ЗМІЦНЕННЯ АВТОРИТЕТУ ПРОФСПІЛОК: НЕ ЗУПИНЯТИСЬ НА РЕЗУЛЬТАТАХ, А ДІЯТИ!
Профспілки відіграють величезну роль
у житті колективу і всього сучасного суспільства, вони об’єднують громадян на
підставі загальних інтересів за родом їх професійної діяльності. Трудові відносини
та профспілковий рух тісно пов’язані між собою.
П
рофспілковий рух в Україні сьогодні перебуває на
складному етапі становлення, пошуку свого місця в системі нових соціально-економічних
та політичних відносин. Трансформуються традиційні профспілки. Разом з тим
створюються нові, вільні, альтернативні професійні об’єднання. Діяльність
профспілкових органів має велике значення для розвитку трудових відносин.
Зміцнення авторитету профспілок
та їх вплив на процеси в сучасному суспільстві неможливі без підвищення рівня
професійної підготовки профспілкових кадрів.
ПОЗИТИВНЕ МИСЛЕННЯ
Великий інтерес викликали низка
навчальних семінарів у рамках дансько-українського проекту. Хочеться ще раз їх
згадати, саме тих, у яких нам пощастило брати участь. Дуже пізнавальним був психологічний
семінар-тренінг Ірини Глушко, під час якого ми почали справжнє знайомство із
самим собою. Ми збагатили свої знання навичками, що допомогли ефективно
реалізувати та впроваджувати їх у життя. Однією з таких навичок, без якої
неможливий життєвий шлях успішної людини, є здатність позитивно мислити та
пізнавати себе.
У політиці та релігії
будь-якого народу присутня боротьба добра і зла, позитивних та негативних героїв,
позитивного й негативного сприйняття дійсності. Таким чином вирішується
найважливіше для людства питання: як ставитись до реального життя та усвідомити
себе в ньому? Сьогодні вже загальновідомо: саме навички позитивного
сприйняття світу та себе дозволяють отримати перемогу в будь-яких ситуаціях та
змінити їх на краще.
Опора сучасної успішної людини
– здатність мислити позитивно, вибираючи й акцентуючи увагу на позитивних
моментах. Не страждати з приводу невдач і помилок, а аналізувати, виправляти
та рухатись далі, знаходячи швидкі способи вирішення проблеми. Впустивши в
своє життя позитивне мислення, легше досягти результатів. Людина з позитивним
підходом до життя орієнтована на дії, на вияв активності, на відміну від песимістів,
які не вміють і не хочуть виходити із своїх проблем.
Факт – подія нейтральна, а
те, як ми будемо до нього ставитися, це вже лише наш вибір. Хочемо – додамо
факту позитиву й будемо аналізувати та діяти, а хочемо – так перебільшимо цей
же факт, що страждатимемо ще довго, марнуючи життя в негативних емоціях, не
змінюючи його, не розвиваючи себе. Для успішного подолання складних життєвих
ситуацій, складних професійних питань абсолютно необхідні позитивне
самосприйняття людини, віра в свої сили і можливості: «я впораюсь», «я
зможу».
КОЛЕКТИВНІ ДІЇ ПРОФСПІЛОК
Особливе враження справив
тренінг Ольги Денисової «Колективні дії профспілок», під час якого
досліджувалася мотивація членства в профспілкових організаціях, основні
причини незадоволеності трудового колективу діяльністю підприємства, можливий
тиск з боку роботодавця на професійну спілку, права профспілок та їх
обов’язки, організаційна та захисна функції. Головний акцент було спрямовано
на психологічний аналіз роботи керівників профспілкових організацій: манера
поведінки на переговорах, навички своєчасного вирішення проблем, розкриття та
налагодження конфліктної ситуації, чіткий розподіл функцій, визначення
проблем, розв’язуваних на державному, регіональному, галузевому рівнях та безпосередньо
в організаціях, а також регулювання соціально-трудових відносин.
МОТИВАЦІЯ ЛІДЕРСТВА
У сучасних умовах зазнала суттєвих змін мотивація
лідерства профспілкового руху. Інтерес до лідерства, спроби осмислити цей
важливий та складний соціальний феномен виникли ще в сиву давнину. Античні
історики Геродот, Плутарх, Арістотель ставили за приклад дії видатних осіб –
монархів, вождів, полководців. Платон зображав лідера як людину, що прагне до
знань, сповнена любов’ю до істини, рішучим неприйняттям брехні. Її вирізняють
скромність, благородність, справедливість та душевна досконалість. А от
Геродот, навпаки, вважав, що влада лідера залежить від підтримки його прихильників,
визнавав панування та повноцінну активність для підтримки громадського
порядку, а також хитрість і силу.
У наш час лідерство – це здатність точно оцінити
ситуацію, знайти оптимальний спосіб вирішення проблем, які виникли,
мобілізувати на виконання рішень, впливати на людей та їх соціальну поведінку.
А лідер – це особистість, що користується визнанням та авторитетом в
колективі, є організатором діяльності колективу і регулює відносини в ньому.
Робота в профспілках, улюблена професія – це не
тільки диплом, робоче місце, зарплата, колеги. Вона матеріалізується не лише в
зовнішніх атрибутах, які можна побачити, відчути на дотик. Вона – це й ми з
усією кількістю позитивної енергії, яку ми виділяємо і вкладаємо у свою
професію. Вона – це і тисячі інших людей, які теж наповнюють її певною
кількістю енергії. Можна витратити десятиліття на свою професійну діяльність,
але якщо працювати без душі, без інтересу, то і результати діяльності будуть
невтішними. Не чекайте в такому разі віддачі від неї. А якщо працювати
творчо, «з вогником», вкладаючи всю душу в роботу, захищаючи та допомагаючи
людям, результат, як правило, виправдовує себе.
НАВЧАННЯ – ДОВІЧНИЙ ПРОЦЕС
Навчання для дорослого є, як правило, не основним,
а допоміжним видом діяльності. Вчені зазначають, що процеси запам’ятовування,
сприйняття та мислення в дорослої людини протікають не настільки продуктивно,
як у дитини. У зв’язку з цим, основним моментом є методологія і спосіб
навчання, наприклад використання нових прийомів подання інформації. Цікавим
було ознайомлення з окремими галузями таких наук, як риторика, синектика, нейропсихологія,
кінезіологія та акмеологія, завдяки яким було виявлено, що з віком різні
функції стають більш взаємозалежними, скоординованими, інтегрованими в певну
цілісність, яка дозволяє людині компенсувати недоліки однієї функції
(наприклад, пам’яті) за рахунок більш високого розвитку іншої (наприклад,
мислення).
Як відомо, частина людей реалізуються в молодому
віці, але багато розкриваються поступово, накопичуючи досвід, уміння і навички
протягом усього свого життя. Нові знання сприяють розкриттю особистості в
професійній галузі, а також допомагають реалізувати свої приховані здібності,
адже дорослий, будучи сформованим, ставить перед собою конкретну мету
навчання, прагне до самостійності та реалізації і має повну свободу вибору напрямів
освіти, намагається використовувати свою освіту для соціальної адаптації і
соціального захисту деяких груп населення, що є основним у роботі профспілки.
Будуючи майбутнє, людству просто необхідно час від
часу озиратися назад і аналізувати досвід минулого: все нове, як відомо, це
давно забуте старе. Аналізуючи досвід минулих років, можна скласти аналіз
помилок, допущених у профспілці сьогодні.
Під час навчальних тренінгів інформацію було
здобуто, насамперед, через вивчення себе, своєї поведінки, світосприйняття.
Вона є необхідною також у роботі з колективом. Це успішне самовдосконалення,
самопізнання і поштовх до подальшої роботи. За допомогою різних методик стало
можливим налагодити стосунки в різних сферах своєї професійної діяльності,
досягнути гармонії як із собою, так і колективом, вирішувати питання з
найменшими для всіх втратами, з розумінням ставитись до вчинків інших у роботі
профспілок. Висновок для кожного: не зупинятись на досягнутому, а діяти!
На тренінгах ми отримали великий обсяг
інформації. Досвід у веденні власної справи в учасників різний, і тому поради,
рекомендації, приклади з власного життя більш досвідчених колег були дуже
доречними і корисними. У рамках проекту наші групи вирізнялись найвищою
активністю учасників. Ми почули цікаві ідеї, отримали велику кількість
корисних знань, дуже потрібних для професійної діяльності профспілок, а також
знайшли багато друзів. Кожен з учасників проекту виявляв принцип використання
наявного позитивного життєвого досвіду, насамперед соціального і професійного,
практичних знань, умінь, навичок того, хто навчається, адже навчальна діяльність
– це довічний процес.
Навчання було плідним і надзвичайно корисним. Усі
розуміють, що попереду багато роботи, але разом ми – сила!
Роман ПІДРУЧНИЙ,
учасник другої
групи дансько-українського проекту
20.05.2017
|