« на головну 03.08.2025
Архів номерів  •  Актуальний номер » (1278)
03
Липень
 
Інтерв’ю
 
СЕРГІЙ БИЗОВ: «ГОЛОВНЕ ЗАВДАННЯ ПРОФСПІЛКИ – ДОПОМОГТИ ВЕТЕРАНУ»

СЕРГІЙ БИЗОВ: «ГОЛОВНЕ ЗАВДАННЯ ПРОФСПІЛКИ – ДОПОМОГТИ ВЕТЕРАНУ»


РУБРИКИ


Передплата





Статті Просто геній

Іван Марчук: «Малювати як усі – це не моє»

Іван  Марчук: «Малювати як усі – це не моє» У київській галереї «Мистецька збірка» експонувалися картини Івана Марчука – художника, шанованого в усьому світі, визнаного класика ще з часів радянського мистецького андерграунду. Картини Марчука є в музеях та приватних колекціях на всіх континентах (окрім Антарктиди), а доробок митця – майже 4000 творів і понад 80 персональних виставок. Три роки тому його включено до рейтингу «Сто геніїв сучасності». В принципі, він проти цього й не заперечує.

Мистецтвознавці кажуть: Марчук «вишиває фарбами». Річ у тім, що майстер винайшов власну унікальну техніку, яку дуже влучно назвав «пльонтанізмом» (від «плести»). Зрештою, вона ґрунтується на старовинній і широковідомій техніці темпери, проте Марчук вигадав такий спосіб нанесення на полотно найтонших цівочок кольору, що створюється враження серпанку, мережива, світіння і... таємничості. Мимоволі спадає на думку, що автор ненав’язливо, але відчутно примушує глядача романтизувати те, що є дорогим та значущим для нього самого: сільські вулички; маленькі похилені хатки – занедбані, покинуті; «нетипові» старенькі парканчики, купка гілляччя в кутку крихітної, забутої садиби. Якимось незбагненним чином, оминаючи твій інтелект, мистецтво Марчука впливає безпосередньо на джерело твоїх почуттів, щирих емоцій, немов би злегка торкається нервових сплетінь. І прозріваєш: це «просто» батьківщина, до болю рідна земля, ріднішого за яку не знайдеш нічого в світі.

Іван Марчук – сільський хлопець із Тернопільщини. Згодом пройшов-проїхав пишними світами, маючи власну одіссею – мешкав у Америці, Австралії, Канаді... І повернувся додому. «Я ділю своє життя на три періоди: життя в неволі, в еміграції та в Україні», – каже митець. А власну творчість він поділяє на десять періодів, кожен із яких має назву. Нині художник саме й створює «десятого Марчука» – «Погляд у безмежність». Із назви зрозуміло, що це – задум мудрої, сивої людини, котра набула можливість з’єднати минуле та прийдешнє, зазирнути за межу пояснюваного...


«Я вважаю, що має значення культура, що головне – композиція, зміст, форма та гармонія. В будь-яких моїх сюжетах усе базується саме на цих принципах, я все ж таки дотримуюсь естетики. Бо є антиестетичне мистецтво. Я мушу вив’язати, вплести один колір в інший, одну деталь в іншу – це і є «пльонтанізм».

02.12.2010


ТЕТЯНА МОРГУН

ДОДАТИ КОМЕНТАР 2000
Ваше ім'я:
Коментар:
  введіть цифри на картинці
УВАГА!

З метою підвищення попиту на газету "Профспілкові вісті" редакція прийняла рішення припинити практику розміщення повного чергового номеру у pdf-форматі на власному сайті. Натомість обмежитися публікацією першої сторінки та анонсів найрезонансніших матеріалів. Пропонуємо читачам передплачувати видання. З умовами передплати можна ознайомитися у розділі ПЕРЕДПЛАТА.

НОВИНИ

29.07.2025 18:12

29.07.2025 17:57

15.07.2025 21:13

28.05.2025 18:03

08.05.2025 21:13

08.05.2025 20:12

08.05.2025 20:12

10.03.2025 20:47

25.02.2025 16:24

13.02.2025 18:40

Усі новини


Опитування

Якою б Ви хотіли бачити улюблену газету "Профспілкові вісті" надалі?

Традиційною паперовою, друкованою
- 0 %
Новітньою електронною (виключно в інтернеті за передплатою)
- 0 %
Змішаною (відкриття передплати на електронну версію при збереженні паперово-друкованого формату)
- 0 %
Усього: голосів






 

Профспілкові ВІСТІ, 1990-2023©

01042, Украіна, м. Київ
Майдан Незалежності, 2
Тел/факс: 528-70-49
Використання матеріалів сайту дозволяється за умови посилання