ПОСТАВИТИ НА ЛІЧИЛЬНИК!
На недавньому засіданні Верховної Ради прийнято за основу
законопроект «Про комерційний облік комунальних послуг». Мета – створити в
Україні правові умови для забезпечення 100% комерційного обліку споживання
тепла і води. Законопроект передбачає запровадження обов’язкового комерційного
приладного обліку на вході до будинку, що виявить реальне споживання теплової
енергії, гарячої та холодної води. Крім того, обов’язковим має стати і
розподільчий приладний облік між споживачами багатоквартирних будинків. Також
встановлюються граничні терміни запровадження обліку: для нежитлових будівель –
до 1 жовтня 2017 року, а для житлових – до 1 жовтня 2018 року.
Наявність обліку мотивуватиме споживача змінювати поведінку,
зазначають експерти. Це вже підтвердила практика впровадження обліку газу.
«Розмови про тарифи є безпідставними, поки все споживання
енергії не враховується, – стверджує експерт реанімаційного пакету реформ Андрій
Желєзний. – При високих тарифах потрібно зменшувати платіжки, економлячи
енергію, а не годувати з власної кишені монополістів. Нарешті політики і
чиновники замість популізму починають рішуче діяти в напрямку реформування
енергетики».
Про лічильники тепла говорять давно, але досі це було
питанням громадянської свідомості, а не загальнодержавної політики економії.
Споживачі продовжували сплачувати і за фактично використану теплову енергію,
і за втрати тепла по теплотрасах, а чиновники агітували за економію енергії.
Власники квартир не знали, в яких обсягах споживають тепло та скільки його
«губиться» на шляху до помешкання. «Цей закон зобов’язує відкрити інформацію
для кожного споживача про те, скільки надійшло теплової енергії чи води,
скільки було сплачено, скільки розподілено на загальногосподарські потреби і
на кожну квартиру – щоб люди розуміли, що їх не ошукують», – зазначила Альона
Бабак, заступник голови Комітету ВР з питань будівництва, містобудування і
житлово-комунального господарства, співавтор законопроекту.
Енергозбереження та економія коштів за опалення почнеться
тільки після встановлення в будинку теплового лічильника. Встановлення такого
приладу – компетенція комунальних теплопостачальних компаній. Вони мають
придбати лічильник, встановити, проводити періодичну перевірку. Витрати
закладаються в тариф, і для того, щоб ця додаткова сума не стала непомірним
тягарем для родини, можуть бути розписані на 5 років.
ЄВГЕН МАГЛЬОВАНИЙ, ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ ТЕХНІЧНОГО
РЕГУЛЮВАННЯ ДЕРЖЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ:
«Економія починається з обліку. Якщо відсутня інформація про
те, скільки споживає конкретний об’єкт, про економічне відображення
енергоефективності не може бути й мови. Лише лічильник покаже, скільки
електроенергії або води зекономить будинок, провівши термомодернізацію стін,
заміну вікон тощо».
ПЛЮС СУБСИДІЗАЦІЯ ВСІЄЇ КРАЇНИ
Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман вимагає від місцевої
влади буквально за тиждень виправити ситуацію з призначенням житлових субсидій
громадянам. Для цього, наголошує Прем’єр, потрібно виявити кожну родину і, якщо
вона має бажання отримати компенсацію, забезпечити таку допомогу. Кошти на
субсидії є, все абсолютно у робочому стані, запевнив Глава Уряду.
Тоді чому раптом постала ця проблема? Виключно через те, що в
одних регіонах показник призначення субсидій сягнув 100%, а в деяких не дотягує
і до 20. І це зовсім не означає, що людям не потрібні субсидії, кажуть в Уряді.
Причина в іншому: чиновники на місцях не здатні провести елементарну роботу –
виявити людину, яка потребує допомоги, і вчасно таку підтримку забезпечити.
В Уряді наголошують, що громадяни можуть подавати заявки на
отримання субсидії в будь-який час, навіть у січні. Якщо це станеться, відповідні
служби зроблять перерахунок, аби громадяни отримали знижку на оплату
житлово-комунальних послуг за попередні місяці.
Наразі субсидії вже призначено 6,4 млн українських родин. Раніше в
Уряді прогнозували, що цього року субсидій потребуватимуть 8–9 млн родин. На
виплату цих субсидій у бюджеті на наступний рік Уряд планує закласти 52 млрд
грн. Уявімо собі, що прогноз Кабміну справдиться, а кількість субсидіантів
сягне 9 млн родин. У такому випадку витрати держави мають зрости до 160 млрд
грн. Де шукати решту 108 млрд, в Уряді не пояснюють. Там переймаються питанням,
щоби влада мала абсолютно нормальне «людське обличчя». «А це можливо лише тоді,
коли ми самі вболіваємо за результат, коли ми розуміємо, що є інструменти», –
стверджує Прем’єр-міністр.
За даними Мінсоцполітики, середній розмір житлової субсидії
в Україні в цьому опалювальному сезоні становить 2 тис. грн. Найбільше
субсидій призначено в Сумській, Полтавській, Донецькій, Черкаській, Вінницькій,
Київській, Івано-Франківській, Львівській та Волинській областях. Водночас
визначено й аутсайдерів. Це Одеська та Закарпатська області.
Максим ГОЛЬДАРБ, директор громадської організації
«Публічний аудит»:
«Уся субсидійна історія може «вилізти боком» державному
бюджету України. На сьогодні держава вже заборгувала постачальникам ЖКП 25,3
млрд грн за нараховані субсидії. І це при тому, що в 2016 році на субсидії
передбачено близько 40 млрд. Про що ми будемо говорити, коли потреби сягнуть 80
млрд грн? Адже представники Мінфіну вже офіційно повідомили, що майбутні витрати
на субсидії можуть становити 3,8% ВВП. В Україні нині створено ситуацію, коли
штучно роздуваються «комунальні» ціни, що, закономірно, викликає потребу в
субсидіях. Це робиться для того, аби поставити народ в умови, коли він
вимушений віддати свої заощадження. І це вже не економіка. Абсурдність полягає
в тому, що «роздута» вдвічі ціна на газ потім розподіляється на прибуток олігархату,
монополістів, які є власниками газовидобутку, теплокомуненерго, а також влади,
яка затверджує подібні тарифи».
19.11.2016
Коментарі
#2 24.11.2016 12:04 добавил: Від рівнян | додати коментарНатомість Міністр соціальної політики України Андрій Рева вимагає від газових компаній поквартирного встановлення приладів обліку газу. Цитую дослівно: Закон вимагає поквартирного обліку. Більше того, в тарифі на газ це закладено (значить, ми уже за індивідуальні лічильники заплатили, а нам їх немає). Тому не треба "ламати" мешканців, треба тісно працювати з законом. Менше слухайте їх, газових монополістів , а вимагайте виконання законів. То хто ж, як не 450 представників законодавчої влади, обласні, й міські депутати, профспілки мають домогтися виконання законів, і захистити нас, своїх виборців, від беззаконня? Якщо ви, кому ми й довірили творення, захист та дотримання законності, цього не можете, а чи не хочете, то як нам – «фізичним особам - населенню» реально це зробити?
|
| #1 24.11.2016 11:59 добавил: Рівняни | додати коментарНу раз профспілки взялися всіх і вся "поставити на лічильник", то втрутьтесь, будь ласка, у припинення беззаконня щодо примусового встановлення загальнобудинко вих лічильників обліку газу для приготування їжі. Це повертає нас до часів колективізму-ко унізму. Судіть самі: ЗУ "Про забезпечення комерційного обліку природного газу", ст. 2 чітко визначає, що "для населення, що проживає у квартирах , у яких природний газ використовуєтьс я тільки для приготування їжі" постачання природного газу здійснюється за умови його комерційного обліку (за встановленими лычильниками) - з 1 січня 2018 року. Ще чіткіще ст. 6 зобов"язує суб´єктів господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, (у нашому випадку - це "Рівнегаз") забезпечити встановлення лічильників газу для населення, що проживає у квартирах (замітьте - у квартирах, а не в багатокватрирно му будинку, що означає - індивідуально) до 1 січня 2018 року. А далі - ще цікавіше; "У разі невстановлення населенню у строки лічильників газу з вини суб´єктів господарювання (тобто "Рівнегазу" ) припинення розподілу природного газу таким споживачам забороняється, (і то ця норма стосується лише 1 січня 2018)), а його облік до моменту встановлення лічильників газу здійснюється за нормами споживання, встановленими Кабінетом Міністрів України". Більше того, п. 2. цієї ст. 6 усю відповідальніст ь за невстановлення індивідуальних лічильників покладено на суб´єктів господарювання («Рівнегаз») аж до вжиття санкцій. І жодним чином не на споживачів- фізичних осіб (населення) Таким чином, термін «загальнобудинк овий лічильник» та його можливе встановлення чи якісь там зобов´язан я фіз. осіб (населення) цим Законом не передбачаються. Але, як у нас водиться, Закон Вовку ( голові преславутої НКРЕКП) – не указ. Усього –на- всього постановою цієї комісії (навіть не КМУ) затверджується Кодекс газорозподільни х систем, яким і послуговуються газовики та без будь-чиїх погоджень чи обговорень встановлюють загальнобудинко ві лічильни.
|
|
|