НАС ВМИКАЮТЬ, БО НАМ ДОВІРЯЮТЬ. Віталій Півовар: Найпершим і найважливішим фактором впливу є люди, а не технічні можливості
Ведучий ТВі – про новий проект телеканалу та люстрацію усіх вітчизняних
журналістів
17 квітня на телеканалі ТВі стартує новий проект під назвою «Гаряче
крісло». Його ведучий – Віталій Півовар. У «Гаряче крісло» «сідатимуть» відомі
персони – політики та громадські діячі, яким глядачі в режимі он-лайн матимуть можливість
поставити будь-яке запитання.
Наша розмова з ведучим «Гарячого крісла» – про нову програму
зокрема та зміни, які відбуваються на телеканалі, загалом.
– Віталію, насамперед коротко розкажи про суть нового проекту,
в чому полягатиме, так би мовити, його філософія?
– На українському ринку подібний формат з’являється вперше,
хоча європейські та заокеанські телеканали давно інтегрували інтернет-аудиторію
у телевізійний простір, як, власне, і самі телепроекти в інтернет-мережу. За форматом,
питання гостю студії матимуть право поставити лише глядачі, для цього їм пронується
5 способів, якими можна скористатися. Лише одне запитання гість має право заветувати,
відтак не відповідати на нього. Ані ведучий, ані гість не знатимуть про наступне
запитання, воно одночасно з’являтиметься на ідентичних моніторах у ведучого та
гостя під час прямого ефіру. В необхідності такого формату я переконався під час
телемарафонів і гостьових студій на каналі ТВі, коли отримував безліч запитань
до гостей від глядачів із соціальних мереж та на sms-порталі. Через брак ефірного
часу та тематичну направленість розмови у студії ці запитання залишалися поза увагою.
Тепер ми цей недолік виправимо…
Хочу ще раз нагадати, що програма «Гаряче крісло» виходитиме
у прямому ефірі щочетверга о 22.00.
– Віталію, як ти вважаєш, якими якостями має володіти телеведучий?
Це «універсальний солдат» чи «вузькопрофільний спеціаліст»?
– Універсальної чи вузькопрофільної відповіді на це питання
не існує. Маєте знати, якщо вам десь трапиться інструкція, яким повинен бути сучасний
телеведучий, то на практиці її можна застосувати з таким самим успіхом, як, приміром,
інструкцію праски до холодильника. В епоху стрімкого еволюційного розвитку телебачення
так само стрімко мають еволюціонувати і ведучі, вони повинні не тільки іти в ногу
з часом, а й на кілька кроків випереджати його. Якщо ще кілька років тому у підборі
облич каналу медіаменеджери орієнтувалися на те, що ведучий має бути не диктором,
а журналістом, то зараз ця тенденція змінилася у бік пошуку людей, які не бачать
перед собою бар’єрів у вигляді телекамер. Телеведучий – це така ж проста людина,
як і ми з вами. Між ведучим і глядачем категорично не може бути такої прірви, як,
приміром, між політиками і Майданом.
– Але ж проста людина зазвичай не сидить перед телевізором
у костюмі з краваткою, щойно зробленою зачіскою. Чи існує візуальний фактор бар’єру?
– Найбільший бар’єр, який існує – емоційний. Якщо ведучий і
глядач виявляться на різних планетах, то, повірте, жоден костюм, краватка, зачіска
чи навіть студійні декорації не зможуть примусити глядача зануритися в атмосферу
подій, про які розповідає ведучий. Можемо припустити, що глядачеві по той бік
екрану зазвичай комфортно в джинсах, футболці чи домашньому халаті. Так само має
бути комфортно і ведучому. Єдине, чого б нікому не радив, – робити для інформаційного
ефіру весільні зачіски і вдягатися, як на фрік-дискотеку. Завжди слід пам’ятати,
що глядачі не для цирку вмикають новини.
– Що, на твій погляд, потрібно зробити, аби інформаційна служба
ТВі почала реально конкурувати з найбільшими українськими телеканалами?
– Звісно, перше, що спадає на думку, це зіставлення ресурсів
великих і маленьких телеканалів, де останні програють через неможливість відрядити
у гарячу точку кореспондентів, зробити звідти пряме включення тощо. Але такий
погляд – теж з минулого. Під час останніх подій в Україні саме маленькі канали
показали, що першим і найважливішим фактором впливу є люди, а не технічні можливості.
Нас вмикали, бо нам довіряли. Інакше ви ніяк не поясните зростання показників
інформаційного контенту каналу ТВі.
– Які твої враження від наскрізного ефіру, який запровадив ТВі?
Чи не нівелює ця ідея інформаційну складову телеканалу?
– Те, що не нівелює, це точно. У програми «ТВій день» та інформаційних
випусків «Сьогодні» геть різний підхід до контенту, це можна помітити, будь- коли
переглянувши ефіри. Ми маємо окремі редакції, і це дуже правильно, різні люди –
різні погляди. Насамперед, наскрізний ефір дає змогу обговорити події, які в новинах
обмежуються викладенням суті новини. А ще – це постійний он- лайн-зв’язок між ведучими
та глядачами. Кількість повідомлень, які ми щохвилини отримуємо в sms, на сторінці
ТВі у соціальних мережах лише підтверджує необхідність миттєвої реакції у прямому
ефірі, чим, власне, і займається програма «ТВій день».
– Чи з’являтимуться на каналі нові інформаційні проекти, зокрема
й за твоєю участю?
– Тут дозволю собі трохи особистого. Коли прийшов на ТВі, і
мріяти не міг, що на каналі буде стільки інформаційного контенту і що матиму можливість
працювати над ним. Іще рік тому це був лише один випуск на добу, в осінньому сезоні
випусків стало 10, тепер маємо 12 прямоефірних випусків новин на добу. Це при тому,
що канал не позиціонує себе як суто інформаційний. Тому найближча мета – поліпшувати
якість блоків, які вже створені.
Щодо нових проектів, то, справді, готуємо зараз унікальний для
ринку формат, в якому врахували побажання широкої інтернет-аудиторії каналу. Часто
стикався із ситуацією, коли глядачі просили запитати гостя про певні речі, а в мене
або ефірного часу бракувало, або питання до теми не клеїлось. Тепер ми все виправимо.
Це буде щотижнева програма у вечірньому слоті, де запитання найвідомішим політикам
і громадським діячам ставитимуть лише глядачі. Крім того, долучитися до розмови
у студії зможуть і телеглядачі, в яких нема інтернету. Більше розповісти не можу,
однак обіцяю, що програму можна буде побачити вже у квітні, стежте за анонсами.
– Чим, на твій погляд, ТВі має відрізняться від решти українських
каналів в умовах, коли практично всі ЗМі подають більш-менш об’єктивну інформацію?
– Питання подачі матеріалу – те, над чим зараз працюю, і те,
що щодня обговорюємо з колегами. Не маю жодних ілюзій стосовно того, що ми «вигадаємо
велосипед» і створимо цілковито новий підхід у подачі новин. Такого не буває. Як
у розважальному, так і в інформаційному жанрах, усе давно до нас вигадали, треба
лише знати – що і як. Переглядаючи безліч випусків новин на міжнародних телеканалах,
спостерігаючи за роботою ведучих, журналістів, операторів, режисерів, за їхньою
манерою подачі матеріалу, з неймовірного набору вражень мимоволі вимальовується
щось своє, унікальне. Загалом, відрізнятися на ринку каналу від каналу, ведучому
від ведучого, журналістові від журналіста – необхідна умова самореалізації та професійного
зростання. Ви, мабуть, помітили, що за останній рік у країні з’явилося більше медіа-
ресурсів, це і телеканали, і журнали, і інтернет-видання. Особисто мені конкурувати
в таких умовах набагато цікавіше, ніж якщо би діяв один канал на всю країну.
– Чи потрібна люстрація журналістів, котрі до революції «обслуговували»
владу?
– Поки ми спілкуємося, на це запитання уже відповідають глядачі.
Люстрація уже почалася, адже пульт – у їхніх руках.
13.04.2014
|