У ФПУ ВІДБУЛАСЬ РОБОЧА НАРАДА З ПРОФСПІЛКОВИМИ ЮРИСТАМИ
У Будинку
профспілок та у режимі відеоконференції у рамках посилення правового захисту
членів профспілок в умовах воєнного стану відбулася робоча нарада за участі
юристів членських організацій ФПУ та Департаменту правового захисту апарату
ФПУ.
Основним питанням
порядку денного наради було обговорення інформації про законодавчі акти та
проєкти законодавчих актів, положення яких суттєво зачіпають права та інтереси
працівників і профспілок, що прийняті, розроблені та/або перебувають на
розгляді відповідних суб'єктів у період дії воєнного стану.
На нараді
виступив заступник Голови ФПУ О. Шубін з оглядом зазначених законодавчих
актів та проєктів законодавчих актів та звернувся з проханням активізуватися
до юристів членських організації ФПУ щодо участі в робочих групах з їх
розгляду в Комітетах Верхової Ради України.
Керівниця
Департаменту правового захисту апарату ФПУ А. Філіпішина розповіла про вжиті
заходи з покращення комунікації між юристами профспілок, а саме стосовно
створення додаткової платформи для налагодження швидкого обміну інформацією між
юристами профспілок з питань правозастосовної роботи, судової практики на рівні
рішень національних судів та Європейського суду з прав людини. Також вона
розповіла про переваги використання цифрового застосунку «Профспілка цифрова»
як інструменту швидкого реагування на запитання членів профспілок, що
стосуються їх трудових прав.
Г. Селіванов,
заступник керівника Департаменту правового захисту апарату ФПУ, розповів про
поточну законотворчу роботу та здійснив огляд нормативно-правових актів, які
надходять на розгляд до СПО об’єднань профспілок.
Серед питань, які
були розглянуті на нараді, – інформація про активізацію роботи з міжнародними
партнерами, спрямовану на посилення інституційної спроможності профспілкового
руху, аналіз міжнародних практик у сфері трудових відносин з метою імплементації
найкращого досвіду у законодавство України.
Як зазначила А.
Філіпішина, робочі наради юристів профспілок планують проводити на регулярній
основі задля посилення ефективності на юридичному фронті.
ДЕПАРТАМЕНТ ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ АПАРАТУ ФПУ
ЗВЕРНЕННЯ
УКРАЇНСЬКОГО СОЮЗУ ПРОМИСЛОВЦІВ І ПІДПРИЄМЦІВ З ПРИВОДУ СПРОБИ БЛОКУВАННЯ ЙОГО
ДІЯЛЬНОСТІ З БОКУ ОКРЕМИХ УРЯДОВИХ СТРУКТУР
Організації
промисловців, підприємців, роботодавців, галузевих асоціацій бізнесу закликали
керівництво країни припинити блокування статутної діяльності громадської
організації з багаторічним стажем – Українського союзу промисловців і підприємців
(УСПП).
Всеукраїнська
громадська організація Український союз промисловців і підприємців (УСПП)
звернулась до своїх колег і партнерів з проханням у межах повноважень надати
сприяння для продовження законної діяльності громадської організації УСПП та
виправлення ганебної, штучно створеної ситуації в умовах повномасштабної
війни, що не відповідає змісту задекларованих намірів влади у побудові
рівноправних довірливих відносин зі структурованим громадянським суспільством.
УСПП закликає:
«…За всю історію
32-річної існування Всеукраїнська громадська організація Український союз
промисловців і підприємців (УСПП)… вперше зіткнулася з брутальною поведінкою
представників окремих структур забезпечення Секретаріату КМУ – а саме
фізичним блокуванням доступу працівників до головного київського офісу за
адресою: вул. Хрещатик, 34.
Кілька місяців
тому балансоутримувачем приміщення – Управлінням адміністративних будинків
Господарсько-фінансового департаменту Секретаріату КМУ – в ультимативній формі
було повідомлено про не продовження розміщення офісу УСПП, який він займає з моменту
свого утворення, через нібито потреби у розташуванні в будівлі державних
структур. Відбувалось це на фоні намірів Кабміну взагалі скоротити кількість
міністерств та їхніх штатів і попри тривале невикористання незайнятих приміщень
на сусідніх поверхах згаданої будівлі на Хрещатику загальною площею біля 3
тис. кв. метрів.
УСПП з самого
початку цієї ганебної історії прагнув аргументовано довести свою позицію
виключно у правовий спосіб: під час листування з КМУ, а згодом – у судових
інстанціях (судові провадження з даного питання тривають, рішення по яких
судами ще не ухвалено).
Проте це не стало
на заваді для демонстрації окремими представниками державного апарату права
сили у стилі, гідному практик примітивного рейдерства. Під час вихідних балансоутримувач,
не дочекавшись судового рішення, без усякого попередження перегородив вхід у
будівлю 3-метровою металевою конструкцією, яка блокує доступ до робочих місць
лише працівникам та відвідувачам УСПП…»
Разом з тим у
заяві зазночено, що «діалог, а не зведення парканів для громадських організацій,
взаємодія і пошук прийнятних рішень, а не диктат з використанням правоохоронних
органів, взаємоповага і правова процедура, а не погрози та дрібні перешкоди у
блокуванні систем життєдіяльності можуть стати основою справжнього суспільного
договору та не виправдати зловтішних очікувань ворога на зменшення української
єдності»
ПРЕСЦЕНТР ФПУ
МІНФІН
ВІДПОВІВ НА ЗАЯВУ ФПУ
Міністерство
фінансів України розглянуло Заяву Федерації професійних спілок України щодо
Бюджетної декларації на 2025-2027 роки, де порушено питання недопущення
запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних
стандартів та гарантій на наступні три роки.
У відповідь
Мінфін поінформувало про таке: «З урахуванням накопичених руйнувань
підприємств промислового комплексу, енергетичної сфери та транспортної
інфраструктури, а також демографічних дисбалансів, пов’язаних із міграційними
процесами всередині країни та відтоком населення за кордон, поновлення економіки
може зайняти тривалий час і потребуватиме суттєвого обсягу ресурсів, визначеності
щодо джерел надходження яких наразі немає.
Однак, для
збалансування показників державного бюджету на 2025–2027 роки Міністерство
фінансів України працює над переліком заходів, що дозволять збільшити
надходження до державного бюджету...
Після початку
повномасштабної збройної агресії російської федерації проти України в лютому
2022 року структура надходжень державного бюджету значно змінилась. Значну
частину надходжень становила зовнішня фінансова підтримка (позики і гранти),
що дає змогу підтримати економіку та фінансувати всі соціальні та інші
виплати. Здебільшого фінансова допомога надається у формі позик на пільгових
умовах та грантової (безповоротної) підтримки. Значні обсяги зовнішньої
фінансової підтримки міжнародних партнерів у 2022–2024 роках і необхідність
фінансування всіх соціальних програм та забезпечення підтримки економіки
зумовили значний обсяг дефіциту державного бюджету в ці періоди.
У
середньостроковій перспективі передбачено подальше поступове зменшення
зовнішньої фінансової підтримки України, відповідно дефіцит державного бюджету
на 2025-2027 роки прогнозується на рівні 18,2% ВВП, 10,3 % ВВП та 6,7% ВВП
відповідно. Проти 2024 року зменшення становить більше ніж у 3 рази.
Водночас
зростання дохідної частини бюджету на ці періоди, обрахованої відповідно до
макропоказників економічного і соціального розвитку, не дозволяє замістити
значне зменшення надходжень від показників фінансування (темпи зменшення
показників фінансування значно перевищують темпи зростання економіки), зокрема
за рахунок зменшення зовнішньої фінансової допомоги, та відповідно зберегти
видатки державного бюджету принаймні на рівні 2024 року.
З огляду на те, що в поточній ситуації можливості бюджету
на 2025-2027 роки суттєво обмежено, Мінфін дотримується принципу суворої
економії та пріоритетності видатків.
У середньостроковій перспективі наявні ресурси держави і
надалі першочергово будуть спрямовуватися на посилення обороноздатності та
відновлення територіальної цілісності України, а також відбудову регіонів і
територій, що постраждали внаслідок збройної агресії проти України.»
ПРЕСЦЕНТР ФПУ
23.08.2024
|