Формуємо майбутнє разом з учителями
Виклики, проблемні питання та шляхи
вдосконалення роботи Профспілки працівників освіти і науки України, її організаційних
ланок щодо реалізації статутних завдань у ході звітно-виборної кампанії
2019–2020 років обговорювали учасники засідання пленуму ЦК Профспілки, що відбувся
14 березня у м. Києві.
Г
олова Профспілки Георгій Труханов, розпочинаючи роботу, зазначив,
що вчительство сьогодні стикається з різноманітними труднощами, пов’язаними з
ефективністю викладання, а також зростаючими вимогами з боку суспільства. А це свідчить
про необхідність системних змін в учительській професії і посилення акценту на
педагогічній освіті та професійній підготовці вчителів.
Георгій Труханов поінформував присутніх про те, що
у травні 2019 року відбудуться вибори до Європарламенту, які є важливими також
для України. У зв’язку з цим європейські профспілки, а це 132 організації із
51 країни, в лавах яких перебувають понад 11 млн членів, здійснюють кампанію «Формуємо
майбутнє Європи разом з учителями». Ключові вимоги для майбутнього Європи – це
якісна освіта для всіх, збільшення інвестицій у державну освіту, підвищення привабливості
вчительської професії, зміцнення соціального діалогу та посилення участі профспілок
у прийнятті рішень, пропаганда демократичного суспільства та соціальної рівності.
Заступник голови Профспілки Любов Гарбаренко присвятила
свій виступ питанням підготовки до ІХ з’їзду Профспілки, а саме порядку обрання
делегатів, документам з’їзду, методичним рекомендаціям та інструкціям проведення
звітів і виборів у обласних ланках. Вона, зокрема, наголосила, що незважаючи на
виклики, пов’язані з децентралізацією і недостатньою законодавчою базою в цьому
напрямі, сьогодні перед профспілкою та її територіальними організаціями постало
важливе завдання: провести звітно-виборну кампанію, проаналізувати роботу й сформувати
плани на майбутнє. «Ми повинні стати більш згуртованими і міцними, дієвими й амбітними,
щоб виконувати своє основне призначення – захист прав та інтересів спілчан», – зазначила
Любов Гарбаренко.
На завершення було прийнято низку постанов з питань порядку денного.
ПРЕС-СЛУЖБА ПРОФСПІЛКИ
ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Георгій Труханов,
голова Профспілки працівників освіти і
науки України:
«Профспілки в усій Європі і нашій країні відіграють важливу
роль у задоволенні професійних потреб учительства. І сьогодні їхня увага зосереджена
на підвищенні статусу і якості вчительської професії. Профспілки – це голос учителів
на роботі».
2,1 млрд грн – додаткова
потреба у видатках освітньої
субвенції
Її не вистачає 341 місцевому бюджету всіх рівнів
У конструктивному діалозі та з ґрунтовним
обговоренням питань порядку денного 13 березня у конференц-залі готельного комплексу
«Турист» відбулося чергове засідання президії ЦК Профспілки працівників освіти
і науки України.
В
ідкрив та провів засідання президії голова Профспілки
Георгій Труханов.
На обговорення було винесено низку планових питань, серед яких:
– стан фінансового забезпечення трудових і соціально-економічних
прав та інтересів працівників закладів освіти в умовах запровадження Закону України
«Про освіту» в 2019 році;
– основні статистичні дані Профспілки працівників освіти і науки
України за 2018 рік;
– зміни та доповнення до Статуту Профспілки працівників освіти
і науки України;
– проекти інструктивно-методичних документів щодо звітів і виборів
у Профспілці працівників освіти і науки України та інші внутрішньоспілкові питання.
Про зміни в системі оплати праці освітянам, обсяги освітньої субвенції
на області країни, використання коштів на освіту у регіонах та нестачу фінансування
йшлося в аналізі, який презентував заступник голови Профспілки Сергій Романюк.
Так, загальна сума видатків місцевих бюджетів, необхідних додатково
для забезпечення потреб закладів та установ освіти до кінця 2019 року, становить
6,9 млрд грн. А за інформацією, наданою з областей, додаткова потреба у видатках
освітньої субвенції становить 2,1 млрд грн, тобто її не вистачає 341 місцевому бюджету
всіх рівнів.
Щодо надбавок
освітянам, то за інформацією з регіонів, такі надбавки виплачуються у виняткових
випадках, або лише керівникам шкіл та їх заступникам і вчителям, які працюють за
програмою «Нова українська школа». А надбавки за престижність педагогічної праці
у розмірі 30% передбачено лише у 48 місцевих бюджетах.
Заслухавши
інформацію, президія прийняла рішення інформувати соціальних партнерів Профспілки
про реальний стан фінансового забезпечення освітян з метою вжиття відповідних заходів
для належного рівня забезпечення галузі необхідними коштами.
У доповіді
заступника голови Профспілки Любові Гарбаренко було викладено інформацію про основні
статистичні дані Профспілки. Так, вона наголосила, що сьогодні Профспілка об’єднує
понад 1,5 млн членів, серед яких 976 тис. працівників закладів дошкільної, загальної
середньої, позашкільної, вищої, професійної освіти. Членами Профспілки також є більш
ніж 450 тис. студентів і майже 25 тис. учнів професійно-технічної освіти.
Насамкінець
було обговорено питання вдосконалення статутних норм та методичних документів для
проведення звітно-виборної кампанії 2019–2020 років.
ПРЕС-СЛУЖБА
ПРОФСПІЛКИ
ПРАЦІВНИКІВ
ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Профспілки закликають
«розблокувати» єдину тарифну сітку
На Волинь з робочим візитом завітала
міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Візит розпочався з відвідин Луцького
ліцею № 27, після чого вона зустрілася з викладачами Луцького педагогічного коледжу
та працівниками Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти.
Д
оповідь «Нова українська школа: реалії впровадження»
Лілія Михайлівна виголосила у Східноєвропейському національному університеті ім.
Лесі Українки, де були присутні начальник управління освіти, науки та молоді Волинської
ОДА Людмила Плахотна та заступник голови Волинської ОДА Світлана Мишковець, ректор
університету Ігор Коцан, керівники органів управління освітою, голови профспілкових
організацій, представники професійної, загальної середньої, дошкільної освіти та
інші освітяни.
У своєму виступі міністр охопила широкий спектр питань, адже «система
освіти торкається всілякими своїми можливостями і проблемами чи не кожної родини
в нашій країні». Зокрема, Лілія Михайлівна розповіла про реалії впровадження ключової
реформи Міністерства освіти і науки – Нової української школи: «Саме цей рік став
першим роком імплементації реформи. Ми маємо вже новий стандарт, побудований на
компетентнісному підході. І це не лише національні традиції, математична, природнича
компетентності тощо, а й громадянські компетентності, підприємницькі навички, питання
збереження здоров’я людини й інші питання, необхідні для успішної самореалізації
й аби бути щасливим у житті. Зараз важливо і стандарти освіти, і методики, за якими
ми працюємо, переорієнтувати на потреби сучасної дитини та молоді».
Лілія Гриневич зробила огляд сьогоднішніх подій в освіті й окреслила
пріоритети, а саме: інвестиції в сферу освіти; втілення реформи; оснащення кабінетів
природничо-математичного профілю; програма «Гідність дитини»; інклюзивна освіта
(Волинська область є другою за темпами просування інклюзивної освіти в Україні);
інформатизація загальноосвітніх закладів; придбання шкільних автобусів; питання
спортивної інфраструктури. «На це потрібні і час, і спільні зусилля. Ми повинні
мати єдину мету і разом прагнути до неї. Спільними зусиллями ми можемо досягнути
амбітних цілей», – наголосила міністр. Накопичилися проблеми й у дошкільній освіті.
Виклики постали також перед професійною освітою, коледжами (нове обладнання – нові
технологічні рішення).
Міністр торкнулася й питань вищої освіти, зокрема старту повноцінної
роботи Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти.
ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ
УКРАЇНИ
24.03.2019
|