« на головну 23.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Що відбувається?

НІЧНА ВАРТА

НІЧНА ВАРТА

Сценарій бюджетної ночі, швидше за все, і нині не за­знає змін. Наразі причиною неквапливості Мінфіну щодо затверджен­ня головного фінансового документа країни на 2016 рік стали перипетії довко­ла реформи податкової сис­теми. Презентований Уря­дом Податковий кодекс не узгоджено з жодним комі­тетом Верховної Ради. До нього – купа претензій у всіх без винятку фракцій. Однак на основі цього неіс­нуючого документа і розра­ховано бюджет. Уряд про­ігнорував той факт, що будь-які зміни до Податко­вого кодексу автоматично призведуть до змін у ко­шторисі держави. Відтак експерти переконані, що бюджет, який презентував Арсеній Яценюк, – це набір випадкових чисел. Затвер­джувати бюджет депутати будуть, очевидно, в остан­ню ніч року, аби не пору­шувати традицію.

Упродовж 2015 року кра­їна так і не побачила бодай найменших зусиль, спря­мованих на пошук неефек­тивних втрат бюджету. Ін­вентаризація державних витрат так і залишилася таємницею за сімома зам­ками, а обіцянки публічно довести їх неефективність – декларацією. Тож споді­ватися, що Уряд проаналі­зував, де і як слід скороти­ти витрати, аби зменшити навантаження на платни­ків податків, – марно.

Марні надії і на те, що бюджет на наступний рік буде соціально орієнтова­ний. В умовах економічного спаду й стрімкого зниження ділової активності годі очі­кувати соціального бюдже­ту. Сподіватися на «бюджет зростання» без структурних і комплексних реформ – це з галузі фантастики. Аналі­тики сходяться на думці, що чиновники опираються будь-яким реформам, бо не зацікавлені у скороченні своїх витрат. І через це про­пагують свою філософію: в умовах, в яких опинилася Україна, держава не може дозволити собі бюджет, спрямований на підвищен­ня добробуту за рахунок рів­ня зростання соціальних ви­плат, пільг і гарантій. Тож поліпшення життя україн­ських громадян у нинішньо­му варіанті бюджету не пе­редбачено. А на питання, у якій сфері народного госпо­дарства не провалено полі­тику Уряду, відповісти практично нічого.

Ось тільки один при­клад: наступного року соці­альні стандарти, якщо ві­рити Мінфіну, зростуть на 12,5%. Але ж ціни впро­довж двох років зросли практично удвічі, а наступ­ного ціни точно зростуть на третину, однак Уряд вперто декларує індекса­цію зарплат і пенсій на 12,5%.

Загалом бюджет Украї­ни перетворився із винят­ково фінансового докумен­та в політичний. Та це теж традиційно для україн­ської влади.

Доходи Держбюджету–2016 встановлено на рівні 598,2 млрд грн. На 2015 рік вони були передбачені на рівні 502,3 млрд грн, на 2014-й – 498,9 млрд грн.

Витрати на 2016 рік заплановано на рівні 673,9 млрд грн. У 2015 році цей показник становив 566,9 млрд грн, у 2014-му – 562,9 млрд грн.

Граничний обсяг дефіциту бюджету України розраховано в сумі 83,7 млрд грн, або 4% ВВП. Обсяг дефіциту на 2015 рік планувався на рівні 75,8 млрд грн (3,6% ВВП), на 2014-й – 59,5 млрд грн (3,6%).

  • КОМЕНТАР

АННА ДЕРЕВ’ЯНКО, ВИКОНАВЧИЙ ДИРЕКТОР ЄВРОПЕЙСЬКОЇ БІЗНЕС-АСОЦІАЦІЇ:

«Оптимізм Мінфіну стосовно валютного курсу зрозумілий. Рівень інфля­ції 12% цілком відповідає рівню підвищення соціальних стандартів. Рівень зростання ВВП може сягнути до прогнозованого Мінфіном. Але тільки за умо­ви здійснення очікуваних реформ, повернення капіталу в Україну, консервації ситуації на сході і продовження співпраці з МВФ».

 

ПОЧІМ КІТ У МІШКУ?

Яка податкова реформа очікує Украї­ну, навіть експертам пояснити важко. Адже важливий для держави доку­мент традиційно планують ухвалити в авральному порядку, без широкого обговорення та належної експертизи. Це, як завжди, буде кіт у мішку, бо за зміни до Податкового кодексу депута­там, ймовірно, доведеться голосувати пакетом. Такий варіант насторожує українців, адже вони так і не дізнають­ся, які підводні камені містить законо­проект. З іншого боку, якщо голосу­вання пакетом не відбудеться, то ані бюджет, ані Податковий кодекс цього року не затвердять. А отже, проігно­рують вимоги МВФ.

Експерти стверджують, що в запропонова­ному Мінфіном проекті Податкового ко­дексу немає істотних змін. «Справді, було внесено поправки в деякі статті, але це не реформа. Немає моментів, які забезпе­чать економіці вихід із кризи, а податкове на­вантаження в цьому варіанті Податкового ко­дексу збільшено», – вважає експерт Реаніма­ційного пакета реформ Ілля Несходовський.

Тим часом аналітики все-таки побачили кіль­ка неприємних «сюрпризів» для українців. За­горнуті вони в традиційну оболонку у вигляді подорожчання деяких товарів. Приміром, Мін­фін пропонує скасувати нинішні пільги з ПДВ. Такі зміни неминуче призведуть до подорож­чання ліків та дитячого харчування одразу на 20%.

Остаточного варіанта законопроекту, як з’ясувалося, просто не існує. Є урядовий, є альтер­нативний, але конкретного, за який би депута­ти віддали свій голос, немає. Той, який розро­бляли у Міністерстві фінансів, створювався у режимі підвищеної секретності, кажуть екс­перти. Навіть не всі міністри Уряду з ним озна­йомлені. То що казати про широку громаду?

Урядовці, презентуючи Податковий кодекс, відбуваються загальними фразами: олігархи і великий бізнес не зможуть ухилятися від сплати «окремих» податків, тож збільшувати­муть надходження до бюджету. В Уряді споді­ваються, що роботодавці одразу виведуть зарплати з тіні. Водночас, наголошують авто­ри змін до Кодексу, податкове навантаження на малий бізнес зменшиться. Десь ми вже

  • КОМЕНТАР

Григорій ОСОВИЙ, Голова Федерації профспілок України:

«Профспілки критично оцінюють проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо встановлення індикативної заробітної плати та стимулювання виходу з тіні об­числення та нарахування заробітних плат». Ми проти внесення такого поняття, як «індикативна заробітна плата», розмір якої розраховується залежно від розміру середньої заробітної плати у відповідній галузі економі­ки за попередній рік.

Не можемо погодитись і з запровадженням запропоно­ваного законопроектом механізму сплати єдиного соці­ального внеску на загальнообов’язкове соціальне стра­хування та податку з доходів фізичних осіб з індикатив­ної заробітної плати виключно за рахунок працівника. Ми переконані, що стягнення податків та внесків із вір­туальної, а не фактично нарахованої заробітної плати, протизаконно та призведе до зниження реальних дохо­дів працівника».

12.12.2015



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання