« на головну 24.11.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1261)
24
Жовтень
 
Інтерв’ю
 
ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ

ЗАКЛАД ВИЩОЇ ОСВІТИ – ЯК ОСНОВА СОЦІАЛЬНОЇ СТАБІЛЬНОСТІ ТА ВІДБУДОВИ УКРАЇНИ


РУБРИКИ


Передплата





Статті Резонанс

ПРИДИВЛЯЮЧИСЬ ДО СУСІДІВ

ПРИДИВЛЯЮЧИСЬ ДО СУСІДІВ

Уряд ухвалив рішення про введення референтних цін на ліки з 1 січня 2017 року. Це означає, що з першого дня нового року максимальна ціна на ліки не може перевищу­вати ціни на ті самі препарати в сусідніх державах.

На першому етапі в такий спосіб планують регулюва­ти ціни на ліки від серцево- судинних захворювань, діа­бету 2 типу та бронхіальної астми – саме ті, на які поширюється про­грама реімбурсації – відшкодуван­ня вартості за державний кошт, на що в бюджеті 2017 року закладено 500 млн грн. Сама програма від­шкодування запрацює з 1 квітня наступного року.

Як визначатимуть референтну ціну, пояснила виконувач обов’язків міністра охорони здоров’я Уля­на Супрун: існуючі нині ціни вироб­ників порівняють із цінами п’яти країн-сусідів, оберуть найнижчу і виставлять її як найвищу, за яку можна продавати ці ліки в Україні. Її сформують на основі показників у Польщі, Словенії, Чехії, Угорщині і Латвії. До слова, система рефе­рентного, або порівняльного, ціно­утворення успішно функціонує в більшості країн Європи, за винят­ком Великобританії та Швеції.

У постанові Кабміну передбачено й регулювання торгових надбавок. Якщо йдеться про оптову торгівлю, надбавки знизяться вдвічі, до 5%. Що ж до роздрібних цін, то надбавка не буде перевищувати 20%. В усяко­му разі, такі цифри погоджено з Мі­ністерством охорони здоров’я.

Експерти не виключають, що ініціативи Уряду щодо модерніза­ції ринку медичних препаратів мо­жуть наразитися на потужну про­тидію з боку фармацевтичних ком­паній. Це добре розуміють в Уряді. Недарма Глава Кабміну Володи­мир Гройсман попередив представ­ників компаній, що їм не варто створювати штучний дефіцит ліків на ринку після набрання чинності урядового рішення про справедли­ві ціни на медикаменти.

Чи вистачить такого поперед­ження, щоб здолати спротив фар­макологічних компаній, побачимо вже на початку січня. Однаково рі­шення високопосадовців спрямова­ні на те, аби зробити систему забез­печення ліками прозорішою. Не се­крет, що сьогодні більшості насе­лення ліки взагалі недоступні, вод­ночас аптечна мережа розширю­ється навіть не з кожним роком, а практично днем. На одному клап­тику землі зазвичай розташовані дві, а то й три аптеки, в яких не тільки різні вивіски, а й ціни. Поде­куди різниця у вартості медика­ментів сягає 200 грн. Загалом за останні два роки цінники в аптеках підскочили на 200–300%, особливо на імпортні широко розрекламова­ні медичні препарати.

  • ПЕТРО БАГРІЙ, ПРЕЗИДЕНТ АСОЦІАЦІЇ «ВИРОБНИКИ ЛІКІВ УКРАЇНИ»:

«Референтне ціноутворення існує в усьому світі. В Україні ціна на ті самі молекули має бути не вище, ніж три найнижчі ціни в референт­них країнах. Тим паче, що з 1 квітня наступного року в Україні запро­ваджується механізм реімбурсації на ліки за трьома видами захворю­вань. Ті, хто хоче продавати свої ліки й отримувати відшкодування з держбюджету, змушені знизити ціни».

 

ЄДИНИЙ. ЕЛЕКТРОННИЙ. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ

Невдовзі парламент має ухвалити законо­проект щодо впровадження автоматизованої системи оплати проїзду в міському пасажир­ському транспорті. Експерти вже назвали цей законопроект інноваційним, оскільки він передбачає відмову від готівкового розра­хунку за паперові квитки.

Фахівці характеризують існуючу систему оплати і контролю в міському транспорті як відсталу й архаїчну, тож закликають рішучі­ше переходити на європейські моделі.

Дійсно, використання паперових квитків не дозволяє проконтролювати реальний пасажирський потік, а отже, відстежити потік готівкових коштів. А в міських маршрутках зазвичай взагалі не видають квитків.

На який ефект розраховують автори законопроекту? Система забезпечить зручну систему оплати і контро­лю, що призведе до зменшення часу затримки громад­ського транспорту на зупинках. Окрім цього, електро­нний облік пасажиропотоку на маршрутах дозволить оцінити реальний обіг коштів, обґрунтованість тарифів на перевезення і можливості для оновлення автопарку.

Якщо документу дадуть зелене світло, українці змо­жуть пересуватися містом за допомогою спеціальної електронної картки, якою можна буде розрахуватися за поїздки в автобусах, трамваях, тролейбусах, місь­ких електричках, метро і навіть маршрутках. Карту можна буде поповнювати готівкою в спеціальному терміналі або за допомогою кредитної картки.

Як запевнили в Міністерстві інфраструктури, вже за­раз щонайменше 15 українських міст готові приєдна­тися до нововведення. Очікується, що щорічно е-квитком користуватимуться понад 560 млн пасажи­рів. А ось як виглядатиме проїзна картка, які види транспорту охоплюватиме і де взяти на це гроші – кож­ному місту доведеться вирішувати самостійно. Ціна питання для одного міста – 8–15 млн євро залежно від інфраструктури та населення. Поки що кожне місто розраховує впровадити систему за рахунок залучення інвесторів, міжнародних донорів або отримати гроші в кредит від міжнародних організацій.

Експерти ж попереджають, що закон може не сподоба­тись більшості перевізників, бо вони звикли не дуже ді­литись виручкою з бюджетом міста. Самі пасажири поки що переймаються питанням вартості такої новації.

  •  КОМЕНТАР

Яніка МЕРИЛО, радник міністра інфраструктури:

«Оплата в будь-якому транспорті через один пластик – це зручно, не треба шукати готівку або принижуватися, доводячи, що ти пільговик. Електронна картка транспорту практично одразу враховує, за скільки проїздів людина заплатила і на які пільги має право. Також місто отримує ста­тистику транспортних потоків, може оптимізувати маршрути і компенсувати пільги за реальними розрахунками, відстежуючи, наприклад, чи проїхали маршрутки визначеним маршрутом.

Коли ми кажемо «електронний квиток», це зовсім не означає, що йдеться про дуже простий пластик. Це елементарний робо­чий інструмент. Це можливість відстежити реальні пасажиро­потоки, вивести значну частину перевезень з тіні. А в тіні, за найскромнішими підрахунками, працюють до 20% перевізни­ків. Якщо проаналізувати такий масштаб прихованих прибутків, то це близько 4% бюджету середнього міста».

03.12.2016



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

11.11.2024 21:24

11.11.2024 21:23

25.10.2024 21:44

11.10.2024 22:50

10.10.2024 22:03

08.09.2024 21:09

23.08.2024 22:29

23.08.2024 22:00

10.07.2024 21:02

08.07.2024 20:16

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання