« на головну 29.03.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1246)
07
Березень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Регіональні новини

Форум авіапрацівників: підсумки п’ятирічки

Форум авіапрацівників: підсумки п’ятирічки

Центральний комітет проф­спілки авіапрацівників України 22 грудня 2011 року звітує перед делегатами VI з’їзду, а в їх особі – перед усіма членами профспіл­ки, про роботу, виконану за останні 5 років. Вони були, ма­буть, найскладнішими в соці­альному плані за 20 років неза­лежності України. Фінансово-економічна криза призвела до суттєвого зниження рівня жит­тя в Україні. Вона болюче вдари­ла по таким галузям, як маши­нобудування, хімічна, металур­гійна та будівництво. Найбіль­ше цей біль відчули на собі пра­цівники бюджетної сфери та сфери послуг.

На жаль, до цієї ка­тегорії належать і члени нашої профспілки – працівники ци­вільної авіації, Гідромету й Організації сприяння обо­роні України (ОСО Украї­ни). Їм, як і трудящим ін­ших галузей, довелося від­чути на собі і скорочення робочих місць, і зростання боргів із заробітної плати, і погіршення умов праці. Усі ці та інші проблеми по­стійно супроводжували їх і після кризи. На щастя, ци­вільна авіація менше по­страждала від кризи, в уся­кому разі вона однією з перших серед галузей еко­номіки відновила рівень перевезень 2008 року.

Так, за підсумками 9 мі­сяців цього року послуга­ми 36 вітчизняних авіаком­паній скористалися 5,8 млн пасажирів. Найбільших успіхів досягнуто в секторі міжнародних регулярних перевезень. Тут кількість перевезених пасажирів склала 3,3 млн, що майже в півтора рази більше, ніж за аналогічний період 2010 року. 90% цих перевезень здійснено провідними ві­тчизняними авіакомпанія­ми «Аеросвіт» і «Міжнарод­ні авіалінії України». Обся­ги перевезеного вантажу та пошти зросли на 9,3% та склали 67,3 тис. тонн.

В авіаційних перевезен­нях брали участь 28 україн­ських аеропортів, де паса­жиропотоки за цей період склали 9,6 млн осіб. Сьогод­ні близько 96% усіх паса­жиропотоків в Україні при­падає на 8 аеропортів: Бо­риспіль, Дніпропетровськ, Одеса, Донецьк, Сімферо­поль, Львів, Харків, Київ (Жуляни).

Державне підприємство «Украерорух», яке за тех­нічним оснащенням, рів­нем культури і безпеки об­слуговування польотів і со­ціального забезпечення своїх працівників досягло європейського рівня, здій­снило за звітний період на 9% польотів більше, ніж за минулий. Як бачимо, пові­тряний транспорт і пов’язана з ним інфраструктура справляють значний вплив на розвиток пасажирських і вантажних перевезень, а також на розвиток еконо­міки загалом.

Незважаючи на кризові явища в світі, фахівці про­гнозують щорічне значне зростання парку повітря­них суден. А це означає, що на підприємствах цивіль­ної авіації будуть нові ро­бочі місця, авіапрацівники зможуть розраховувати на підвищення зарплати та поліпшення умов праці.

Водночас, зважаючи на динаміку зростання обся­гів авіаперевезень, усіх працівників цивільної авіації, Гідромету й ОСО України аж ніяк не можна віднести до категорії соці­ально забезпечених. Якщо 96% авіаперевезень припа­дає на 8 аеропортів із 28, то поділивши 4% обсягів ро­біт на 20 аеропортів, неваж­ко уявити собі частку заро­бітку кожного з них.

І, мабуть, не випадково станом на 01.01.2011 забор­гованість на чотирьох під­приємствах (а/п Рівне, а/п Черкаси, а/п Хмельниць­кий і а/к «Львівські авіалі­нії») досягла 3 млн гривень. Кількість працівників, що не отримали заробленого, становить 265 осіб. Сума боргу такому працівникові з початку року становить 11 тис. гривень. Такий стан справ із виплатою зарпла­ти зумовлений відсутністю в державі послідовної і сис­темно орієнтованої політи­ки, належного державного контролю та недосконаліс­тю законодавства в сфері оплати праці, вкрай неза­довільним ставленням уря­ду до позиції роботодавців як представників власни­ка. Усе це не тільки не сприяло викоріненню тако­го ганебного явища, як бор­ги із зарплати, а навіть зро­било його постійним як у кризовий період, так і за пожвавлення економіки.

Разом із тим ЦК проф­спілки спільно з профкома­ми та адміністраціями під­приємств робили все мож­ливе, аби забезпечити ви­конання зобов’язань, які містяться в Галузевій угоді (їх було укладено у звітно­му періоді 2) та колектив­них договорах.

Нині основні положення Галузевої угоди (надбавки за вислугу років до 40% по­садового окладу, 120% дер­жавного соціального стан­дарту мінімальна зарплата, міжгалузеві коефіцієнти тощо) застосовуються у ко­лективних договорах у пе­реважній більшості аеро­портів України і найбіль­ших за чисельністю праців­ників і обсягами перевезень авіакомпаніях.

Болючою проблемою для працівників бюджетно­го Гідромету залишається вкрай низький рівень заро­бітної плати. Працівники не задоволені низькою оцін­кою своєї роботи (середня зарплата 1500 грн), відсутня мотивація до праці, вини­кла недовіра до соціальної політики, що її проводить уряд країни. Керівництво Гідромету, ЦК профспілки та об’єднаний комітет галу­зі постійно опікуються цією проблемою, але її вирішен­ня заблукало у коридорах влади.

Центральний комітет завжди приділяв багато уваги питанню дотриман­ня законодавства про пра­цю. Так, працівники Державіаслужби та Державних територіальних інспекцій праці провели перевірку виконання трудового зако­нодавства на підприєм­ствах галузі. У звітному пе­ріоді вдалося практично по всій галузі викорінити таке порушення, як непра­вомірне укладення контрактів. Постійний контроль із боку ЦК профспіл­ки і профкомів за виконан­ням Галузевої угоди і ко­лективних договорів сприяє значному скорочен­ню випадків незаконного звільнення працівників.

Слід відзначити, що в звітному періоді суттєво зміцніли зв’язки Централь­ного комітету з керівни­цтвом Державіаслужби. Профспілка дістала змогу впливати на прийняття рі­шень державних органів щодо перспектив розвитку галузі, прийняття підза­конних актів з окремих на­прямів діяльності тощо. Так, при розробленні про­екту Повітряного кодексу України, програми розви­тку аеропортів України до 2020 року представники профспілки взяли активну участь у роботі комітетів Верховної Ради України та управлінь Державіаслуж­би. Безкомпромісна, юри­дично обґрунтована пози­ція представників профспі­лок про вилучення статті 53 з проекту Повітряного кодексу України, яка запо­чатковувала упроваджен­ня контрактної форми укладення трудових дого­ворів у цивільній авіації України, змусила розроб­ників проекту погодитися з профспілками.

Прийнятий з ініціативи профспілок Закон України «Про соціальний діалог в Україні» відчинив перед ними двері міністерств і ві­домств. На його виконання при Міністерстві інфра­структури створено гро­мадську раду, через яку транспортні профспілки одержали додаткову мож­ливість активно обстоюва­ти та захищати свої права щодо участі в проведенні соціальної політики в га­лузі, особисто впливати на вирішення проблем ци­вільної авіації.

Іван ЗВІННИК, голова профспілки авіапрацівників України

ПЛАНИ НА МАЙБУТНЄ

У Центрального комітету профспілки, всіх її вибор­них органів іще багато роботи, і насамперед – забез­печити надання безплатної юридичної допомоги членам профспілки, представляти та захищати їхні інтереси в судах, органах державної влади, місцево­го самоврядування з питань працевлаштування і зайнятості.

18.12.2011



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

24.12.2023 14:26

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання