« на головну 16.07.2019
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1008)
20
Червень
 
Інтерв’ю
 
Лабораторії ДІЛА нададуть знижки власникам Соціального профспілкового квитка

Лабораторії ДІЛА нададуть знижки власникам Соціального профспілкового квитка


РУБРИКИ


Передплата





Статті Суспільство

Ходіть пішки!

Ходіть пішки!

 Українські урядовці та податківці роблять усе, аби автомобілі стали для лю­дей розкішшю, а не засобом пересування. Нові машини і так були недоступни­ми для більшості пересічних громадян, а відтепер у цю категорію потрап­лять і вживані.

 ХТО ПОСТАВИТЬ ОЦІНКУ?

Усе, що робиться в Украї­ні, підпорядковане єдиній меті: аби хтось заробив зайву копійчину. Перекона­тися в цьому можна було неодноразово. І цю аксіому вже вкотре підтвердив Фонд державного майна. 5 червня набули чинності накази Фонду держмайна України та зміни до Закону «Про фонд держмайна» щодо оці­нювання нерухомості, зе­мельних ділянок, автомобі­лів тощо. І хоча суть цих змін зрозуміла лише фахів­цям, вони торкнуться і пере­січних громадян.

Про що йдеться? Нині на ринку працює майже 9 тис. сертифікованих спеціаліс­тів, які можуть оцінити ав­томобіль, квартиру тощо. Згідно зі змінами ФДУ за­йматися цим зможуть лише 12 компаній, тобто близько 50 людей. Саме вони ухва­люватимуть рішення, що й почому. Причому навіть спеціалістам назви цих ком­паній ні про що не кажуть.

Ці ініціативи викликали обурення на ринку. До ке­рівників держави – Прези­дента, Прем’єр-міністра та Фонду держмайна зверну­лися представники Федера­ції оцінювачів бізнесу та інтелектуальної власності, Української спілки оціню­вачів, «Асоціації спеціаліс­тів оцінки» та форуму «Від­критий клуб незалежних оцінювачів». Їхнє занепо­коєння викликав той факт, що після запропонованих змін оцінювальний ринок буде фактично монополізо­ваний. Адже накази Фонду держмайна суперечать ЗУ «Про захист економічної конкуренції».

Для споживачів суть змін полягає в тому, що вартість оцінки об’єкта без­посередньо залежить від вартості самого об’єкта. Тобто, оцінка старенької «Таврії» або «Мерседеса» буде різнитися в десятки разів. Крім того, відповід­ними змінами урівнюються оцінка з метою оподатку­вання та індивідуальна оцінка об’єктів. А це, за сло­вами члена ради Україн­ської спілки оцінювачів Ірини Іванової, по-перше, суперечить міжнародним стандартам, по-друге – не дозволяє розвиватися неза­лежному оцінюванню.

Крім того, фахівці зазна­чають, що після сумнозвіс­них наказів на ринку оці­нювання утворився дефі­цит, адже близько 50 осіб мають проводити 15–20 оці­нок нерухомості щодня. Це вже призвело до підвищен­ня ціни на їхні послуги в 6–10 разів. Наприклад, якщо раніше гонорар такого спе­ціаліста становив 0,5–1,5 тис. грн, то нині – від 1,8 тис. за оцінку, наприклад, однокімнатної готельки в спальному районі до 10–11 тис. у центрі Києва. А за­міський будинок побли-зу столиці «потягне» тисяч на 20.

На думку представників оцінювальних компаній, нові правила на ринку не­рухомості й автотранспор­ту призведуть до корупції і знищення цілої галузі ма­лого та середнього бізнесу, залишать без роботи тисячі спеціалістів-оцінювачів і, зрештою, паралізують ри­нок продажу нерухомості й автомобілів.

Власне, ринок уживаних авто і так був паралізова­ний протягом червня. Адже за новими правилами оцін­ка податкових експертів була визнана базою для сплати податків при прода­жу автомобіля. Це призвело до збільшення вартості опе­рації з продажу приблизно вдесятеро. Щоправда, Прем’єр-міністр Микола Азаров пообіцяв зробити все, аби скасувати сумно-звісні накази ФДУ. І покара­ти винних.

За словами голови Фон­ду держмайна Олександра Рябченка, він уже підписав відповідні укази, які повер­тають оцінювачам право працювати на ринку. І вза­галі Фонд готовий скасува­ти всі нормативні акти, що стосуються введення «оцін­ки для оподаткування». Але експерти побоюються, що після того, як ажіотаж довкола цього питання стихне, зацікавлені особи знову намагатимуться про­тягнути оцінювальні ново­введення.

НА СМІТНИК І АВТО, І ГРОШІ

Ще одна ініціатива, яка вдарить по кишенях авто­власників, народилася в стінах Міністерства еколо­гії. Там хочуть запровадити збір за утилізацію автомо­білів. Зрештою, ця норма торкнеться операторів рин­ку – імпортерів та виробни­ків. Але зрозуміло, що обов’язок утилізувати за свій рахунок старі автівки потягне за собою кінцеве збільшення вартості нових автомобілів для простих людей.

Наразі в Мінекології є три проекти постанов Кабі­нету Міністрів України, які стосуються заготівлі й ути­лізації старих автомобілів. Згідно з цими проектами імпортери та виробники зобов’язані за власний ра­хунок утилізувати такі ав­тівки. Проблема ж у тому, що поки в операторів авто­мобільного ринку немає відповідних ліцензій. Отже, вони мають укласти дого­вір з підприємствами, які підпорядковані Міністер­ству екології. Причому си­туація буде виглядати так, як у старій радянській ко­медії: ввечері – гроші, зран­ку – утилізація.

Фахівці стверджують, що ця ініціатива – ніщо інше, як намагання накину­ти чергове ярмо на шиї ав­томобілістів. Адже, напри­клад, у Росії, Угорщині, Ні­меччині та деяких інших країнах утилізація була до­датковим стимулом для людей здавати старі авто­мобілі й купувати нові. Що пожвавлювало ринок і збільшувало обсяги автомо­більних продажів. В Украї­ні, вважають експерти, це призведе лише до здорож­чання автомобілів. Але якщо й тоді ціна на машини не злякає покупців, то Каб­мін планує ще одне ново­введення: спеціальні мита на автомобілі іноземного виробництва. Тобто, до тих 10% мита, що існує нині, до­дадуть ще 6,46% митної вар­тості автівки з об’ємом дви­гуна 1–1,5 літра та 15,1% на мотор 1,5–2,2 літра.

На початку червня Між­відомча комісія з міжна­родної торгівлі вже ухва­лила відповідне рішення. За словами міністра еконо­мічного розвитку та тор­гівлі Петра Порошенка, обкладення митом імпорт­них автомобілів має заохо­чувати людей купувати продукцію українського виробника.

Уже сьогодні зрозуміло, що іноземні автівки по ки­шені далеко не всім пере­січним українцям. А ство­рювати їм гідну конкурен­цію українські виробники поки не навчилися…


БАГАТІ ТЕЖ ПЛАЧУТЬ

Кабінет Міністрів готує законопроект про податок на розкіш, згідно з яким власники доро­гих автівок мають сплачувати 40% податку. Раніше передбачалося, що процент податку буде залежати від об’єму двигуна. Але потім розробники проекту вирішили прив’язати від­соток до вартості автомобіля. Дорогими за проектом вважаються ті, що коштують більше 700 мінімальних зарплат (понад 765 тис. грн). Аналогічний податок може бути запровадже­но й для мотоциклів, чия вартість перевищує 200 мінімальних зарплат (майже 220 тис. грн).

 

03.07.2012


Раїса ЧИРВА, «ПВ»

ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

21.06.2019 23:41

21.06.2019 23:38

21.06.2019 23:07

21.06.2019 23:07

10.06.2019 00:21

10.06.2019 00:20

27.05.2019 00:32

27.05.2019 00:20

27.05.2019 00:16

21.05.2019 21:43

Усі новини


Опитування

Чи подобається вам новий дизайн газети?

Так
- 63,89 %
Ні
- 31,94 %
Усього: 72 голосів


Аккумуляторы для ноутбуков
Интернет-магазин по продаже батарей и блоков питания.






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2018©

01042, Украіна, м. Київ
бульвар Дружби народів, 5.
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання