« на головну 27.04.2018
Архів номерів  •  Актуальний номер » (943)
29
Березень
 
Інтерв’ю
 
ГОЛОВНА МЕТА – ЗАХИСТ НАЙМАНОГО ПРАЦІВНИКА

ГОЛОВНА МЕТА – ЗАХИСТ НАЙМАНОГО ПРАЦІВНИКА


РУБРИКИ


Передплата





Статті Резонанс

КОПІЙКА ГРИВНЮ ВЖЕ НЕ БЕРЕЖЕ

КОПІЙКА ГРИВНЮ ВЖЕ НЕ БЕРЕЖЕ

Н аціональний банк України планує припинити карбуван­ня монет номіналом 1, 2, 5 та 25 копійок і запрошує громад­ськість до обговорення новації. «Мо­нети дрібних номіналів (1–5 коп.) майже припинили відігравати істот­ну роль у розрахунках населення за товари та послуги. Вони не повною мірою забезпечують функцію обігу. Водночас вартість виготовлення та­ких монет перевищує їхню номіналь­ну вартість. Інші учасники готівково­го обігу щорічно несуть витрати на оброблення, транспортування, збері­гання цих монет. Разом з тим, монети дрібних номіналів майже не поверта­ються з обігу до банківської систе­ми», – пояснюють в НБУ.

Якщо призупинять карбування монет номіналом 1, 2, 5 копійок, то 25 копійок виявляться «зайвими», адже нічим буде давати решту. Тому пропонують залишити лише ті монети, що діляться на 10 – тобто 10 та 50 копійок, а також одногрив­неві монети.

У пояснювальній записці йдеться про актуальність такого кроку, адже відмова від карбування зазна­чених монет дозволить регулятору економити більш як 90 млн грн що­року. Це означає, що витрати на ви­пуск дріб’язку в кілька разів пере­вищують номінал цих монет.

Громадськість до обговорення го­това лише наполовину. Населення побоюється, що у чеках почнуть за­округлювати в більший бік, а отже, усі товари подорожчають. Такої ж думки й фінансовий експерт Руслан Чорний: «Всі будуть розраховувати не на одну-дві копійки, а збільшува­ти до більшого. І це спричинить по­вний перерахунок усіх цін. У нас та­кож до ціни товару закладається ПДВ, який теж, у першу чергу, роз­раховується на копійки. Тобто всі ціни на товари будуть змінені, і роз­рахунок ПДВ у тому числі. І зага­лом ціна товару може збільшитися на кілька гривень».

Член наглядової ради Національ­ного банку України Тимофій Милова­нов вважає, що відмова від дрібних грошей – це наслідок впливу інфляції на національну валюту. Хоча одна копійка лишатиметься однією сотою гривні, на неї фактично вже немож­ливо нічого купити, зазначає він. Од­нак трагедії з цього робити не варто, з часом купівельна спроможність будь-якої грошової одиниці, чи то гривня, чи долар, стає меншою. Адже інфляція присутня практично в усіх економіках світу. У здорових еконо­міках – менше, у не зовсім здорових – більше, констатує економіст. Для розвинених країн, на кшталт США, країн Євросоюзу чи Канади, опти­мальним рівнем інфляції є 2–3% на рік, а для тих, що розвиваються, ба­жано триматись у межах 5%, зазна­чає Тимофій Милованов. Показники інфляції в Україні член наглядової ради оминув своєю увагою.

ОКСАНА ГАЛИЦЬ, ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ ГРОШОВОГО ОБІГУ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ:

«Припинення карбування монет дрібних номіналів не відіб’ється на рівні інфляції в Україні. Не потрібно й змінювати ціни на товари. Дрібні монети й надалі перебуватимуть в обігу. Тобто ми не вилучаємо їх з обі­гу, а плануємо припинити їхнє карбування з тим, щоб додатково не ви­пускати в обіг».

 

ЛЮКС, СТАНДАРТ, ЕКОНОМ

У же з наступного року ПАТ «Укрзалізниця» планує переглянути вартість тарифів на пасажирські пере­везення. Як заявив виконувач обов’язків голови правління Євген Кравцов, «необхідно критично по­глянути на цю проблему». Проблема полягає в тому, що в УЗ розглядають кілька категорій якості обслуговування – від високої, «по-багатому», до перевезення соціальних катего­рій громадян, тобто переважної більшості українців. На думку пана Кравцова, у класі «люкс» мають їздити «люди, які свідомо купують дуже якісні послуги, і готові за це пла­тити». «Чому ми штучно стримуємо рівень цін на ці переве­зення?» – дивується новий очільник «Укрзалізниці». До того ж, ці кошти підуть не в кишеню залізничників, це інвестиції у рухомий склад, пояснюють у залізничному відомстві.

Серед населення зчинилася паніка. У соціальних мережах розповідають про «величезне» подорожчання уже на ново­річні свята. У ситуацію мусив втрутитись міністр інфра­структури Володимир Омелян, який спростував інформа­цію про «величезне» подорожчання залізничних квитків. «Безумовно, якщо «Укрзалізниця» надасть сервіс, який відповідатиме нормальним європейським умовам, це ко­штуватиме інші гроші. Але це, чесно, не буде величезним, і, чесно, не буде одноразово. Нові вагони з кращими послу­гами коштуватимуть дорожче. Звичайні – дешевше», – за­значив міністр.

Радник міністра Олександр Кава деталізує нововведення: «У поїзді економ-класу буде базовий набір послуг, а ваго­ни – не нові плацкарти та купе. Потяги рівня стандарт бу­дуть кращими. А комфорт-класу складатимуться з нових купейних та СВ-вагонів. Купуючи квиток, пасажир бачи­тиме, якого класу цей потяг. Однак за кожним напрямом не обов’язково їздитимуть потяги всіх класів. Так, на од­ному напрямку може їздити тільки склад класу комфорт або економ».

У міністерстві вважають, що в Україні мають, нарешті, з’явитись конкуренти «Укрзалізниці». Без появи приват­них пасажирських, та й вантажних, перевізників не зможе успішно розвиватись як державна компанія «Укрзалізни­ця», так і транспортна галузь загалом.

Зміни покликані зробити поїздки більш передбачувани­ми і збільшити прибуток компанії. У залізничних проф­спілках вважають, що зараз дуже важко буде поділити по­тяги на класи, оскільки рухомого складу просто не виста­чає. Своєю чергою, в «Укрзалізниці» заявляють, що на­ступного року планують закупити 10 нових швидкісних потягів.

Глава Уряду Володимир Гройсман взагалі анонсував наймасштабніше оновлення «Укрзалізниці» за останні 15 ро­ків . Вже до кінця цього року планується оновити 188 паса­жирських вагонів. У 2018 році модернізують ще до 310 ва­гонів. З них 60 куплять, а 160 – капітально відремонтують.

Оновлення охопить майже 1/6 парку, який сьогодні є в екс­плуатації, поділився Прем’єр-міністр. Окрім цього, цен­тральне місце в планах на найближчий рік приділять під­вищенню комфорту перевезень, додав очільник Кабміну.

  • КОМЕНТАР

Євген КРАВЦОВ, виконувач обов’язків голови правління ПАТ «Укрзалізниця»:

«До кінця поточного року ми не будемо підвищу­вати вартість квитків для пасажирів, а наступного року почнемо дискусію, представимо класи і рівні сервісу для пасажирів, щоб змінити підходи до ціноутворення. Йдеться про помірне підвищення цін, яке не торкнеться соціально важливих категорій. Підвищен­ня, насамперед, стосуватиметься поїздів «Інтерсіті» і категорії «комфорт». Ми хочемо дати пасажиру вибір. Розділити ціни на квитки за рівнем сервісу і якості транспорту.

Люкс буде забезпечувати рентабельність, за рахунок якої фінан­суватимуться соціальні перевезення – з низькою ціною, простим і доступним сервісом. Потрібно уникнути ситуації, коли люди ку­пують дорогі квитки, а отримують невідповідний сервіс. Через кілька років із зростанням добробуту попит на економ-клас, спо­діваюсь, відпаде сам собою».

10.12.2017



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

06.04.2018 12:52

06.04.2018 12:51

16.03.2018 21:07

27.02.2018 12:13

31.01.2018 18:13

31.01.2018 18:13

31.01.2018 17:29

31.12.2017 19:03

31.12.2017 19:01

10.12.2017 05:38

Усі новини


Опитування

Чи подобається вам новий дизайн газети?

Так
- 63,89 %
Ні
- 31,94 %
Усього: 72 голосів


Аккумуляторы для ноутбуков
Интернет-магазин по продаже батарей и блоков питания.






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2018©

01042, Украіна, м. Київ
бульвар Дружби народів, 5.
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання