Сучасний простір медіаграмотності: перспективи розвитку в Україні
21–22 березня в м. Києві відбулася
7-ма міжнародна науково-методична конференція «Сучасний простір медіаграмотності
та перспективи його розвитку».
А
удиторія учасників – працівники дошкільних навчальних закладів, учителі
закладів загальної середньої освіти, науково-педагогічні працівники вищих педагогічних
навчальних закладів, закладів післядипломної педагогічної освіти, науковці та працівники
мас-медіа, представники органів місцевого самоврядування, профспілок, громадянського
суспільства, загалом понад 200 осіб.
Академія української преси за підтримки Академії Deutsche Welle радо
зустріла всіх охочих долучитися до обговорення питань, що стосуються реалізації
програм медіаграмотності в Україні та на міжнародних просторах.
Головні медіагравці організацій, що сприяють критичному споживанню
медіа суспільством, гості з інших країн (Білорусь, Вірменія, Казахстан, Молдова,
Грузія), регіональні та місцеві мультиплікатори обмінювалися результатами власних
напрацювань.
У перший день роботи відбулися вісім пленарних сесій. До участі в
тематичних модулях долучилися заступник міністра освіти і науки України Вадим
Карандій, керівник відділу преси Посольства Федеративної Республіки Німеччина Аннетте
Пьолькінґ, директор Медійної програми Internews Джиліан МакКормак, директор
IREX in Ukraine Мехрі Дракман. Спікерами в журналістському блоці виступили голова
Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко, голова Комісії з журналістської
етики, голова правління Громадського радіо Андрій Куликов, засновник та головний
редактор сайту «Новости Донбасса» та «Суспільне телебачення Донбасу» Олексій Мацука,
фундатор Комісії з журналістської етики, засновник газети DT.UA Володимир Мостовий.
Модератором став президент Академії української преси Валерій Іванов.
Другий день роботи мав більш практичне спрямування. Основними напрямами
конференції були: медіаосвіта в дошкільних закладах і початковій школі; медіаосвіта
та медіаграмотність в середній школі; медіаосвіта та медіаграмотність у вищій школі,
післядипломній педагогічній освіті; медіаосвіта та медіаграмотність упродовж життя.
Педагоги з різних куточків України презентували власні напрацювання
з різних напрямів. Зокрема, йшлося про медіаграмотність у НУШ, готовність педагогів
до формування медіаграмотності у школярів, наскрізне впровадження медіаосвіти в
освітній процес сучасного навчального закладу, мультиплікацію та шкільні ЗМІ, загальну
середню освіту в контексті впровадження медіаосвітніх інновацій, закордонний досвід
медіаосвіти, медіаграмотність як складову безпекових компетенцій, медіаграмотність
впродовж життя і т. ін.
Насамкінець учасники конференції подякували організаторам, спікерам
та тренерам за можливість бути причетними до цікавого й інноваційного напряму в
українській освіті – формування медіаграмотності.
ПРЕС-СЛУЖБА ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Інна Михальченко,
завідувач відділу інформаційного забезпечення
та комунікацій апарату ЦК Профспілки працівників освіти і науки України:
«Уміння критично сприймати інформацію в сучасному світі, не вестися
на головні виклики сучасного світу – дезінформацію та фейки – ось нові медіаосвітні
компетентності, які сьогодні необхідні кожній людині. А медіаосвіта в освітянській
спільноті надзвичайно важлива. І щиро радію, що впровадження медіаграмотності у
навчальний процес – від найменших до найдосвідченіших його учасників – це якісна
зміна для нашої системи освіти.
Усім колегам та друзям бажаю жити в цифровому світі без інформаційного
стресу й тиску, мати емоційний щит від шкідливого контенту та навчитися захищати
свій приватний інформаційний простір.
Будьмо медіаграмотними! Навчаймо медіаграмотності!»
Пальне та кава зі знижками
від нового
партнера Центру соціальних послуг у 127 АЗК мережі «Глуско Україна»
За умовами угоди про співпрацю між
Центром соціальних послуг та новим партнером програми «Соціальний профспілковий
квиток», з 21 березня спілчани отримують знижки на бензин, дизельне пальне, газ
та каву в мережі АЗК «Глуско Україна».
З
а умови пред’явлення Соціального профспілкового квитка або Профспілкового
квитка з можливостями платіжної карти членам профспілок надається:
– знижка 1,50 грн/л на бензин та ДП об’ємом до 200 л на місяць;
– знижка 0,40 грн/л на газ об’ємом до 200 л на місяць;
– знижка 2,00 грн на каву за умови придбання одним чеком разом з пальним.
