Інформаційників «душать» пошта, поліграфія і бюджет
У рамках реалізації заходів Стратегії
інформаційної діяльності ФПУ на 2018–2021 роки у Федерації профспілок України проведено
робочу нараду з проблемних питань роботи профспілкових засобів масової інформації.
М
ета зібрання – не лише розібратися в ситуації,
а й напрацювати алгоритм спільних подальших дій, спрямованих на підвищення ефективності
роботи профспілкової преси. Запропонувати в умовах кризових явищ в економіці шляхи
вирішення проблеми, як профспілковим виданням не втратити свого читача і вистояти
попри економічні негаразди.
Участь у
нараді взяли представники членських організацій ФПУ, відповідальні за інформаційну
роботу, керівники прес-служб, редактори друкованих профспілкових ЗМІ. Нараду провели
заступник Голови ФПУ Євген Драп’ятий і керівник Прес-центру ФПУ Юрій Работа.
Відбулась
змістовна фахова дискусія щодо проблем, які доводиться вирішувати інформаційникам
щодня, випускаючи газети, підтримуючи сайти в інтернеті та сторінки у соцмережах.
Здебільшого це економічні труднощі, пов’язані із зростанням вартості поліграфії
та послуг «Укрпошти» з доставки видань до передплатників профспілкових ЗМІ, недостатнє
фінансування інформаційної роботи, що тягне за собою зменшення накладів друкованих
ЗМІ та дефіцит кадрів на цьому стратегічно важливому напрямі.
Під час
наради було наведено дані про те, що на сьогодні до арсеналу профспілок можна зарахувати
майже 60 різноманітних друкованих видань, які виходять у форматі газет, інформаційних
бюлетенів, вісників та журналів. Більшість ЦК та територіальних профоб’єднань створили
власні веб-сторінки, адже нині, в умовах наступу на профспілки, в тому числі на
їх майнові об’єкти, саме профспілкові ЗМІ перетворюються на справжню зброю у боротьбі
за законні права спілчан.
Власним
досвідом роботи з колегами поділились фахівці, які не один рік працюють з профспілкою
інформацією, зокрема головний редактор газети «Профспілкові вісті» Олексій Плаксін,
керівник Прес-служби ЦК Профспілки працівників освіти і науки України Інна Михальченко,
редактор газети «Атомник України» Микола Петриченко, завідувач відділу ФПО Рівненської
області Жанна Арсенічева, інші учасники наради. Обговорено письмові пропозиції
щодо вирішення проблемних питань діяльності профспілкових ЗМІ, які надійшли від
колег з Дніпропетровської, Закарпатської, Львівської, Харківської та Хмельницької
областей.
ПРЕС-ЦЕНТР
ФПУ
ІЗ ПЕРШИХ
ВУСТ
Євген Драп’ятий,
заступник Голови Федерації профспілок України:
«Сьогодні роль ЗМІ у суспільстві зростає, і вони стають
чи не головним дієвим інструментом у формуванні свідомості громадян. Тому нам
потрібно активізувати інформаційну роботу, щоб про нас якомога більше почули як
громадяни, так і керівники органів влади усіх рівнів. Профспілки працюють не тільки
для своїх членів, а й заради підвищення гідності життя всіх громадян. Для цього
одночасно з газетами варто застосовувати електронні засоби інформування, такі як
YouTube, соцмережі, для виходу інформації про діяльність профспілок на більш широку
аудиторію».с
Інна Михальченко,
керівник Прес- служби ЦК Профспілки працівників освіти і науки України:
«Невисокі наклади профспілкових ЗМІ, їх збитковість зумовлені
тим, що вони не мають передплати на місцях. Щоб справа йшла, потрібна людина, відповідальна
за інформаційну роботу. Невеликі зарплати спричиняють плинність кадрів. Ми рекомендуємо
відкривати сайти, але їх потрібно комусь наповнювати, і ще потрібно постійно працювати
в соцмережах, вести власну сторінку, це дуже ефективно щодо широкого охоплення
аудиторії. Якщо є газета, це добре, але потрібно активніше користуватися електронними
ЗМІ».
Микола Петриченко,
редактор газети «Атомник України»:
«Нас також дістав ціновий прес. Ідуть розмови про перехід
в електронний формат. Ми зменшили ціну на газету. У нас колективна передплата газети
проводиться на великих підприємствах – АЕС, нас підтримують директори, начальники
цехів. У нас не суто профспілкова газета, ми міксуємо інформацію профспілкову
та виробничу, практикуємо виплату гонорару авторам. Маємо фінансову підтримку
від ЦК з бюджету профспілки. Газета розповсюджується в колективах відповідно до
кількості працюючих».
Жанна Арсенічева,
завідувач відділу ФПО Рівненської області:
«У нас виходить газета Федерації профспілок Рівненської області. Як
ми організуємо передплату? Насамперед, потрібно налагодити контакт з людьми. Наша
робота користується попитом: ми пишемо про людей, первинку, голову профкому, і
можемо розраховувати, що ті, про кого ми пишемо, нас передплатять. Також ми працюємо
із соціальними партнерами, галузевими профспілками, великими підприємствами і
роботодавцями, ОТГ. Вони також передплачують газету.
Потрібна мотивація інформаційної роботи. Роботу інформаційників
потрібно цінувати, щоб людина якісно й охоче її виконувала».
18.08.2018
|