СОЦІАЛЬНІ МЕДІА ТА ПРОФСПІЛКИ
Якщо профспілки
прагнуть залишатися сильним, дієвим гравцем на ринку праці, вони мають йти в ногу
з часом та змінювати свої підходи до ведення інформаційної роботи. Адже у ХХІ столітті,
в інформаційну еру, важливо не залишатися осторонь нових комунікацій, використовуючи
сучасні, ефективні та дієві методи передачі інформації. Це посилить мотивацію профспілкового
членства та формуватиме сильну позицію членів профспілок.
З
огляду на актуальність цього питання,
29–31 березня на базі Інституту праці Конфедерації профспілок Молдови (м. Кишинів),
за підтримки Об’єднаної Федерації робітників Данії 3F, було проведено II
Міжнародний семінар «Соціальні медіа та профспілки». Як і в червні минулого
року, його учасниками були молоді профспілкові активісти з України, Білорусі
та Молдови. Склад учасників змінився на третину, проте більшість з них брали участь
у минулорічному семінарі, де розглядалися технічні аспекти використання
соціальних мереж у роботі профспілок. Серед нових учасників були досвідчені
спеціалісти з інформаційної роботи. Це дало змогу змістити увагу з технічних та
теоретичних аспектів використання соціальних медіа до більш практичних.
Відкрив семінар голова Національної конфедерації
профспілок Молдови Олег Будза. Він наголосив на важливості проведення
подібного заходу, адже в умовах інтенсивної боротьби профспілок за права
трудівників важливе вміння донести необхідну інформацію до широких мас. І тому
саме інтернет-видання, соціальні мережі дають змогу ефективно, оперативно та в
цікавій формі інформувати суспільство про діяльність профспілок.
Представник Данської профспілки 3F, член
Керівного комітету дансько-українського проекту Йонас Девантьєр зазначив, що
данські профспілки також перебувають на шляху модернізації профспілкового
руху. Проведення подібного міжнародного заходу дає змогу обмінятися досвідом
інформаційної роботи та спільно виробити інструменти медіатизації профспілки.
Він також зауважив на необхідності використання медійних засобів у захисті прав
та інтересів робітників.
Перший тренінг провела журналіст відділу зв’язків з
громадськістю Данської профспілки 3F Луїза Томсон. Пріоритетним для профспілки
має бути налагодження ефективної комунікації між нею та її членами. Задля
кращого спілкування профспілка має вивчати інтереси своїх членів та
використовувати ті ж сайти, що й вони, наприклад Facebook, Twitter, Snapchat,
YouTube. Це дасть змогу охопити більше коло осіб та ефективніше доносити
профспілкові ідеї та новини.
На прикладі ребрендингу сайту профспілки 3F Луїза Томсон
зосередила увагу учасників на ключових умовах його побудови, а саме: важливість
орієнтації на потреби члена профспілки, легкість у користуванні та пошуку
інформації, логічність побудови та наявність гарячих клавіш для швидкого
зв’язку з відповідними структурами профспілки. Важливо постійно тестувати
сайти профспілок на відповідність цим вимогам, адже щодень підходи до
інформаційної діяльності, інтереси та звички інтернет-користувачів змінюються.
Тому тестування сайтів удосконалює їх наповнення та форму подачі інформації,
робить їх більш легкими у користуванні та привабливими для членів профспілки.
Луїза Томсон розкрила проблему визначення цільової аудиторії, адже при
формуванні сайту чи створенні сторінки в соціальній мережі необхідно чітко
з’ясувати, хто нею цікавиться. В іншому випадку, комунікація не буде ефективною,
адже, надсилаючи ваше повідомлення широкому колу незацікавлених осіб, ваші
потенційні члени так і не отримають його. Саме тому для досягнення мети
важливо зосереджувати увагу на маленькій аудиторії потенційно зацікавлених
користувачів. Окрім практичних порад щодо ведення інформаційної роботи Луїза
Томсон провела кілька групових вправ для закріплення знань та навичок на
практиці. Так, представники міні-груп мали презентувати проект відеоролика для
популяризації профспілкової кампанії в інтернеті.
Учасники української делегації Ілля Юрченко та Федір Смірнов
коротко презентували український досвід інформаційної роботи в профспілках,
окреслили існуючі проблеми та варіанти їх вирішення. Ілля Юрченко зупинився на
темі «Адвокація», а саме інформаційних методах ведення адвокаційних кампаній
профспілками. Він представив алгоритм побудови подібної кампанії, детально
описуючи кожен її етап, роль соціальних мереж в її веденні. Федір Смірнов
висвітлив проблематику текстового наповнення сайтів, акцентуючи увагу на тому,
що за гарною формою дуже часто втрачається зміст. Він презентував «золоті
правила» написання прийнятного для соціальних мереж та сайтів тексту, який не
обтяжений «багатоповерховими» бюрократичними конструкціями, легкий для
сприйняття читачем та мотивує до дій.
Цікавою
виявилась презентація Андрія Стрижака від профспілки РЕП з м. Гомеля, який на
білоруському досвіді проведення кампанії проти прийняття «Декрету № 3» розкрив
основні етапи її підготовки, алгоритм та інструменти дій. Також він розповів
про проблеми білоруських профспілок у веденні інформаційних кампаній та їх
результати, наголосивши при цьому, що навіть за нестачі коштів гарна ідея та
продуманий план дій завжди принесуть очікувані результати.
В
інформаційній роботі Національної конфедерації профспілок Молдови відбулися
вражаючі зміни. Їх вдалося досягти менш ніж за рік після участі молодих
місцевих профспілковців у I Міжнародному семінарі в м. Чернігові. Представник
НКПМ Іон Скліфос презентував оновлений сайт профспілок, який став легким та
зручним у користуванні. На сайті з’явилися гарячі клавіші, за допомогою яких
спілчани, як і будь-які користувачі, можуть легко зв’язатися з представниками
профспілки та вирішити всі питання. Навігація сайту стала логічною, адже всі
теми розташовані за принципом каталогу, а інформація – короткою та цікавою для
сприйняття. Активно НКПМ працює і у Facebook та YouTube.
Досвід, який
отримали слухачі під час змістовного спілкування, стане в пригоді для модернізації
профспілкового руху в Україні.
Інститут профспілкового
розвитку
ФПУ
ІЗ ПЕРШИХ ВУСТ
Андрій ДРЕГЕНЕЛ,
віце-голова Моло
діжної організації Профспілкової федерації
Sănătatea:
«Тренінг є дуже важливим, адже мотивація профспілкового
членства має проводитися шляхом використання більшою мірою нових технологій,
соціальних мереж, зокрема Facebook. Навіть впродовж перших 30 хвилин семінару
я зрозумів, що існує низка ідей, які можна було би втілити і у нас, проте цього
не сталося. Хоча ідеї дуже прості, для мене вони дійсно геніальні».
Наталія ПІЧУЖКІНА, редактор веб- сторінки Профспілки робітників
радіоелектронної промисловості Білорусі:
«В інформаційну еру було б помилкою не використувати для
просування іміджу та роботи профспілок сучасні засоби. Адже соціальні медіа –
чудовий засіб ведення нашої комунікації із суспільством, який вирішує безліч
наших проблем. Необхідно змінювати наші підходи до роботи, ми повинні стати
привабливими та пояснювати людям, що лише об’єднавшись, зможемо вирішити проблеми
у сфері праці».
Юлія КАСЬЯНЕНКО, редактор мережі інтернет-центру ПАТ
«Сєвєродонецьке об’єднання Азот»:
«Я вважаю, що подібні заходи сприяють залученню молоді, адже
вона найбільше користується соціальними мережами. Семінар був дуже корисним
та інформаційним, і, на мою думку, ми зможемо використати отримані знання для
створення іміджу профспілок у соціальних мережах, правильного висвітлення
інформації, якою ділимося».
Ілля ЮРЧЕНКО, апаратник ПАТ «Одеський припортовий завод»:
«Семінар показав серйозний підхід до інформаційної діяльності
Молдови та Білорусі. Дуже сподобалися методи аналізу сайтів від Данської
профспілки 3F. Для розвитку українського профспілкового руху нашим організаціям
конче потрібен такий досвід. Адже результати дійсно вражають!».
Максим ГОЛОВАТЮК, член Молодіжної організації Федерації
профспілок працівників страхових та банківських установ, Молдова:
«Минуло менше року від останнього семінару в Чернігові
«Соціальні медіа та профспілки», як майже ті самі учасники відвідали мою
Батьківщину – Молдову для участі в аналогічному заході. Я дуже зрадів
запрошенню на цей семінар, оскільки він першим згуртував усіх учасників та
створив дуже приємну та цікаву атмосферу, залишив по собі багато позитивних емоцій
та корисних знань. Для нас, учасників від Молдови, було дуже важливо створити
подібну дружню, позитивну й енергійну атмосферу, як під час першого семінару.
Сподіваюсь, що нам це вдалося.
Наші країни зараз
долають багато проблем. В Україні – це війна і корупція, в Молдові – корупція під
прикриттям політичної кризи. В Білорусі – диктатура та депресія. Усі ці проблеми
згуртовують нас та мотивують на боротьбу за свої права. Але перемогти ми зможемо,
лише об’єднавшись, і в цьому нам допоможуть люди з країн, де вже існує повага один
до одного. Для нас це Данія, представники якої Йонас та Луїза брали участь у заході.
Хочу щиро подякувати всім учасникам та висловити надію на подальшу співпрацю. Бажаю
успіхів. Разом – ми сила!».
08.04.2017
|