РЕЙДЕРСТВО ПІД ПРИКРИТТЯМ «ДЕРЖАВНИХ ІНТЕРЕСІВ»
П
рес-служби СБУ та ДБР показово відзвітували про
чергову «перемогу»: накладено арешт на 45 майнових комплексів профспілок та
зупинено «злочинну схему».
Арешти майна, допити, проведення
обшуків та вилучення документів – саме такими діями держава, в бюджет якої
сплачуються багатомільйонні податки з діяльності профспілкових організацій та
їх підприємств, намагається блокувати ФПУ. Акцентуємо: саме з профспілкових
організацій, майно яких було створено за рахунок профспілкових коштів.
А хтось переймався питанням
ефективності використання майна державних санаторно-курортних закладів та
розміру дотацій на їх утримання з бюджету? Яку частину прибутків віддають ці
заклади державі? Бо з профспілковими готелями та санаторіями все прозоро та
зрозуміло: здійснення діяльності – отримання прибутку – сплата обов’язкових
податків та платежів.
Яскравим прикладом неефективності
державного управління витребуваними у державну власність оздоровницями, туристичними
базами та готелями є санаторій «Зелений Мис», «Cанаторій ім. Коцюбинського»,
санаторії «Сокілець», «Гірський», «Великий Луг» (Приазовкурорт), туристична
база «Форель», «Горіховий Гай», готель «Хортиця». Відсутність передбаченого
фінансування на утримання таких об’єктів призвела до скорочення робочих місць,
припинення господарської діяльності, відсутності відрахувань до бюджету та, як
наслідок, руйнування об’єктів. Отже, незрозуміло з якою метою, всупереч
науково-експертним висновкам, рішенням національних та міжнародних судів,
позиції Міністерства юстиції України держава намагається націоналізувати
профспілкове майно.
Прикриваючись поняттями
«державних інтересів» та «нанесення збитків державі», Державне бюро
розслідувань, Офіс Генерального прокурора та Служба безпеки України порушили
низку кримінальних проваджень проти Федерації профспілок України, ПрАТ
«Укрпрофоздоровниця» та ПрАТ «Укрпрофтур», в яких розслідується нібито
незаконне відчуження об’єктів державної форми власності.
Але щодо такого майна держава, в особі
уповноважених на те органів, здійснила реєстрацію права власності за профспілками
та створеними за їх участю акціонерними товариствами, в тому числі на підставі
чинних рішень судів, винесених іменем України, якими було встановлено
правомірність набуття права власності профспілками.
Користуючись невизначеністю правового режиму
майна загальносоюзних громадських організацій та нормативно-правовими
актами, які не мають зворотної дії у часі, держава займається вільним
трактуванням норм підзаконних актів для вилучення майна у законних власників.
При цьому Європейський суд з прав людини вважає, що обмеження права приватної
власності без виплати справедливої компенсації вартості вилученого майна є
нічим іншим, як порушенням державою статті 1 Першого протоколу до Конвенції.
ДЕПАРТАМЕНТ
КОРПОРАТИВНИХ ПРАВ ТА МАЙНА ФПУ
15.08.2021
|