Мережа АЗК «Глуско Україна» – це 1800 співробітників, 127 АЗК та
45 діючих точок заправок газом у 12 областях України.
Географія мережі:
– Київ та Київська обл. – 62 АЗК;
– Дніпропетровська обл. – 16 АЗК;
– Запорізька обл. – 7 АЗК;
– Івано-Франківська обл. – 2 АЗК;
– Харківська обл. – 8 АЗК;
– Херсонська обл. – 8 АЗК;
– Полтавська обл. – 5 АЗК;
– Миколаївська обл. – 8 АЗК;
– Кіровоградська обл. – 3 АЗК;
– Львівська обл. – 4 АЗК;
– Волинська обл. – 3 АЗК;
– Донецька обл. – 1 АЗК.
Компанія «Глуско Україна» є дочірньою структурою Glusco Energy
S.A. (Швейцарія) компанії Proton Energy Group. S.A. – міжнародного трейдера, заснованого
у 2009 році.
Для отримання ще більших переваг користування послугами компанії,
«Глуско Україна» рекомендує оформляти карту лояльності Glusco, завантажувати додаток
у Google Play або App Store «Glusco Club», або реєструватися на сайті
www.glusco.swiss.
ЦЕНТР СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ
«Жовтневий палац»
– заклад культури європейського рівня
Міжнародний центр культури і мистецтв
профспілок України «Жовтневий палац» пройшов сертифікацію за європейськими стандартами
менеджменту та інноваційного потенціалу підприємств IMP3-rove Academy.
В
зявши участь у міжнародному кастингу, МЦКМ ПУ продемонстрував доволі
високий потенціал для подальшого розвитку навіть у порівнянні з профільними підприємствами
країн Європи. Про це на церемонії вручення Сертифікату повідомила Наталія Скічко
– представник Консорціуму EEN-Ukraine («Європейська мережа підприємств»), який реалізує
програму Євросоюзу з пошуку бізнес-партнерів. Сертифікат – це ефективний інструмент,
розроблений європейською Академією з управління інновацій (Німеччина), і його власник
отримує додаткові можливості виходу на міжнародні ринки для встановлення ділових
зв’язків, залучення інвестицій і застосування у своїй діяльності провідних технологій.
За словами директора МЦКМ ПУ Юрія Бобира, наразі пріоритетом
є здійснення реконструкції Жовтневого палацу, в якому з моменту його післявоєнної
відбудови в 1957 році так і не було проведено капітального ремонту. Сьогодні подібні
роботи потребують не лише великих капіталовкладень, а й використання енергоефективних
технологій, встановлення сучасного мультимедійного обладнання, переоблаштування
глядацької зони й т. ін. Без зовнішніх інвестицій здійснити ці грандіозні плани
майже неможливо, адже МЦКМ ПУ перебуває на повній самоокупності та заробляє лише
проведенням концертів і культурних (нерідко благодійних) заходів.
Беручи до уваги той факт, що Жовтневий палац двічі
– у 2004 та 2013–2014 роках ставав притулком для учасників революційних подій та
є справжньою окрасою центру столиці, адміністрація і трудовий колектив МЦКМ ПУ,
окрім власних зусиль, сподіваються на допомогу органів місцевої влади, партнерів
по консорціуму EEN-Ukraine, до яких входять і міністерства, і Торгово-промислова
палата України, а також відомі в світі компанії та бізнес-асоціації.
У листі до Голови ФПУ Григорія Осового керівництво
EEN-Ukraine подякувало за участь МЦКМ ПУ в програмі «Оцінка інноваційного потенціалу
малих та середніх підприємств», яку реалізує Єврокомісія, і висловило сподівання,
що отриманий Жовтневим палацом позитивний досвід співробітництва із зарубіжними
партнерами стане в пригоді іншим підприємствам ФПУ та всьому профспілковому загалу.
Юрій Бобир,
директор Міжнародного центру культури
і мистецтв профспілок України:
«Переконаний, що на європейському шляху України всім
нам потрібно бути готовими до співпраці з ЄС за прийнятими в Європі стандартами.
Тому отриманню Сертифіката передували розробка Стратегії розвитку МЦКМ ПУ, яку
ухвалила Президія ФПУ, проведення енергоаудиту будівлі Палацу, вдосконалення управлінської
структури підприємства тощо».
11.04.2019
|