« на головну 23.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Що відбувається?

СВІЧКА ПРОТИ СНІГОВІЮ

СВІЧКА ПРОТИ СНІГОВІЮ

Тільки-но повіє потуж­ний зимовий вітер та ви­паде рясний сніг, чима­ла частина українських міст і сіл залишаються без світла. Нинішнього Різдва сотні тисяч укра­їнців мусили запалювати свічки. Без електрики лишилися більше 70 на­селених пунктів у семи областях України. Є ре­гіони, мешканці яких по­стійно потерпають через відімкнення від мережі.

Особливо небезпечне знеструмлення в силь­ні морози. Це стосу­ється не лише будин­ків з електричним опаленням, а й тих помешкань, які облад­нані газовими котлами. Щойно відключається електрика, ко­тел припиняє працювати. А якщо в приміщенні немає жод­ного іншого джерела тепла? А ремонтники, посилаючись на негоду, не можуть розпочати відновлення постачання світла і день, і два, і тиждень. Тоді температура повітря в помеш­канні дістається нуля і посту­пово наближається до темпера­тури навколишнього середови­ща. Починають лопатися бата­реї, виходить з ладу сантехніч­не обладнання, а власники бу­динків уже не говорять про «тимчасові незручності». Вони підраховують збитки, які зазви­чай вимірюються не десятка­ми, а сотнями тисяч.

Експерти кажуть, що від зи­мової негоди ніхто не застра­хований. Мережі та обладнан­ня давно вичерпали свій про­ектний ресурс, тож сподівати­ся на безперебійну роботу енергомереж не варто. Іншими словами, власники енергетич­них компаній перекладають розв’язання проблеми на про­стих споживачів. Тоді для чого говорити про те, що «енергосистема готова до ро­боти в умовах низьких темпе­ратур»? Такі рапорти зазвичай з’являються на урядових пор­талах. Там можна знайти і по­відомлення про робочу спро­можність резервних джерел живлення, готовність аварій­но-відновлювальних бригад оперативно усунути аварії, графіки чергування керівного складу відповідних мініс­терств тощо. От тільки пере­січним українцям від такої ін­формації зовсім не теплішає. Особливо коли за вікном мі­нус двадцять.

Ви коли-небудь намагалися отримати вичерпну інформа­цію про аварійну ситуацію? Чи, може, вам з першого разу вдалося додзвонитися до служ­би, яка відповідає за «своєчас­не й безперебійне» електропос­тачання? Або вам пояснили, які ресурси залучено для усу­нення аварійної ситуації, та назвали бодай приблизні тер­міни відновлення світла? У кращому випадку, вас будуть «переадресовувати» до інших служб, де «точно акумулюєть­ся вся інформація».

Щоправда, нині ситуація по­троху змінюється. Із середини січня українці можуть отриму­вати компенсацію за неякісні послуги з електропостачання. Порядок був розроблений На­ціональною комісією, що здій­снює державне регулювання у сферах енергетики та кому­нальних послуг, з метою захис­ту прав споживачів, яким нада­ються послуги з електропоста­чання неналежної якості, сти­мулювання ліцензіатів до під­вищення рівня якості послуг, та відповідає практиці євро­пейських країн.

Очільник відомства Дмитро Вовк заявив: «Це дуже важливе рішення, яке дасть змогу спо­живачам нарешті отримати компенсацію за неякісні послу­ги з електропостачання. Регу­лятор і надалі буде піклувати­ся на рівні споживачів про їхні інтереси та робити все можли­ве для їх захисту».

Якими ж будуть штрафи за неякісні послуги? У разі недо­тримання затверджених стан­дартів споживач може отрима­ти від 50 до 200 грн, а з 1 січня наступного року – від 100 до 400 грн, пояснюють у Нацкомі­сії. У порівнянні з понівечени­ми батареями це мізерні суми, однак на свічки вистачить.

Позиція ж експертів одно­значна: рішення Національної комісії нагадує імітацію турбо­ти про споживачів і жодним чи­ном не вирішує питання неякіс­них послуг. Адже чітких і прозо­рих механізмів стягнення штра­фів поки що не передбачено.

 

КОНДУКТОРІВ ЗАМІНЯТЬ ВАЛІДАТОРИ

Верховна Рада України ухвалила закон щодо за­провадження електронно­го квитка у міському паса­жирському транспорті.

У пояснювальній записці до документа зазначено, що існуюча система оплати та контролю проїзду в міському пасажирському тран­спорті є не тільки застарілою, а й містить чимало недоліків. Вико­ристання паперових квитків не дозволяє проконтролювати ре­альний пасажиропотік, а отже, й обіг готівкових коштів. Запропо­нована електронна система, стверджують автори новації, на­близить нас до європейських стандартів і заодно спростить життя перевізникам. Транспорт­ники матимуть змогу точно ви­значити, скільки пасажирів ко­ристуються тим чи іншим видом транспорту, яка частка пільгови­ків у пасажирському потоці. Це дасть змогу отримати всі гроші за проїзд, тож можна частину ко­штів виділити на оновлення автопарку.

Щойно закон запрацює, з тролей­бусів, трамваїв та автобусів зник­нуть кондуктори. У транспорті з’являться так звані валідатори – спеціальні пристрої, які будуть зчитувати інформацію з е-картки. Запровадження електронної оплати за проїзд дозволить ство­рити так званий «єдиний квиток» для всіх видів громадського транспорту – автобусів, трамваїв, тролейбусів. Електронні картки продаватимуть у супермаркетах, кіосках, відділеннях пошти. По­повнити картки пасажири змо­жуть там же, а також через інтер­нет та в платіжних терміналах.

Поки що тривають організаційні моменти. Кожне місто буде само­стійно визначатися, впроваджу­вати електронний квиток чи по­чекати, якого ефекту досягнуть волонтери.

Між тим, експерти агітують за впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду, бо, на їхню думку, вона має чи­мало економічних переваг. По- перше, це об’єктивна оцінка ре­альних коштів. Саме цей фактор дозволить проаналізувати об­ґрунтованість тарифів на переве­зення та можливості оновлення автопарку перевізника. По- друге, система забезпечить зруч­ну, швидку оплату і контроль, що зменшить час затримки гро­мадського транспорту на зупин­ках. По-третє, е-квиток дасть змо­гу відмежувати водіїв від «чор­ної» готівки, а це, своєю чергою, покращить їхню роботу, оскіль­ки водій керуватиме автобусом, а не збиратиме гроші з пасажи­рів. І ще одну перевагу назива­ють автори закону: впроваджен­ня гнучких тарифних систем. Пасажир самостійно обирає тип електронної картки. Може спла­чувати за одну-дві поїздки або за умовні півгодини чи годину ко­ристування громадським тран­спортом.

Законом встановлено й обов’язкове забезпечення пільгових ка­тегорій населення відповідними електронними квитками.

  • ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ
Яніка МЕРИЛО, радник міністра інфраструктури:

«Обсяг надаваних транспортних послуг, приміром, у Дніпрі – приблизно 1,4 млрд грн. За мінімальними оцінками, 20% тран­спортних послуг пере­бувають у тіні, і повне впровадження елек­тронного квитка до­зволило б вивести приблизно 350 млн грн на рік. Це можна порівняти з 4% місько­го бюджету, хоча не вся сума, виведена з тіні, потрапить безпо­середньо до міського бюджету».

Ігор ВАСЮНИК, народний депутат, співавтор закону:

«Цей закон не просто дозволяє органам міс­цевого самоврядуван­ня впроваджувати е-квиток в громад­ському транспорті, він змусить систему гро­мадських перевезень запрацювати ефек­тивно та прозоро. Це шлях до зручного спо­собу оплати за проїзд – банківською карт­кою, через мобільний телефон тощо».

Іван ВАСЮЧКОВ, активіст платформи «Громадський контроль»:

«Сам закон вступає в силу через 3 місяці після його при­йняття. За цей час Мінінфраструктури має привести у відпо­відність з цим законом нормативно-правові акти та розробити по­рядок впровадження і рамки для органів міс­цевого самоврядуван­ня. Власне, цей поря­док і межі будуть клю­човими для реформи. Від того, наскільки буде опрацьований документ, цілком і по­вністю залежить доля всієї реформи».

29.01.2017



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання