ДЕРЕГУЛЯЦІЯ НЕ ПОВИННА ЗВУЗИТИ ПРАВА ПРАЦЮЮЧИХ
18 грудня на засіданні Уряду, присвяченому
питанням дерегуляції, Голова СПО об’єднань профспілок, Голова ФПУ Григорій Осовий
наголосив, що профспілки підтримують курс на дебюрократизацію і подолання корупції
у сфері державного нагляду і контролю, але застерігають від того, щоб послаблення
тиску на бізнес не призвело до зменшення захисту працівників.
У
профспілок викликає насторогу насамперед
скасування тих нормативно-правових актів, які спрямовані на забезпечення
належного рівня охорони праці, створення гідних умов праці на підприємствах,
санітарної і пожежної безпеки на робочих місцях.
Цифри свідчать про те, що на сьогодні від
5 до 7 тис. працюючих щорічно отримують травми на виробництві, наслідком чого
стає інвалідність або професійні захворювання, на жаль, збільшується
кількість нещасних випадків зі смертельними наслідками, що значною мірою
підриває трудовий потенціал країни.
Як підкреслив Григорій Осовий, окремі
регуляторні акти дійсно є застарілими й такими, що втратили своє значення при
здійсненні контролю за діяльністю бізнесу, або містять корупційну складову, з
чим безумовно потрібно боротися. Однак, перш ніж скасовувати норми чинного
законодавства, потрібно провести їх аналіз, щоб зміни, які плануються, не
призвели до звуження прав людей і не знизили рівень безпеки праці тих, хто
зайнятий на виробництві.
Наразі такого аналізу не проведено, і
тому Мінекономрозвитку, іншим ЦОВВ було запропоновано разом з профспілками
організувати таку роботу, як цього вимагає законодавство: згідно із ст. 28
Закону про охорону праці, опрацювання та прийняття нових, або скасування
чинних нормативно-правових актів з охорони праці проводиться ЦОВВ за участю
профспілок, нагадав профспілковий лідер.
Він також висловив переконання, що
одночасно зі спрощенням процедур проведення перевірок та зменшенням опіки
діяльності підприємств з боку держави має підвищуватись рівень відповідальності
їх керівників і роботодавців за стан охорони і безпеки праці на виробництві,
за порушення норм Закону про охорону праці, тому потребує зміни сама система
управління безпекою та охороною праці.
Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман підтримав
пропозиції профспілок і зазначив: «Наше завдання, щоб не було травматизму,
смертей на виробництві. Ми підтримуємо профспілки, у нас з ними дуже добрий
діалог – я даю доручення Мінекономрозвитку обговорити з профспілками, що тут
потрібно скасувати, а що ні».
Міністр соціальної політики України Андрій Рева наголосив на
важливості питання, порушеного профспілками, та запевнив у його спільному
опрацюванні соціальними партнерами.
Під час засідання ухвалено Стратегію реформування системи
державного нагляду (контролю), розроблену Міністерством економічного розвитку
і торгівлі України. Вона спрямована на забезпечення підвищення ефективності системи
державного контролю, мінімізації ризиків виникнення правопорушень, зменшення
тиску на бізнес та зростання його довіри до держави.
Прес-центр
ФПУ
ЯК ЗАХИСТИТИ
СПОЖИВАЧА В ПЕРІОД РЕФОРМ ЕНЕРГОРИНКІВ?
Круглий стіл за такою тематикою відбувся
у Верховній Раді України за участю народних депутатів профільних комітетів парламенту,
представників Мережі національних енергетичних омбудсменів, Посольства Великобританії
в Україні, НКРЕКП, НАК «Нафтогаз», ПАТ «Київенерго», фахівців Федерації профспілок
України, профільних неурядових організацій та ЗМІ.
З
авданням круглого столу було
обговорення можливостей та викликів щодо захисту вітчизняних споживачів, як
побутових так і промислових, в умовах реформування енергетичних ринків.
Присутні мали змогу ознайомитися з європейським досвідом щодо зазначених питань
та обговорити можливість запровадження відповідних заходів в Україні.
Також було презентовано проект закону «Про енергетичного
омбудсмена» (реєстр. № 7059 від 04.09.2017). Енергетичний омбудсмен є
посадовою особою, яка здійснює захист прав споживачів товарів, послуг у сферах
енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належно
і
̈
якості в достатні
и
̆
кількості за економічно обґрунтованими цінами.
Проектом акта передбачається визначити принципи організації
діяльності енергетичного омбудсмена, напрями його діяльності, механізм його
взаємовідносин з державними органами, органами місцевого самоврядування,
суб’єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та
комунальних послуг, а також правові засади створення незалежного Офісу
енергетичного омбудсмена.
Фахівці Департаменту захисту соціально- економічних прав апарату
ФПУ брали участь у напрацюванні зазначеного законопроекту. Крім того,
додаткові пропозиції до нього приймає Комітет Верховної Ради України з питань
паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки.
Департамент захисту соціально- економічних прав ФПУ
СОЦІАЛЬНА КАРТКА –
ВИМОГА ЧАСУ
ЗАДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПРОФСПІЛКОВОГО ЗАХИСТУ
Актуальні та гострі питання підвищення
соціально-економічного захисту членів профспілок обговорювалися 15 грудня під час
засідання Робочої групи, створеної розпорядженням Голови Федерації профспілок України
з метою вивчення інструментів мотивації профспілкового членства та підвищення
рівня соціального захисту.
В
ів засідання керівник Робочої
групи, заступник Голови ФПУ Володимир Саєнко.
Під час заходу відбулась презентація стану впровадження Соціальної
картки серед членів профспілок.
Нагадаємо, що на виконання постанови Президії ФПУ щодо співпраці Федерації
профспілок України та ТОВ «Центр соціальних послуг» з використанням Соціальної
картки члена профспілки, між ФПУ і ТОВ «ЦСП» підписано угоду та розпочато
роботу у сфері надання соціальних послуг на базі іменної багатофункціональної
картки членів профспілкових організацій, що входять до складу ФПУ. Метою угоди
було визначено співпрацю сторін з надання своєчасних, гарантованих та
кваліфікованих послуг у зручний спосіб та на вигідних умовах за допомогою
Соціальної картки члена профспілки.
У своєму виступі Володимир Саєнко зазначив, що профспілкова
соціальна картка – це вимога часу. «Ми маємо широко та ефективно інформувати
членів профспілок про її переваги, мотивувати їх використовувати картку як
надійний та якісний інструмент захисту соціальних, економічних, правових
інтересів людини праці. Не можна примушувати використовувати цю картку зверху,
– наголосив він. – У членів профспілок має бути повна та всебічна інформація
про те, що вона їм дає, що вони можуть отримати з її допомогою. Вибір на
користь такого ефективного інструменту соціально-економічного захисту має бути
свідомим та добровільним». Саме така профспілкова картка, безумовно, допоможе
додатковій мотивації профспілкового членства.
Під час засідання відбулась зацікавлена, жвава та конструктивна
дискусія щодо підвищення ефективності використання Соціальної картки.
Прес-центр ФПУ
31.12.2017
|