« на головну 26.04.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1248)
04
Квітень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Регіональні новини

Побачення з лісом

Побачення з лісом

 Із виходом на заслу­жений відпочинок працівники лісового господарства Кірово­градщини не пори­вають зв’язки з тру­довим колективом. Цей зв’язок забезпе­чує обком профспіл­ки лісівників, який очолює Валентина Токарчук. Усі ветера­ни праці, а їх близь­ко 500, перебувають на профспілковому обліку, тобто на них поширюються ті ж пільги, що й на пра­цівників.

Марія Іванова

керівник прес-центру ФПО

В обкомі профспілки не шкодують уваги до шанованої кате­горії людей: їм теле­фонують, відвіду­ють, запрошують на зу­стрічі й навіть влаштову­ють сюрпризи. Наприклад, нещодавно Валентина Ми­колаївна організувала ве­терану праці Борису Ро­манському поїздку до ДП «Чорноліський лісгосп». Екскурсія була не просто так: дубовому лісу, який Борис Володимирович са­джав у молодості, випо­внилося 55 років.

Побачення 84-річного ветерана з лісом було до сліз зворушливим. Хіба можна впізнати у колиш­ніх тендітних лісокульту­рах струнких і могутніх дубів? Підходив, вітався з деревами.

…Його професію визна­чив батько, який все життя працював лісничим (а той свого часу повторив про­фесійну долю батька). Отже, Борис Володимиро­вич став лісівником у тре­тьому поколінні. За бать­ківською підказкою пішов навчатися у Чорноліську лісну школу. Вчився на од­ному диханні і закінчив школу на «відмінно». Коли буває в Чорноліському ліс­госпі, обов’язково захо­дить у рідний заклад, який дав йому путівку в життя. Ще з більшим ентузіазмом почав працювати помічни­ком лісничого в Олексан­дрівському лісгоспі. Після служби в армії його при­значили директором Хи­рівського меблевого комбі­нату, але ця посада його не тішила, кортіло до лісу. На той час Борис Володими­рович уже навчався заочно в Українській сільгоспака­демії – прагнув поглибити свої знання, адже розумів, що меблевий комбінат – це тимчасово, й він обов’язково повернеться до своєї справи. І тільки-но така на­года трапилася, молодий чоловік повернувся в свій лісгосп.

У 1968 році за партій­ним дорученням очолив Компаніївську лісомеліо­ративну станцію. Її було зведено для захисту ґрун­тів від ерозії. Борису Воло­димировичу випало буду­вати її з нуля і запускати. П’ять років присвятив но­вій справі, яка зробила його знаним на всю краї­ну: лісомеліоративна стан­ція вважалася кращою не лише в області, а й Украї­ні. Міністр лісового госпо­дарства, який відвідав спо­руду, був у захваті від по­баченого. Потім за його ре­комендацією Романського запросили в Москву, на ВДНГ, поділитися досві­дом будівництва і діяль­ності станції.

Чим йому запам’ятався Компаніївський район? Його степами. Лісомеліо­ративна станція посприя­ла створенню рукотвор­них лісів. Три роки саджа­ли й саджали ліс – усі яри і балки зазеленіли рясни­ми чубчиками. У той пері­од по всій країні створюва­лися ліси – Кіровоградщи­на теж вбиралася у зелені шати.

І знову з обіймами його зустрів Чорноліський ліс­госп. Тут до болю все рідне й знайоме. Пізніше досвід­чений спеціаліст обіймав різні посади, став директо­ром лісгоспу, згодом виріс до начальника обласного управління. 15 років був у цьому кріслі, але найціка­віші спогади залишилися про посаду лісничого, адже на його плечах – основний тягар різнопла­нових лісогосподарських робіт. Борис Володимиро­вич виконав головну запо­відь лісничого, залишив­ши добрий слід на землі: виростив сина, онучка ста­ла інженером лісового гос­подарства, посадив не одне дерево, а цілу плея­ду. Це його живі пам’ятники невтомній праці і відданості справі.

 

Серце, налаштоване на добро

Валерій Марценюк

Хмельницька обл.

Комунікабельна, спокійна, надзвичайно творча, відпо­відальна особистість. Вона завжди відкрита для людей. Іводночас непоступлива щодо своїх принципів, коли йдеться про правові та соціально-економічні інтереси профорганізацій. Із фо­топортрета голови Ради з координації діяльності профспілкових організацій Шепетівського району та міста, голови райкому проф­спілки працівників держус­танов Катерини Колбасов­ської, який розміщено на Дошці пошани Федерації профспілок Хмельниччини, звісно, про такі риси не ді­знаєшся. Але так кажуть люди.

Завдяки Катерині Павлівні профспілка зміцніла чисель­но й фінансово. Нині вона налічує понад 580 спілчан, об’єднаних у 37 первинок, кількість яких із кожним ро­ком зростає.

Втішає й те, що дедалі ви­разніших ознак набуває со­ціальне партнерство з влад­ними структурами, їх відді­лами й управліннями, держустановами. Щорічно укла­даються колдоговори, а їх реалізація перебуває під по­стійним контролем сторін соціального партнерства.

Катерина Павлівна має зна­чну підтримку районної вла­ди. Вона – член колегії РДА, очолює при ній громадську раду, заступник голови комі­сії з розслідування нещас­них випадків на виробни­цтві, член районної та місь­кої комісії з ліквідації забор­гованості із зарплати, голова жіночої ради та ін.

 

 

 Голова профкому КП «Рівнеелектроавтотранс» Євгенія КОЗІЙЧУК: «Попри все, наші тролейбусники – найкращі»

Тамара Стецюк

 Ще донедавна колективом рівненських тролей­бусників місто й область пишалися: стабільно працює, виконує всі показники соціально-економічного розвитку, визнаний кращим ко­лективом України, бо забезпечує найбільшу суму власних доходів і т. ін. Але вже навесні в місті поши­рилися чутки про те, що рух тролейбусів буде обме­жений і взагалі найбільш екологічний і зручний для багатьох транспорт обласного центру може частково або повністю припинити своє функціонування. КП«Рівнеелектроавтотранс» дійсно переживає фінансові негаразди, які й породжують ці чутки. Ось що з цього приводу говорить голова профкому підприємства Єв­генія Козійчук: «Найголовнішою проблемою нашого підприємства, яка породила всі інші негаразди, є те, що рівненські тролейбусники стали заручниками пільг та гарантій, наданих державою. За 23 категорії населення, які ми перевозимо безкоштовно, держава мала б нам повернути 18 млн гривень. Проте держ­бюджет передбачив всього 12 млн. Звідси – не випла­чена вчасно зарплата, плинність кадрів тощо. Саме тому тролейбусів на маршрути виходить менше, тому пасажири незадоволені, виникає соціальна напруга й у самому колективі. Міське управління транспорту згідно з договором заборгувало підприємству понад 3 млн гривень. Ми розуміємо, що ці гроші управлін­ню винна держава, але від того нам не легше. Адміні­страція робить все можливе, аби зняти цю фінансову напругу – зарплата виплачується частинами. Підпри­ємство працює в режимі скороченого дня, тижня, працівники перебувають у відпустках без збереження зарплати (за винятком водіїв та кондукторів). На най­більш збиткові маршрути зменшено, а то й зовсім припинено випуск тролейбусів, але навіть ці заходи не покривають витрати за надані нами транспортні послуги.

Є ще одна серйозна проблема – оплата пільгових пенсій водіям пасажирських тролейбусів. Для людини це заслужена пільга. Але чомусь вона видається не державою, а коштом колективу. Нині борг перед Пен­сійним фондом перевищує 1,5 млн гривень. Якщо за­конодавством передбачено пільгу, вона має бути за­безпечена відповідними коштами!

Третє проблемне питання – це накладання маршрутів таксі та автобусів на тролейбусні. Начебто для паса­жирів зробили добре – відкрили автобусний маршрут № 2, але ж він повністю дублює тролейбусний марш­рут № 7! От і їздять тролейбуси напівпорожні і пере­возять усіх пільговиків, маршрутки ж працюють без збитків – у них урожай!

Ніхто не відшкодовує підприємству і збитки за виму­шені простої. Вулиці ремонтують, рух перекривають, місто святкує – тролейбуси стоять…

Претензії висуваються насамперед до керівника. Але ж за 22 роки роботи наш директор Степан Загіний не розучився керувати підприємством, яке багато років поспіль посідає призові місця в конкурсі на краще підприємство міськелектротранспорту в Україні. Справа не в керівникові, а тому фінансовому безладі, який панує нині в державі. Ми не зможемо самотуж­ки, без підтримки держави подолати фінансові нега­разди. Наш колектив працездатний, люди вміють і прагнуть працювати. Ія впевнена, що наші тролейбус­ники були і є найкращими в Україні».

31.08.2013



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання