ПІДРАХУВАЛИ – ПРОСЛЬОЗИЛИСЬ
Від середини травня тарифи на холодну
воду зросли для 24 водоканалів України. Також подорожчало водовідведення гарячої
води. Таке рішення ухвалила Національна комісія. Відтак у деяких містах України
зростуть цифри в платіжках.
В
Україні тариф на водопостачання кожне підприємство
розраховує для себе самостійно. До вартості послуги входять зарплати
співробітників, електроенергія, ремонт, податки, амортизація мереж тощо.
Залежно від обладнання, кількості робочих місць, стану систем ціна води в різних
підприємств «своя».
Чому відбулось нинішнє подорожчання? Експерти кажуть,
що українці витрачають менше води, аніж передбачалось у розрахунках водоканалів.
Громадяни почали економити і масово встановлювати лічильники. Якщо без
лічильника домогосподарства сплачували за нормою у 8 куб. м води, то ті, хто
має лічильник, переконалися, що можна споживати трохи більше 2 «кубів» на
людину. А це означає, що підприємства якщо й не зазнали збитків, то втратили
високі прибутки, до яких звикли за десятки років.
Чиновники говорять про економічну обґрунтованість
підвищення тарифів. Експерти ж мають свою думку. Ринок води, стверджують
аналітики, монополізований. У таких умовах єдиним критерієм збалансування інтересів
«постачальник-споживач» має бути можливість виробляти і здатність купувати.
Адже якщо у виробника ціни зростають, а населення не в змозі платити за його
послуги, це призводить до банкрутства виробника чи постачальника.
Попри те, що діючі ціни на постачання води та водовідведення
вже переглядали на початку року, Національна комісія, що здійснює регулювання
у сферах енергетики та комунальних послуг, вирішила вкотре відкоригувати
тарифи. Рівень подорожчання коливається від 7 до 28%. Найбільший відсоток
зростання – у Львові, в чисельному вимірі тарифу – Рівному та Києві.
Підвищення
вартості води для українських споживачів є абсолютно необґрунтованим. Таку думку
висловив колишній міністр з питань ЖКГ Олексій Кучеренко. «Вартість холодної води
зросла як у столиці, так і по всій країні. Нацкомісія практично таємно підняла
ціни. Мотивація просто безглузда: зниження споживання води. Тож на прохання монополістів
вони змушені підвищувати тарифи. Нісенітниця, й годі!» – стверджує екс- міністр.
І додає, що раніше у «Київводоканалі» називали суму у 7,5 грн за кубометр достатнім
і обґрунтованим тарифом. А що нині? Чому сума у 13,77 грн за куб. м води не влаштовує
монополіста?
ОЛЕКСАНДР СЕРГІЄНКО,
ДИРЕКТОР «ІНСТИТУТУ МІСТА»:
«Уряд, міжнародні організації
закликають українців економити. Люди за свої кошти встановлюють лічильники. Практика
показує, що реальне споживання води за лічильником може становити 2–2,5 куб. м,
хоча до його встановлення постачальник нараховував по 8 куб. м. Тобто зараз компанії
недоотримають свій прибуток. І коли дійсно з’являється економія, Уряд бере і підвищує
тарифи, щоб не впали прибутки водоканалів. Це цинізм вищого ґатунку, адже в такому
випадку втрачається весь сенс економії».
ПЛЯЖНИЙ СЕЗОН
– ПІД НАГЛЯДОМ ПОЛІЦІЇ
У Києві розпочала роботу нова річкова
поліція. Її ще називають водною поліцією. На працівників відділу покладені обов’язки
із забезпечення правопорядку на акваторії річки Дніпро та на об’єктах Київського
воднотранспортного комплексу.
Д
ва тижні тому відбулась
презентація можливостей оновленого відділу водної поліції і його взаємодії із
спеціальним підрозділом поліції КОРД. У рамках презентації співробітники водної
поліції у взаємодії з бійцями цього підрозділу провели операцію із затримання
умовних злочинців, які захопили річкове судно. Голова Національної поліції
Сергій Князєв висловив надію, що підрозділ буде позитивно оцінено громадянами.
«Я думаю, що молодий підрозділ матиме позитивні відгуки від громадян», – сказав
він. За його словами, така подія є дуже доречною, враховуючи початок літнього
сезону. Громадяни з настанням літнього тепла починають активно відпочивати на
воді і в прибережній зоні, тому треба надійно охороняти їх спокій. Підрозділ
захищатиме Київ не лише з води, а й з повітря.
Як це все відбуватиметься на практиці? Квадрокоптери річкової
поліції здійснюватимуть об’єктивний моніторинг ситуації на Дніпрі й оперативно
надсилатимуть всю інформацію на берег. У разі потреби на порятунок потопаючих
чи затримання порушників вирушать патрульні водної поліції. Якщо ситуація
буде надто складною, залучатимуть спеціальний підрозділ КОРД. Водну акваторію
пильнуватимуть понад півсотні поліцейських. Їх завданням буде нагляд за
дотриманням швидкісного режиму та маневрування учасниками руху на воді,
перевірка на тверезість керманичів, боротьба з браконьєрами тощо. Мрією
річкових патрульних є отримати техніку, котра дозволить наздоганяти водні
мотоцикли, бо навіть нові катери на це не здатні.
Загальна площа території, що підпадає під обслуговування нового
підрозділу, становить близько 1,6 тис. кв. км. Крім того, за словами
правоохоронців, незабаром оновлені, додатково оснащені підрозділи поліції на
воді з’являться в Дніпропетровській, Запорізькій, Херсонській, Миколаївській,
Полтавській, Черкаській, Одеській та Донецькій областях.
«Завдання річкової поліції – забезпечення громадського порядку в
акваторії Дніпра, боротьба з браконьєрами та допомога громадянам на воді», –
розповідає командир оновленого підрозділу старший лейтенант Володимир Горлач.
Він змалював технічне оснащення підрозділу: сім катерів, яких вочевидь недостатньо
для повноцінного функціонування. Адже поліцейські мають нести варту на
території 43 км водної артерії головної річки країни. До того ж, якщо говорити
про боротьбу з браконьєрами, слід визнати, що ці порушники давно вивчили поліцейську
техніку і спритно ховаються при її появі.
Ще річкова поліція буде попереджати транспортні пригоди на воді.
На переконання співробітників нової поліції, водні пригоди – це справжня
катастрофа, адже переважна більшість власників швидкісних катерів не
дотримуються елементарних правил руху.
Перед початком
пляжного сезону відділ річкової поліції отримав засоби аеророзвідки, що значно зменшать
витрату ресурсів і сприятимуть швидкому реагуванню на надзвичайну подію. У планах
– ремонт адміністративних приміщень та житло для співробітників.
КОМЕНТАР
Михайло ПАЛАМАРЧУК, перший заступник голови Комітету
Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної
діяльності:
«Транспортна,
водна міліція вже була. Потім її ліквідували. Зараз знову відновлюють. Ця поліція
потрібна. Адже багато злочинів вчиняють на транспорті – і на дорозі, і на водних
просторах. Зокрема, йдеться про браконьєрство, а також убивства, пограбування.
Тому я вважаю, що така поліція дає суспільству більше захищеності, спокою. Тепер
головне, щоб ця поліція запрацювала. Адже створити можна все що завгодно. Важливо,
як працюватиме ця поліція, чи впорається із своїми обов’язками, як звітуватиме перед
суспільством. Загалом, система МВС має гнучко реагувати на виклики і, не змінюючи
чисельність особового складу, перерозподіляти сили туди, де в цьому є потреба.
Чи то економічні злочини, чи вулична злочинність, чи інші злочини. Але, повторюю,
важливо, щоб це відбувалося без збільшення чисельності поліції. Бо інакше ми перетворимося
на поліцейську державу».
03.06.2017
|