« на головну 20.04.2024
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1247)
21
Березень
 
Інтерв’ю
 
ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»

ВІКТОРІЯ СІРЕНКО: «КОЖЕН З НАС, ЯК МОЖЕ, ВНОСИТЬ СВІЙ ВНЕСОК, НАБЛИЖАЮЧИ ПЕРЕМОГУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Регіональні новини

Що несе в собі приватизація морських портів?

Що несе в собі приватизація морських портів?

 На початку липня у Будинку спілок відбувся круглий стіл на тему «Соціально-економічні аспекти приватизації морських портів» з обгово­рення Закону України «Про морські порти України» та чинного законо­давства у сфері реформування відносин власності.

 У його роботі взяли участь Голова ФПУ Юрій Кулик, його заступник Сергій Кондрюк, голова Профспілки робіт­ників морського тран­спорту України Михайло Кірєєв, голови профкомів морських портів.

Виступаючи перед при­сутніми, Юрій Кулик по­дякував колегам за орга­нізацію такої зустрічі й спинився на питаннях, над якими нині працює Федерація профспілок. Це, зокрема, повернення заборгованості із заробіт­ної плати, збереження під­приємств, профспілково­го майна. Голова ФПУ по­інформував про діалог з органами влади щодо ви­рішення цих питань. Він також наголосив на важ­ливості проведення зу­стрічі з головами перви­нок підприємств, де відбу­ватиметься зміна форми власності. Людина праці має бути захищена. «Ми будемо проводити такі на­ради з головами профко­мів будівельної галузі, торгівлі та інших галузей, де виникають подібні про­блеми», – підсумував він.

Про чинне законодав­ство у сфері реформування відносин власності поін­формувала присутніх і від­повіла на їхні запитання керівник управління Фон­ду держмайна України Ва­лентина Калініченко.

Заступник голови Профспілки працівників енергетики та електротех­нічної промисловості України Микола Курілець поділився досвідом робо­ти ЦК профспілки в умо­вах приватизації підпри­ємств галузі.

Керівник департамен­ту правового захисту апа­рату ФПУ Ірина Тубєлєць прокоментувала Закон України «Про морські пор­ти України», ухвалений Верховною Радою і підпи­саний Президентом Укра­їни 07.05.2012 року, який визначає правові, еконо­мічні та організаційні основи діяльності в мор­ських портах України.

Відповідно до цього за­кону майно, що викорис­товується під час прова­дження діяльності у мор­ському порту, та земельні ділянки в межах території морських портів можуть перебувати у державній, комунальній і приватній власності.

Приватизація об’єктів портової інфраструктури, крім стратегічних об’єктів, у межах морських портів здійснюється від­повідно до законодавства про приватизацію з ураху­ванням особливостей, ви­значених цим Законом.

Закон дозволяє оренду чи концесію портових при­чалів строком до 49 років і відкриває шлях до прива­тизації портів в інтересах осіб, що вже здійснюють господарську діяльність на території порту.

Керівник департаменту виробничої політики та колективно-договірного регулювання апарату ФПУ Олексій Павлюк спинився на питанні особливостей участі виборного органу первинної профспілкової організації у реформуван­ні відносин власності.

Учасники засідання об­говорили можливі соціально-економічні наслід­ки реорганізації портів для членів профспілок га­лузі. Адже 20-річний до­свід приватизаційних про­цесів показав, що, незва­жаючи на кількісні показ­ники приватизації за весь період реформування від­носин власності, назвати її ефективною як з точки зору підвищення соціально-економічної ефек­тивності виробництва і мотивації до праці, так і створення ефективного власника не можна. Не до­сягнуто головної мети – підвищення ефективності діяльності підприємств, залучення інвестицій, тех­нічного й технологічного переозброєння виробни­цтва. Навпаки, приватиза­ція призвела до низки не­гативних наслідків, як-от погіршення життєвого рівня трудящих, умов і безпеки їхньої праці, зрос­тання безробіття та забор­гованості із заробітної плати тощо.

Тільки спільними зу­силлями й використовую­чи набутий досвід участі профспілок у захисті соціально-економічних і трудових інтересів праців­ників при реформуванні відносин власності, за під­тримки профільного мініс­терства та Фонду держмай­на України можна напра­цювати пропозиції щодо умов приватизації, які сприятимуть підвищенню не тільки ефективності ро­боти портів, створенню но­вих робочих місць, а й за­безпечать гідну оплату та умови праці трудівників.

Медіа-центр ФПУ

 

 КОМЕНТАРІ

Учасники круглого столу на тему «Соціально-економічні аспекти приватизації морських портів» поділилися своєю думкою з питань, які обговорювалися.

«ЗБЕРЕГТИ СОЦІАЛЬНІ ДОСЯГНЕННЯ КОЛЕКТИВІВ»

 Сергій Щербак,

голова профкому Феодосійського морського торгового порту:

 «Морські порти – це страте­гічні, стабільно працюючі підприємства нашої країни. Вони самостійні, ведуть свою господарську діяльність і ви­конують державне завдання, не звертаючись за допомо­гою до держбюджету...

Із прийняттям Закону Украї­ни «Про морські порти Украї­ни» у портовиків виникло безліч питань. Законом ви­значено, що всі державні під­приємства морських портів мають бути приватизовані, здані в оренду або передані в концесію, причому на три­валий термін. У законі йдеть­ся про те, що державну влас­ність найефективніше мо­жуть використовувати інвес­тори, портові оператори.

 У ньому нічого не сказано про роль та участь у прива­тизаційних процесах трудо­вих колективів, про те, що їх чекає після завершення цих процесів і чи збережуться робочі місця. Адже відомо, що подібна реструктуриза­ція призводить до масових звільнень.

Наступне, що турбує людей, це збереження соціальної сфери. Йдеться про поліклі­ніки, дитячі садки, бази від­починку тощо. Ці об’єкти підприємства створювали практично за свій рахунок.

І найголовніше – немає ін­формації про те, що на лю­дей чекає в майбутньому, з набуттям чинності основних положень закону. Поки три­вають якісь процеси, Мініс­терство інфраструктури про­водить засідання, наради. Їх рішення поки не мають ши­рокого розголосу, а у роботі засідань не беруть участь представники колективів, го­лови профкомів. Тож, не ма­ючи інформації, вони нічого не можуть сказати людям, погасити соціальну напругу, спільно з роботодавцями вживати заходів для того, щоб цей закон було застосо­вано з користю для людей».

 

«ІНТЕРЕСИ НАЙМАНОГО ПРАЦІВНИКА НЕ ПОВИННІ ВТРАТИТИ ПРІОРИТЕТНІСТЬ»

  Ірина ЧЕРНЕНКО,

голова профкому Керченського морського торгового порту:

 «Рано говорити про прива­тизацію портів. На цей мо­мент проблема полягає зо­всім в іншому: відповідно до вимог законодавства для подальшого розвитку портів пропонується пере­дати їх у концесію, залуча­ти зовнішні інвестиції, у тому числі іноземний капі­тал, створення орендних, суборендних підприємств і т. д. Все нове несе у собі ризики, а залучення капі­талу ззовні дозволяє нам зробити прогноз, що зго­дом цей капітал «захоче па­нувати». Це означає, що ін­тереси найманого працівни­ка можуть втратити пріори­тетність, тому що капіталісти про людей праці не думають.

Виникає загроза і для профорганізації, бо нові власни­ки можуть переглянути ра­ніше досягнуті домовленос­ті за трудовою угодою. У нас досягнуто високого рівня колективного врегулюван­ня: профспілці вдалося до­мовитися з адміністрацією портів про гідний рівень со­ціальних гарантій для пра­цівників. Ось що потрібно зберегти. Це – наш біль... За­кон про приватизацію пор­тів прийнято, його треба ви­конувати. Тож профспілкам треба працювати над тим, щоб реформування форм власності принесло якнай­менше шкоди і не було по­рушено сформований опти­мальний соціальний ба­ланс. У цьому нині основне завдання профкомів».

19.07.2012



ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

05.04.2024 21:44

22.03.2024 19:35

15.03.2024 18:49

15.03.2024 18:46

10.02.2024 18:02

10.02.2024 18:01

10.02.2024 17:58

10.02.2024 17:48

12.01.2024 20:50

12.01.2024 20:49

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання