У Києві зупинився комунальний транспорт: люди вимагають зарплату
Терпець працівників
столичного комунального транспорту таки увірвався. Вони розпочали безстроковий
страйк, вимагаючи виплатити заробітну плату, яку не отримують вже декілька
місяців.
Тетяна РУБАН
«ПВ»
17 грудня близько сотні працівників КП «Київпастранс» і профспілкових
організацій, перекривши рух по вулиці Грушевського, пікетували будівлю
Кабінету Міністрів України, вимагаючи повернути їм заборговану зарплату за
три місяці. За словами страйкарів, із середини вересня вони не отримують плати
за свою трудову діяльність. Як повідомив голова профкому КП «Київпастранс»
Сергій Болденюк, вже близько трьох місяців працівники підприємства живуть без
зарплати. «За вересень погасили лише 50% коштів, за жовтень і листопад не дали
нічого», – зазначає він.
Середня сума заборгованості із заробітної плати працівникам
КП «Київпастранс» складає близько 5 тис. гривень. Вони вже направляли
відповідні звернення до Кабінету Міністрів, але поки що безрезультатно. Тому
й зібралися на перший страйк під стінами Уряду.
18 грудня на маршрути не виїхали водії Подільського та
Дарницького трамвайних депо, Дарницького автопарку та швидкісного трамваю.
Того дня на маршрути не вийшли 214 трамваїв. Як повідомляють водії, керівництво
підприємства пообіцяло їм виплатити зарплату. 17 грудня видали гроші за
вересень, наразі чекають на зарплату за жовтень та листопад.
Проблему визнає й керівництво підприємства. Як заявив під
час прес-конференції в Укрінформі генеральний директор «Київпастрансу» Сергій
Майзель, станом на 18 грудня погашено заборгованість за вересень. За його
словами, частково не виплачено зарплату за жовтень і листопад, а загальна сума
боргу підприємства перед працівниками становить більше 100 млн гривень. Наразі
питання вирішується на рівні Уряду та КМДА.
Сергій Майзель зауважив, що борги із зарплати в «Київпастрансі»
виникли в зв’язку з тим, що 60% пасажирів комунального транспорту столиці
належать до пільгових категорій, кошти за перевезення яких Кабмін заборгував, а
також через необґрунтований рівень тарифів. Щоденно на дороги столиці виїздить
до 1400 одиниць рухомого складу, що перевозить близько 1,5 млн пасажирів. Комунальне
підприємство перебуває в такому стані, що без підвищення тарифів на проїзд
уже через півроку киянам не буде на чому їздити, та й самого громадського
транспорту також не буде.
У лютому 2015 року «Київпастранс» має намір підвищити
тарифи на проїзд у громадському транспорті, зокрема наземному – до 3 грн,
міській електричці та метро – до 4 грн. Сергій Майзель пояснює це тим, що
комунальне підприємство не отримує прибутку. Крім того, будуть переглядатися
пільгові категорії, адже на сьогодні пільговики складають 61% загальної
кількості пасажирів.
Як повідомили в Департаменті транспортної інфраструктури
Київської міської адміністрації, до кінця 2014 року КМДА перерахує КП
«Київпастранс» 50 млн грн для виплати зарплатних боргів за жовтень і 67 млн грн
– за листопад.
Керівник «Київпастрансу» запевнив, що до Нового року питання
заборгованості із зарплати на підприємстві буде вирішено. Однак працівники вже
не вірять обіцянкам адміністрації та влади, вимагаючи стовідсоткової виплати
боргів і зарплати за грудень, інакше вони страйкуватимуть й надалі.
26.12.2014
|