У небо піднявся АН-178
7 травня з аеродрому Державного підприємства «Антонов», що у
Гостомелі, піднявся в небо новий транспортний літак Ан-178. Перший політ, який
тривав годину, виконав екіпаж пілотів-випробувачів ДП «Антонов», у складі якого
командир екіпажу льотчик-випробувач 1-го класу Андрій Спасибо, другий пілот – льотчик-випробувач
1-го класу, Герой України Сергій Трошин і провідний інженер-випробувач Микола Сидоренко.
Тетяна РУБАН
«ПВ»
За польотом повітряного судна спостерігали генеральний конструктор
ДП «Антонов» Дмитро Ківа, численні гості, серед яких – президент АТ «Мотор Січ»
В’ячеслав Богуслаєв, генеральний конструктор ДП «Івченко-Прогрес» Ігор Кравченко,
Герой України Олександр Качура, керівник робочої групи зі створення Об’єднання
організацій роботодавців галузі Віктор Салюта, голова Профспілки авіабудівників
України Ярема Жугаєвич, заступник голови Об’єднання профспілок, організацій профспілок
у м. Києві «Київська міська рада профспілок» Володимир Рижих, представники багатотисячного
трудового колективу, журналісти.
Після приземлення в аеропорту екіпаж зустрічали Дмитро Ківа,
в. о. командувача Повітряних Сил ЗС України Сергій Дроздов; командир екіпажу Андрій
Спасибо доповів Дмитрові Ківі про успішне виконання польотного завдання.
Під час урочистостей відбулася церемонія презентації літака
та підписання контрактів на постачання Ан-178 за кордон. Так, підписано документи
із президентом азербайджанської компанії «Silk way» Зауром Ахундовим про продаж
десяти літаків, а також із китайською компанією Beijing A-star space and
technology про виготовлення двох повітряних суден.
Генеральний директор цієї компанії пан Ван Хунлян зазначив,
що Ан-178 гарний літак, який має великі перспективи на ринку Китаю. «Ми маємо намір
придбати два літаки, а згодом – організувати спільне виробництво Ан-178 у Китаї»,
– наголосив Ван Хунлян.
За словами Дмитра Ківи, компанії багатьох країн висловили готовність
придбати близько ста таких машин. Льотні випробування новинки триватимуть рік-півтора,
але вже нинішнього літа її буде представлено на одному із найпрестижніших авіасалонів
Франції Ле Бурже.
Середня вартість одного літака становить 40 млн доларів. Наразі
новим Ан-178 зацікавилася Саудівська Аравія, а також інші країни Перської затоки.
Під час прес-конференції командир екіпажу Андрій Спасибо наголосив
на високих льотно-технічних та експлуатаційних характеристиках нового літака, зазначивши,
що машина слухняна у керуванні і всі системи добре показали себе.
До цієї відповідальної події колектив «Антонова» готувався кілька
років. Напружена робота закінчилася вдалим зльотом і посадкою нового Ан-178. Як
зазначив голова первинної організації профспілки авіабудівників на ДП «Антонов»
Віктор Гуска, створення нового літака, а також розгортання його серійного виробництва
дасть змогу повністю завантажити робочі місця, забезпечити працівників підприємства
заробітною платою. «Держава має створити всі умови для виробництва авіаційної техніки,
зберегти висококваліфікований колектив, який випускає такі машини», – зазначив
Віктор Гуска.
Літак Ан-178, який розробляли з 2010 року на базі пасажирського
Ан-158, був створений на заміну відомому транспортнику Ан-12. Ця машина розрахована
на перевезення вантажів завважки близько 18 тонн, розвиває швидкість до 820 км/год і долає відстань
близько 5 тис. км без дозаправки.
За словами фахівців, істотна особливість літака Ан-178 полягає
у спроможності перевезення всіх існуючих типів пакетованих вантажів (у контейнерах
і на піддонах), зокрема великовантажних контейнерів 1С, що свідчить про ефективність
цього транспортного засобу для логістичної підтримки у комерційній експлуатації,
збройних силах, а також для застосування в умовах надзвичайних ситуацій. Як і
всі «антонівські» літаки, військовий варіант Ан-178 успадковує такі необхідні для
військово-транспортного літака якості, як можливість базування на малопідготовлених
аеродромах, автономність, високу надійність та бойову живучість.
Здорове покоління – сильна армія і держава
Настав час, і у державі заговорили про сильну армію. Щоб це
не залишалося на рівні декларацій, чергових намірів чи прикриття підозрілих справ,
мусить бути запроваджена комплексна програма дій, яка починається зі школи, виховання
здорового молодого покоління. Коли ж закриваються, не фінансуються відомчі дитячі
юнацько-спортивні школи, і нашу Миколаївську ДЮСШМіністерства молоді і спорту,
яка, на рівні місцевому і регіональному, є під опікою і фінансуванням відділу освіти,
мають намір зробити платною для батьків, це означає занепад дитячого спорту, великий
мінус здоровому способу життя молоді та плюс дитячій бездоглядності на вулиці.
Олег ГНАТІВ
заступник голови Миколаївської районної організації Профспілки
працівників освіти і науки України
Свідомого захисника Вітчизни, патріота виховують з юних літ,
турбуються про його здоров’я, а найперше тут – заняття спортом. Тож навіть матеріально
вигідно державі дбати про якість уроків фізкультури – з дитячого садка і з першого
класу. Важливо, аби уроки фізичної культури в початкових класах були такі ж обов’язкові,
як і уроки математики. Кажемо, що здоров’я дитини поза конкуренцією, та коли йдеться
про фізкультуру, її спокійно замінюють уроком читання. Та й учителі початкових
класів більше зорієнтовані професійно на якість знань учня, ніж на пріоритет його
здоров’я.
На мою думку, варто було б поступово з першого класу доводити
до того, щоб уроки фізкультури вів спеціаліст, а не вчитель початкових класів. Бажано,
для користі справи, без матеріального їх обмеження. Тим паче, що багато тренерів-викладачів
і викладачів-тренерів мають заняття у загальноосвітніх школах. Це позитивно в тому
плані, що викладачі, які закінчили інститут, чи як тепер – університет фізкультури,
крім педагогічних знань, мають відповідні знання з медицини, валеології тощо.
Сказавши «А», маємо за вимогою часу сказати «Б», тобто прирівняти тренерів-викладачів
до учителів, забезпечивши їх відповідними соціальними гарантіями.
За вимогою життя і часу ми вже належимо до профспілки працівників
освіти і науки, тільки в державі цю приналежність намагаються в соціальному плані
зводити на манівці. Дивно виглядає, що ми, викладачі, тренери дитячих спортивних
шкіл, маємо виплату за сумлінну працю, але не маємо за престижність. Виховувати
здорове покоління – основу армії і держави – хіба не престижно?
У минулі роки нам спробували урізати відпустки із 42 днів до
24. Тоді ми справді відчули силу та важливість нашої освітянської професійної спілки.
Я, як голова профкому Миколаївської ДЮСШ, звернувся за порадою і допомогою до голови
районної організації Степанії Дубик. Отримали відповідну консультацію та підтримку
обласної галузевої профспілки, написали листи у міністерства й отримали відповідь:
нам таки належить 42 дні. Адміністрації школи (що й внесли в наш колективний договір
з роботодавцем) – 24 дні плюс сім. До слова скажу, якби не наша потужна галузева
профспілка, то всі інші колеги таки обходилися б 24 днями відпустки.
Відповідь з міністерства наш директор зачитав на обласній нараді,
тож усі колеги скористалися нашою правовою інформацією.
Миколаївська ДЮСШвиховує 438 дітей району в секціях з футболу,
легкої атлетики, волейболу, плавання, настільного тенісу. Працюють філії у сільських
школах. Маємо майстрів спорту, наші вихованці брали участь у міжнародних змаганнях,
чемпіонатах світу юніорів з легкої атлетики, футболу.
У громадській професійній організації, для прикладу, в тому ж
Миколаївському районі, ми разом – школа, позашкільні заклади освіти. Робимо одну
спільну справу в навчанні і вихованні дітей.
Сподіваємося, наша профспілка на рівні обласному і всеукраїнському
ставитиме послідовно та настійно питання про те, щоб викладачі позашкільних освітянських
установ мали всі пільги й соціальні права, які має вчитель загальноосвітньої
школи.
28.05.2015
|