передання цього права суб’єктам господарюван­ня, зокрема станціям діа­гностики. Крім того, тим же законом скасовано ви­могу про обов’язкову на­явність у водія дорожньо­го листа та нотаріально засвідченого доручення на керування автомобі­лем.

До речі, щоб забезпе­чити ці ноу-хау, потріб­но було внести зміни до багатьох законів, зокре­ма «Про дорожній рух», «Про автомобільний транспорт», «Про мілі­цію», «Про обов’язкове страхування громадсько-правової відповідальнос­ті власників наземних транспортних засобів», «Про страхування», а та­кож до Цивільного кодек­су про адміністративні правопорушення.

Закон набуде чиннос­ті за місяць, на початку серпня. Реакція на нього вже є. Радість автолюби­телів, обережні комента­рі експертів та невдово­лення міліціонерів. Так, міністр МВС Анатолій Могильов заявив, що че­рез цей закон бюджет не­доотримає 500 млн грн.

«Ми втрачаємо півмі­льярда гривень, які отри­мувала ДАІ при прове­денні техогляду. Я гадаю, в бюджеті знайдуться кошти для компенсації цих втрат», – зауважив міністр.

Корупційна шпаринка

Що таке техогляд, до­бре знають усі українські водії. Тих, хто проходив його чесно, тобто з усіма належними процедура­ми, одиниці. Адже в са­мій ДАІ стверджують: навіть у новенької автів­ки, щойно з салону, не­багато шансів отримати жаданий талон про про­ходження техогляду.

За роки існування цієї процедури водії вивчи­ли просту формулу: щоб пройти техогляд, потріб­но шукати «кінці» в ДАІ та на авторизованих СТО. Така система, в принци­пі, влаштовувала і воді­їв, і інспекторів. Перші знали, що пройдуть техо­гляд, незважаючи на ре­альний стан автомобіля, другі – що отримають за це суттєву «надбавку» до своєї більш ніж скромної зарплати.

Ці «надбавки», за да­ними члена Громадської ради при МВС Володими­ра Чемериса, вилилися в цілий мільярд гривень. Ідеться про невраховані кошти, які, оминаючи держбюджет, осідають у кишенях працівників ДАІ. Ініціатори закону вирішили, що ДАІ дуже дорого обходиться країні, при тому, що до технічної справності автомобілів це не має жодного відно­шення, тож корупційну шпаринку перекрили. Щоправда, один нюанс все ж таки залишився: інспектор ДАІ може «на око» визначити технічну несправність автомобіля та зупинити його.

Безаварійне керування

Опоненти нововве­дення стверджують, що скасування техогляду призведе до того, що водії зовсім припинять стежи­ти за станом власних ав­тівок, і це спричинятиме аварії. Проте, за даними фахівців, частка ДТП, що стаються через техніч­ну несправність машин, становить лише 0,3% від загальної кількості до­рожніх пригод. Крім того, логічно, що стежити за станом власного автомо­біля в інтересах самих во­діїв. Якщо вони, звичай­но, дбають про безпеку власну та своїх близьких.

Ще один аргумент невдоволених: зі скасу­ванням обов’язкового технічного огляду для приватних автівок роз­цінки на проходження техогляду для комерцій­них зростуть у кілька разів. Адже раніше дер­жава могла регулювати тарифи, а після відсто­ронення ДАІ від проце­су недержавні компанії зможуть встановлювати будь-які ціни.

Страхування навіть Без огляду

А навіщо взагалі проходити технічний огляд, якщо він не є обов’язковим? Дехто з во­діїв побоювався, що без цього документа страхо­ві компанії не візьмуть­ся страхувати їхню машину. Адже поліс ци­вільної відповідальності є обов’язковим для водіїв. Щоправда, фахівці ствер­джують, що проходити техогляд для того, аби отримати «автоцивілку», не потрібно. Більше того: за законом страхова ком­панія змушена буде вида­ти поліс цивільної відпо­відальності, навіть якщо автомобіль перебуває в не­справному стані. Щоправ­да, страховики без зиску не залишаться. У разі на­явності довідки СТО про технічний стан автомобі­ля ціни на «автоцивілку» будуть нижчими. Якщо ж водій не зможе надати жодних документів, поліс обійдеться йому значно дорожче, з урахуванням ризиків, які нестиме стра­хова компанія.

До речі, в Європі саме страховики стежать за технічним станом авто­мобілів, чіпляючи спеці­альні значки на лобове скло. Якщо щось подібне запровадять і в нас, то, як прогнозують водії та експерти, це призведе до жорсткої монополії кіль­кох страхових компаній. Зважаючи, що сьогодні в Україні немає спеціалістів зі страхування майна, які б одночасно розумілися ще й на технічних деталях, їх доведеться навчати. І ви­трати на навчання знову ж таки покладатимуться на плечі водіїв. Отже, техогляд скасовано, але чи платитимуть при цьому водії менше, ніж раніше, залишається великим пи­танням.

ЗАПИТАНЬ БІЛЬШЕ, НІЖ ВІДПОВІДЕЙ

Як же перевірити стан автомобіля, якщо техогляд вже не буде обов’язковим? Ініціатори закону мають таку відповідь: наразі замість талона про проходження техогляду автовласники отримуватимуть протокол перевірки технічного стану транспортних засобів. але проблема в тому, зазначають фахівці, що в Україні немає достатньої кількості станцій техогляду з відповідним обладнанням. Отже, на повну силу закон запрацює лише за рік.

Сторінку підготувала Раїса ЧИРВА, «ПВ»

16.07.2011



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

17.12.2024 21:58

17.12.2024 21:57

25.11.2024 20:08

25.11.2024 20:07

25.11.2024 20:06

25.11.2024 19:49

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання