НЕ ДОЗВОЛИМО ВТРУЧАННЯ У СТАТУТНУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПРОФСПІЛОК!
За результатами розгляду численних звернень, що надходять до Федерації
професійних спілок України від її членських організацій, про збір органами місцевого
самоврядування у підпорядкованих їм комунальних підприємствах інформації про
діючі на цих підприємствах профспілки (їх чисельний склад, розміри членських внесків
та інших відрахувань) з метою її передачі (нібито як публічної) друкованому виданню
«Часопис Прометей» (голова Павленко Ю.С.) роз’яснюємо наступне.
З
гідно з частиною першою
статті 12 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»
професійні спілки, їх об’єднання у своїй діяльності незалежні від державних органів
та органів місцевого самоврядування, роботодавців, інших громадських організацій,
політичних партій, їм не підзвітні та не підконтрольні.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи
державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані
діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією
та законами України.
При цьому збір інформації про профспілки до
повноважень органів місцевого самоврядування, передбачених чинним законодавством,
не належить. Відтак дії органу місцевого самоврядування, його посадових осіб щодо
збору вищевказаної інформації є неправомірними.
Також варто зазначити, що частиною першою статті
1 Закону України «Про доступ до публічної інформації» визначено, що публічна інформація
– це відображена та задокументована будь
-
якими засобами та на
будь
-
яких носіях інформація, що була отримана або
створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених
чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень,
інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Отже, інформація
отримана або створена органом місцевого самоврядування не в процесі виконання ним
своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, не є публічною, а її передача
третім особам не є правомірною. Зважаючи на такі обставини, у діях посадових осіб
місцевого самоврядування, що виходять за межі їх повноважень та вчиняються в інтересах
третьої особи, можуть вбачатися ознаки корупційного правопорушення.
З огляду на зазначене, з метою недопущення порушення
законних прав та інтересів профспілок, пропонуємо поінформувати керівників підприємств,
установ, організацій та місцеві органи влади про те, що вони не є розпорядниками
профспілкової інформації, щоб запобігти їх протиправній діяльності. Крім того, пропонуємо
довести цю інформацію до відома голів профспілкових організацій усіх рівнів для
врахування в роботі.
ФЕДЕРАЦІЯ
ПРОФЕСІЙНИХ СПІЛОК УКРАЇНИ
ПІДПИСАНО ЗАКОН ПРО ЛОКАЛІЗАЦІЮ
Глава держави підписав законопроєкт щодо створення передумов для сталого
розвитку та модернізації вітчизняної промисловості (реєстр. № 3739).
150 тис. підписів робітників
промислових підприємств та організацій було зібрано профспілками й роботодавцями
на підтримку цього законопроєкту, який отримав ще й другу назву – «Про
локалізацію».
Закон
стосується, зокрема, закупівлі трансформаторів, автобусів, фургонів, пожежних
транспортних засобів, причепів, тролейбусів, вертольотів, насосів, компресорів
та ін. Документ вводить визначення ступеня локалізації виробництва – показника
місцевої складової у питомій вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів,
деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших
складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі
в галузі машинобудування. Терміном на 10 років встановлюється обов’язкова
ступінь локалізації при здійсненні закупівель продукції транспортного, енергетичного
машинобудування та комунальної техніки вартістю від 200 тис. грн.
У перший рік дії закону під час
закупівлі продукції машинобудування буде потрібно щонайменше 10% української
складової. Цей показник щороку збільшуватиметься на 5%, допоки не досягне 40%.
Ступінь локалізації визначатиме виробник товару і підтверджуватиме уповноваженим
органом за відповідною формулою.
За словами співавтора закону, народного
депутата України Дмитра Кисилевського, «створення 64 тис. робочих місць та
зростання ВВП на 4,2% у середньостроковій перспективі – вкрай важливий ефект,
який очікується після набрання чинності закону про локалізацію. Але ще
важливішим є перезавантаження державної промислової політики. Підтримка закону
в Раді конституційною більшістю та швидке підписання закону Президентом демонструє,
що наша промисловість таки має шанс на адекватну підтримку з боку держави».
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ ТА ЦІНОУТВОРЕННЯ ФПУ
СЕМІНАР З ФІНАНСОВИХ ПИТАНЬ
20 січня ФПУ провела
великий річний семінар для завідувачів фінансових відділів – головних
бухгалтерів центральних органів всеукраїнських профспілок та територіальних
профоб’єднань, з питань бухгалтерського обліку, річної податкової та фінансової
звітності профорганізацій.
У семінарі, що відбувся у форматі
відеоконференції, взяли участь фінансові працівники ЦК профспілок,
територіальних профоб’єднань, обкомів профспілок, інших структурних ланок. В
облпрофрадах було організовано міністудії з представниками обласних
організацій профспілок. Загальна аудиторія склала понад 100 слухачів.
За підсумками семінару управлінням
фінансів, бухгалтерського обліку та кадрової роботи апарату ФПУ буде
підготовлено методичний посібник із складання звітності профспілкових
організацій.
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСІВ, БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА КАДРОВОЇ РОБОТИ АПАРАТУ ФПУ
28.01.2022
|