Чого не вистачає українським перевізникам?
6 березня відбулася зустріч представників автодорожньої
галузі країни з міністром інфраструктури України Максимом Бурбаком, на якій
обговорювалися шляхи вирішення проблемних питань щодо подальшого розвитку
пасажирських та міжнародних вантажних перевезень, підприємств дорожніх
господарств.
У заході взяли участь голова Федерації роботодавців транспорту
України Орест Климпуш, президент Асоціації міжнародних автомобільних
перевізників України Леонід Костюченко, голова всеукраїнської громадської
організації «Українська асоціація перевізників» Сергій Пачесюк, президент
Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Ігор Шкіря, голова
Профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства
України Олег Хмарний, голова Всеукраїнської незалежної профспілки працівників
транспорту Віктор Гербеда, голова Профспілки таксистів України Василь Попик,
керівники автомобільних і дорожніх підприємств, представники обкомів галузевої
профспілки, громадських організацій, народні депутати.
Учасники зустрічі порушили низку актуальних проблем
автотранспортної галузі, що виникають в автоперевізників і дорожників на місцях.
Це і прийняття нових законів та оновлення рухомого складу, організаційні
питання, габаритно-ваговий контроль, державні перевірки, нелегальні
перевізники, будівництво й ремонт автошляхів тощо. Представники з регіонів
нарікали на великий пакет документів, який їм доводиться погоджувати в різних
інстанціях, щоб отримати дозвіл на перевезення. Чимало було скарг на питання
прозорості проведення тендерних конкурсів у сфері пасажирських перевезень і
неналежну роботу Укртрансінспекції.
Президент Асоціації міжнародних автомобільних перевізників
України Леонід Костюченко порушив питання необхідності вдосконалення прозорої
процедури розподілу та видачі одноразових та багаторазових дозволів
Європейської конференції міністрів транспорту (ЄКМТ) для здійснення
міжнародних автомобільних перевезень вантажів територіями іноземних держав,
створення економічного механізму оновлення рухомого складу учасників
асоціації транспортними засобами високих технічних та екологічних стандартів,
удосконалення процедури зважування вантажних транспортних засобів.
Не залишається осторонь проблем галузі й Профспілка
автодорожників. Голова профспілки Олег Хмарний гостро критикував роботу
Мінінфраструктури, що так і не спромоглося стабілізувати ситуацію. Недбале
ставлення держави до людини праці, малого бізнесу та бізнесменів призвело до
того, що автодорожні підприємства майже припинили свій розвиток. «І причина тут
не стільки геополітична, скільки внутрішня. Міністерство, яке створювалося
для формування політики в автомобільному транспорті, дорожньому будівництві,
досі не має тієї самої політики. Тому сьогодні відсутні державні програми
розвитку доріг загального користування, автомобільного транспорту, безпеки
дорожнього руху», – наголосив Олег Хмарний.
Потребує невідкладного реагування з боку держави й дорожня
галузь. Сьогодні дорожники роблять усе можливе для того, щоб забезпечити
колективи роботою, за виконання якої держава заборгувала майже 4 млрд гривень.
Із початку року працівники галузі не отримали жодної копійки заробітної плати.
Олег Хмарний разом з громадськими організаціями звернувся
до учасників зустрічі з пропозицією підготувати заходи щодо врегулювання
проблемних питань галузі, зокрема для покращення ситуації дорожньої
інфраструктури створити Дорожній фонд України з метою забезпечення цільового
використання коштів та стабільного фінансування дорожнього господарства.
У своєму виступі міністр інфраструктури Максим Бурбак
розповів про подальші кроки уряду щодо розвитку автомобільної галузі та дорожнього
господарства. За словами очільника Мінінфраструктури, в майбутньому уряд
запровадить прозорі правила роботи для малого та середнього бізнесу, зокрема в
транспортному секторі економіки, з двосторонньою безумовною відповідальністю
як держави, так і підприємців. «Наше завдання – економічне відновлення через
реструктуризацію економіки шляхом створення належних умов і правил гри для цих
підприємців, коли держава виконує свої зобов’язання, а бізнес свої. Сьогодні
уряд здійснюватиме непопулярні кроки задля подолання глибокої суспільної
кризи в державі. Формування нової системи влади базуватиметься на принципах
верховенства права, прозорості та відкритості діяльності органів державної
влади. Треба викорінити корупцію, повернути віру людей у державу», – зазначив
Максим Бурбак. Міністр також наголосив, що наразі за відсутності фінансування
влада не даватиме багато обіцянок про розгортання нових інфраструктурних
проектів, будівництво доріг чи закупівлю рухомого складу. Прийнято рішення
про жорстку економію бюджетних коштів.
І надалі залишається гострим питання формування тарифів на
проїзд. З одного боку, збори зростають, а тарифи не підвищуються, не компенсуються
витрати автомобільним перевізникам за перевезення пільгових категорій
громадян, а якщо навіть і компенсуються, то в доволі мізерних сумах, що не
покривають збитків. З іншого боку, підвищення тарифів спричинить значне невдоволення
серед населення. У ході дискусії Максим Бурбак запропонував скасувати пільги,
натомість надавати адресну допомогу громадянам, які мають право на безкоштовний
проїзд у громадському транспорті.
Однією з болючих проблем є наявність на ринку транспортних
послуг значної кількості нелегальних перевізників. Така ситуація не тільки
позбавляє бюджет країни доходів, а й становить серйозну небезпеку для життя
та здоров’я пасажирів. Нелегали використовують для перевезень переобладнані
вантажні автобуси або списані мікроавтобуси, спричиняючи ДТП з людськими
жертвами.
Враховуючи заклики влади до відкритого діалогу, керуючись інтересами
роботодавців та колективів транспортної галузі ФТРУ, АсМАПУ, Українська
асоціація перевізників та галузева профспілка очікують від Мінінфраструктури
вирішення низки нагальних проблем, зокрема викорінення корупції на всіх рівнях
влади, зменшення надмірного фіскального, адміністративного та податкового
тиску, а також невідкладних дій щодо стабілізації національної валюти та
зменшення вартості кредитних ресурсів, реформування судової та правоохоронної
систем, посилення безпеки бізнесу. Учасники зустрічі також закликали владу
активізувати взаємодію з громадськими галузевими об’єднаннями, продовжити
практику фахових консультацій з громадськістю, зокрема щодо кадрової політики,
програмних і нормативно-правових питань.
21.03.2014
Тетяна РУБАН, «ПВ»
|