ЗМІНЕНО ПОРЯДОК РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЛІКУВАННЯ ЗА КОШТИ ФОНДУ СОЦСТРАХУВАННЯ
Відповідно до рішень правління
Фонду соціального страхування України, з 1 січня 2018 року механізм замовлення
та розподілу путівок на відновлювальне лікування за рахунок коштів Фонду замінило
адресне забезпечення медичною реабілітацією, яке передбачає укладення тристороннього
договору – між Фондом, санаторієм і хворим, та має на меті покращити ефективність
надання послуг і збільшити кількість осіб, які матимуть змогу відновити здоров’я
на базі санаторіїв.
М
едична реабілітація після перенесених
захворювань і травм у санаторно-курортних закладах здійснюється за рахунок
коштів Фонду соціального страхування України, який покриває 100% витрат на
проходження відновлювального лікування.
Фонд соціального
страхування України фінансує медичну реабілітацію за профілями: нейрореабілітація,
м’язово-скелетна реабілітація, кардіопульмонарна реабілітація, медико-психологічна
реабілітація учасників АТО, реабілітація після оперативних втручань на
органах зору, реабілітація при порушенні перебігу вагітності, інша (соматична)
реабілітація (після оперативних втручань на органах травлення, сечостатевої
системи, жіночих статевих органах).
Правом на відновлення здоров’я за рахунок коштів
Фонду може скористатись кожна застрахована особа (яка сплачує та/або за яку
сплачується єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування) у разі настання страхового випадку в період роботи.
Підтвердженням потреби подальшого лікування у
реабілітаційному відділенні санаторно-курортного закладу є висновок
лікарсько-консультативної комісії. Медичний заклад повинен поінформувати
робочий орган Фонду про страховий випадок пацієнта (застрахованої особи), що
має показання для проходження реабілітації.
Застрахована особа має право вільного вибору
реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу відповідно до
показань. Тривалість лікування залежить від медичних показань та може
становити до 24 днів.
Управління соціального
страхування і пенсійного забезпечення
(за інформацією Виконавчої дирекції ФССУ)
КОМЕНТАР
Володимир САЄНКО, голова правління Фонду
соціального страхування України, заступник Голови Федерації профспілок
України:
«Реабілітація
стосується людей, які часто не мають фізичної можливості ані збирати довідки, ані
йти до Фонду за путівкою. Тому при розробленні нового механізму надання реабілітаційного
лікування ми керувались принципом зробити порядок максимально прозорим і зручним
для людини. Відтепер не потрібно не лише збирати жодних довідок, а й ходити по
кабінетах – щойно лікувальний заклад повідомляє Фонд про особу, яка потребує реабілітації,
для пацієнта процес автоматизується. Працівник Фонду приходить в стаціонар до хворого,
якому необхідно лише пред’явити паспорт та ідентифікаційний код, усю іншу інформацію
Фонд самостійно дізнається з електронного реєстру, без участі застрахованої особи».
ОРГАНИ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ НЕ ЛІКВІДУЮТЬСЯ, А
РЕОРГАНІЗУЮТЬСЯ
Пенсійний фонд України відреагував на повідомлення
у ЗМІ щодо ліквідації його органів, і на своєму офіційному веб-сайті спростував
цю інформацію, а також поінформував про стан перетворень у системі, що проводяться
на виконання Стратегії модернізації та розвитку Пенсійного фонду України на
період до 2020 року.
З
окрема, в повідомленні
прес-служби Пенсійного фонду України зазначається, що останнім часом у
медіа-просторі з’явились повідомлення про нібито ліквідацію органів Пенсійного
фонду у м. Києві.
Пенсійний фонд України повідомляє, що дана інформація не
відповідає дійсності. Жителі Києва можуть лишатися спокійними: їхнього права на
отримання пенсійних послуг обмежено не буде.
Утім, перетворення в органах Пенсійного фонду м. Києва дійсно
відбуваються. І вони обумовлені необхідністю змінити на краще ситуацію з
обслуговуванням громадян, яка викликає справедливі нарікання мешканців міста.
Зокрема, на великі черги, відсутність належних умов обслуговування, а інколи й
на неповажне ставлення з боку працівників.
Про невдоволеність киян рівнем надання послуг свідчать і
звернення до контакт-центру Пенсійного фонду України. У 2017 році із загальної
кількості скарг на фахівців Фонду понад 18% надійшло від мешканців Києва. З
цього приводу є і письмові звернення відвідувачів, громадських організацій,
депутатів.
Тому минулого року Уряд ухвалив постанову про зміни структури
органів Фонду в столиці. Наразі завершується реорганізація головного
управління Пенсійного фонду України у м. Києві. Замість двох управлінських
ланок у місті діятиме одна, де будуть зосереджені всі
адміністративно-управлінські функції: кадрова, юридична, бухгалтерська служби
тощо. Натомість колишні місцеві управління функціонуватимуть як підрозділи з
обслуговування громадян.
Навіть більше: кількість таких підрозділів зростатиме. Вони
з’являтимуться там, де мешканцям буде зручніше – у житлових масивах, поблизу
транспортних розв’язок тощо. Зростатиме також і кількість віддалених робочих
місць та агентських пунктів, де можна буде отримати якісні пенсійні послуги.
Вони будуть організовуватись на базі підприємств, ЖЕКів, бібліотек тощо.
Подібні перетворення дадуть можливість максимально наблизити
пенсійні послуги до громадян, розвантажити черги, у більш стислі терміни
обробляти заяви на призначення чи перерахунок пенсій тощо. Отже, кожен житель
міста зможе скористатися послугами фахівця Фонду у зручному для нього місці.
До речі, така практика вже успішно діє в усіх регіонах України.
Процес
реорганізації столичних органів Фонду передбачає і кадрове перезавантаження. Загальна
чисельність працівників скоротиться, але покращаться умови їх роботи та рівень
зарплати. Наразі оголошено конкурс на всі посади в органах Пенсійного фонду м.
Києва. Більшість спеціалістів, які мають належний фаховий рівень, працюватимуть
і надалі.
Управління соціального
страхування і пенсійного забезпечення
(за матеріалами Пенсійного фонду України)
18.02.2018
|