СИСТЕМА І МЕТОДИ ПРОФСПІЛКОВОГО НАВЧАННЯ 3F
Довгі тижні очікування, тренінги для учасників першої та другої
груп викликали неабияку інтригу та зацікавленість напередодні нових занять. Сам
факт реалізації спільного міжнародного профспілкового проекту – вагомий внесок
у розкриття потенціалу ФПУ. Справді, цікаво послухати і перейняти досвід країни,
у якій профспілки вибороли своє місце у державі та відіграють важливу роль практично
в усіх процесах розвитку суспільства.
Моя спеціалізація – психологія, техніка ведення переговорів,
трудове законодавство, проводжу тренінги для профспілкових тренерів.
У центрі уваги чергового заняття стала тема «Система та методи
профспілкового навчання Данії», що особливо актуальна для наших профспілок. Адже
у 3F неабияку
увагу приділяють навчанню своїх членів.
У профспілці 3F
ретельно відпрацьована і чітко реалізується багаторівнева система профспілкової
освіти. Наприклад, усі довірені особи профспілки неодмінно навчаються за 6 програмами:
програми першого, другого й третього рівнів обов’язкові, решта – на вибір.
Навчання проводяться у профспілкових центрах. Це сучасні бізнес-комплекси,
що обслуговують членів профспілок. Вони містять зони навчання, відпочинку, спорту,
харчування, тут діють бібліотека, комп’ютерний зал. Практично всі приміщення
– доволі великі, на 90–100 місць. Одна з головних умов поселення у готелі комплексу:
одна людина – один номер. Там можна жити, вчитися і працювати абсолютно автономно.
У 3F
діють чотири таких навчальних центри у різних куточках Данії. Тут члени профспілки
отримують необхідні знання та мають змогу підвищувати свою кваліфікацію. Таке навчання
з перервами може тривати протягом двох років.
Неабиякої популярності набуло інтерактивне навчання, коли практично
весь процес організації та підготовки профспілкового навчання проводиться через
інтернет.
Так, адміністрація профспілки складає план навчання і дає кожному
викладачеві завдання на організацію певного курсу. Викладач, у свою чергу, на
інтернет-порталі профспілки розміщує анонс майбутнього навчального курсу. На цьому
ж сайті майбутні слухачі реєструються на навчання, заповнюють анкету. Після
реєстрації слухача відправляється запит керівникові профкому, який погоджує із
роботодавцем можливість участі працівника на заняттях, враховуючи його зайнятість
на основній роботі. Додатковий матеріал для курсу кожен студент має змогу скачати
на сайті профспілки.
Таке навчання вигідне і у фінансовому плані, адже обходиться
профспілці вдвічі дешевше, ніж семінар у навчальному центрі.
Але все ж таки дистанційне навчання не замінить викладача. У
будь-якому випадку, контакт викладача зі слухачами необхідний. Адже це і практичні
поради, обмін досвідом, комунікація між учасниками, особлива атмосфера, яку неможливо
створити і відчути на відстані.
Але трапляються ситуації, коли відлучитися для навчання навіть
на кілька днів – проблема. У цьому разі найкращий вихід із ситуації – навчання
онлайн.
Олег СКОВОРОДНІКОВ,
учасник третьої групи дансько-українського проекту
ВИДАТКОВА ЧАСТИНА ПРОФБЮДЖЕТУ 3F:
24% зарплата апарату
17% міжнародна діяльність
14% семінари, навчання
8% видання журналу
7% витрати на поїздки
7% адміністративні витрати
5% утримання об’єктів нерухомості
4% страйковий фонд
4% допомога регіональним відділенням
2% проведення з’їзду
3% витрати на інформаційні технології
5% інші витрати
МОТИВАЦІЯ ПРОФСПІЛКОВОГО ЧЛЕНСТВА
У Харкові 11 березня відбувся одноденний тренінг у рамках дансько-українського
навчального проекту для молоді харківської «Укрелектропрофспілки».
Модератором заходу виступив учасник першої групи проекту, завідуючий
організаційним відділом обласної організації «Укрелектропрофспілки», голова Молодіжної
ради Олександр Проскурня.
Учасники занять ознайомилися з історією профспілкового руху
в Україні, головними та додатковими мотивами профспілкового членства, взяли участь
у рольових іграх «мрійник – скептик – реаліст», розглянули «матрицю переговорів»,
ситуативні кейси щодо залучення працівників до профспілкових лав і підвищення активності
у профспілковій роботі.
На думку учасників групи, характерною ознакою перехідного періоду
в профспілковому русі є необхідність використання синтезу двох моделей діяльності
профспілок – сервісної та організаційної. Щоденна, планомірна, результативна праця
та гласність у роботі профспілкових структур – запорука успіху та розвитку профспілкового
руху країни.
Серед учасників групи проведено анкетування, результати якого
будуть використані для подальшої внутрішньоспілкової роботи.
Олександр ПРОСКУРНЯ,
учасник першої групи дансько-українського проекту
НОВІ ОБЛИЧЧЯ, НОВІ ЗНАННЯ, НОВИЙ ДОСВІД
14–18 березня тривав черговий семінар для учасників першої групи
дансько-українського проекту, які зібралися на базі Зонального навчально-методичного
центру профспілок Дніпропетровської області.
На відміну від попередніх двох семінарів, у яких брав участь
неперевершений данський тренер Пер Айзенрайх, цього разу заняття проводили українські
тренери Юрій Буздуган, Сергій Гончаренко, Ольга Денисова, Світлана Задорожня, які
повністю виправдали всі надії та сподівання. У ролі модератора спробувала свої
сили учасниця групи Надія Матвєєва, яка презентувала особисту розробку – ділову
гру «Важлива розмова».
П’ять днів минули дуже швидко, адже програма семінару була дуже
насиченою і розглядалися особливо актуальні для спілчан питання.
Сьогодні в умовах сучасного модернізованого суспільства профспілкам
необхідно адаптуватися до змін, уміти справлятися з викликами, які ставить повсякденна
реальність, докладати усіх зусиль, щоб відстояти право працівників на гідну працю
та гідне життя.
Профспілковий лідер має бути і гарним фахівцем, і організатором,
і психологом, і керівником, а головне – уміти спілкуватися з людьми. Зараз виникла
гостра необхідність в активних профспілкових лідерах, здатних згуртувати навколо
себе членів профспілки.
Саме тому під час семінару обговорювалися такі питання, як економічна
філософія трудівників; трудівники та соціальні технології; профспілкові цінності;
риторика та мистецтво мовного спілкування; особливості підготовки та проведення
презентацій; лідерство; психологія спілкування; мотивація профспілкового членства;
модернізація профспілок; профспілковий органайзинг.
Тетяна БУВАЙЛИК,
учасниця першої групи дансько-українського проекту
08.04.2016
|