Укрпошта: на шляху до інновацій
Листоноша з мобільним
телефоном, терміналом для оплати послуг кредитною карткою на новому автомобілі,
моторолері чи велосипеді, та ще й у гарній формі – чи стане це реальністю, покаже
час. А поки що все це та багато іншого ввійшло до амбітних планів та цілей
Укрпошти. Так, у рамках проведення Всеукраїнського поштового форуму Укрпошта
представила комплекс заходів стратегічного розвитку підприємства до 2017 року.
За останні роки в роботі
Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» назріла
необхідність у багатьох змінах. Із цією метою в 2012 році експерти Укрпошти
розробили стратегію розвитку на найближчі п’ять років. За цей час Укрпошта не
тільки має продовжити свій розвиток, а й запропонувати населенню якісно новий
рівень обслуговування.
Основною метою стратегії є зміцнення позицій Укрпошти як
лідера в таких сегментах ринку: платіжні послуги, письмова кореспонденція,
доставка (в тому числі міжнародна) посилок і вантажів, бізнес-комунікації. За
5 років Укрпошта планує істотно модернізувати інфраструктуру підприємства та
запровадити серію інноваційних продуктів та послуг.
У перспективі
Серед майбутніх нововведень – «єдине вікно»
адміністративних послуг, «єдине платіжне вікно» для всіх видів платежів
населення, завдяки чому з’явиться можливість автоматично щомісячно сплачувати
комунальні та інші види послуг тощо. У планах і поява електронної поштової
марки, яку можна буде придбати й оплатити безпосередньо в мережі Інтернет.
Офіційна електронна поштова скринька стане ще однією інновацією. Ця послуга забезпечить
швидкість і зручність офіційного документообігу. А завдяки цифровому підпису
та прив’язуванню електронної скриньки до фактичної адреси електронна кореспонденція
набуде юридичної сили.
Не менш цікавою є ідея створення так званої «гібридної
пошти». Основні її можливості: перетворення кореспонденції з електронної в
паперову форму і навпаки, роздрукування листа з e-mail, SMS, web на паперові
носії з доставкою традиційним способом або кур’єром за вказаною адресою.
Комерційні ж організації зможуть розсилати таким чином рахунки, рекламні
матеріали тощо, і для цього навіть не потрібно відвідувати поштове відділення.
Цифри – річ уперта
Упровадження цієї стратегії дозволить збільшити доходи
підприємства на 50%, прибуток – на 75%, забезпечити гідну заробітну плату
працівникам Укрпошти, зокрема в планах найближчих років її збільшення на 100%!
Також є перспектива комп’ютеризувати понад 18 тис. робочих місць, автоматизувати
технологічні процеси та всі відділення підприємства, зменшивши час
обслуговування клієнтів учетверо, створити сучасні автоматизовані сортувальні
центри та підвищити стандартну швидкість доставки листів з 5 до 3 днів,
посилок – з 7 до 3 днів, газет – з 2 днів до «цього ж дня», розробити
онлайн-сервіси для всіх послуг і забезпечити інформаційну підтримку операцій,
збільшити кількість пересувних відділень для віддалених і малонаселених
пунктів, відремонтувати всі відділення пошти, включаючи сільські, та багато
іншого.
Перші кроки
За словами генерального директора УДППЗ «Укрпошта» Оксани
Плотнікової, розробка й упровадження стратегії дозволять зміцнити статус лідера
з надання універсальних поштових послуг для населення та бізнесу. «Ми вже
багато зробили в 2012 році: збільшили прибуток, доходи, зарплату працівникам,
покращили якість обслуговування, словом, заклали фундамент для подальшого розвитку,
– зазначила Оксана Плотнікова. – Нова стратегія дозволить сконцентрувати
розвиток підприємства на модернізації. Зокрема, до 2017 року технічні та
кадрові можливості Укрпошти будуть настільки потужними, щоб ні в кого не
виникало сумнівів під час вибору постачальника поштових послуг».
РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ
Українське державне підприємство поштового зв’язку
«Укрпошта» входить до сфери управління Міністерства інфраструктури України та
є національним оператором поштового зв’язку. Сьогодні Укрпошта надає понад 50
видів послуг у майже 14 тис. відділень по всій Україні, з них понад 9 тис. – у
сільській місцевості. Штат компанії нараховує 97 тис. працівників, з яких 41
тис. – листоноші, 31 тис. – оператори поштового зв’язку.
Упродовж року Укрпошта опрацьовує та доставляє 330 млн
одиниць письмової кореспонденції та приймає 180 млн різних платежів,
доставляє 120 млн одиниць пенсій на рік. Для порівняння: в Україні нараховується
майже 14 млн пенсіонерів, тобто 7 з 10 українців отримують свою пенсію за
допомогою Укрпошти. Також щорічно Укрпошта розповсюджує за передплатою та вроздріб
10 тис. найменувань періодичних видань (1,083 млрд екземплярів) – по 29 млн
екземплярів щодня, а ще доставляє 20 млн посилок на рік.
Свято пошти
У Всесвітній день
пошти, що традиційно відзначається 9 жовтня, в Києві відбувся IV
Всеукраїнський форум працівників поштового зв’язку. У заході взяли участь
понад 6 тис. осіб з усіх регіонів України, що так чи інакше причетні до свята.
Серед гостей був і віце-прем’єр-міністр України – міністр інфраструктури Борис
Колесніков.
У ході офіційної
частини зібрання зі сцени лунало чимало теплих слів та побажань від гостей
та учасників. Свої вітання передав і Президент України Віктор Янукович:
«Листонош завжди чекають з нетерпінням, адже саме ви приносите свіжі новини,
доставляєте пенсії, радуєте звісточкою від рідних і близьких. Упевнений, що
ви і надалі будете робити все можливе для поліпшення якості надання послуг,
впровадження нових зручних сервісів, утверджуючи авторитет України в світі та
підвищуючи добробут наших громадян…»
Під час форуму було нагороджено кращих працівників
Укрпошти. Чимало присутніх у залі отримали почесне звання «Заслужений
працівник сфери послуг України», ордени за заслуги різних ступенів, почесні
грамоти Кабінету Міністрів України, подяки тощо. А от переможниці конкурсу «Мій
улюблений листоноша» Людмилі Кучинській з Житомирщини вручили сертифікат на
поїздку до однієї з країн Європи.
Після урочистостей відбувся святковий концерт, у якому
взяли участь Злата Огневич, сестри Петрик, творчий колектив «Парадіз» та інші
відомі зірки української естради.
Конверт та марка з любов’ю
Того ж дня було
введено в обіг та визнано дійсною для оплати послуг поштового зв’язку в усіх
відділеннях марку «Моя люба Україна», створену дітьми. Так, у рамках VII
Міжнародного благодійного конкурсу-фестивалю «Щасливі долоні» для талановитих
дітей-сиріт, які відпочивали в Міжнародному дитячому центрі «Артек», Укрпошта
організувала конкурс на кращий малюнок до марки, за підсумками якого було
обрано три призові місця. Перше місце посіла 14-літня Олена Панасюк із
Вінниччини, тому її робота й була обрана для друку на поштовій марці. Юна художниця
зобразила яскравий світ української природи під сяючим сонцем.
На конверті «Перший день» представлено роботу 12-річної
харків’янки Марини Гаршиної, яка також відтворила мальовничу українську
природу, що гармонійно поєднується з дизайном поштової марки.
Під час Всеукраїнського поштового форуму
дівчатам-переможницям вручили грамоти та подарували ноутбуки.
Сторінку
підготувала
Анна РЄПІЧ, «ПВ»
10.10.2012
|